تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

فهرست مطالب آینه کاری

آینه کاری

در شرکت تترافرم بعد از انتخاب طرح و رنگ توسط مشتری، طراحان مجموعه طرح شما را در سایز محل مورد اجرا طراحی و محاسبه می کنند سپس بعد از تایید طرح توسط شما، جهت برش و تولید در لیست انجام سفارش قرار می گیرد. جهت انجام آینه کاری و انتخاب طرح و رنگ آینه در واتساپ با ما در تماس باشید.

استفاده از شیشه رنگی در منزل امروزه رواج یافته است. استفاده از آینه های دکوراتیو روی دیوار منازل مثل دیوار نشیمن و پذیرایی با رنگ های گوناگون و طرح های متنوع مورد اقبال عموم مردم قرار گرفته است. آینه دکوراتیو یکی از المان های جدایی ناپذیر در طراحی فضاهای داخلی می باشد.

شرکت تترافرم ارائه دهنده مدرن ترین طرح های اجرایی در آینه منازل و آینه دکوراتیو با بیش از ۳۵ سال سابقه در تولید و نصب و اجرای آینه های جورچین و آینه چیدمان در ایران می باشد. جهت ثبت سفارش خود با ما تماس بگیرید.

قیمت آینه برنز متری
آینه کاری-تترافرم
ارتباط با کارشناسان فنی و فروش ما

قیمت آینه کاری

قیمت تمام شده استفاده از آینه در منزل، بستگی به فاکتورهایی مثل ضخامت آینه، رنگ آینه و طرح انتخابی مشتری دارد.

در آنالیز قیمت آینه کاری  رنگی دکوراتیو، بیشتر نوع طرح تاثیر گذار است که بسته به ریز یا درشت بودن قطعات تایل ها، قیمت متفاوت خواهد بود. برای طرح لوزی با ابعاد حدود 40 سانت به بالا، قیمت متناسب و ثابت است اما برای سایزهای ریزتر و کوچک تر قیمت بالاتر می رود و علت آن افزایش متر طول تراش انجام شده ی محیط اینه ها می باشد. 

برای طرح های دکوراتیو ساده حدود قیمت 400 هزار تومان یرای هر مترمربع می باشد که شامل نصب و اجرا و چسپ سیلیکون مخصوص آینه است. اما برای طرح های دکوراتیو پیچیده تر و ابعاد ریزتر قیمت حدودا 35 درصد تا 50 درصد افزایش پیدا می کند. مانند طرح های نامنظم مثلثی یا طرح 6 ضلعی منتظم که دارای پرت بالا می باشد.

آینه کاری منزل

آینه رنگی از قدیم مورد توجه مردم بوده است. نصب آینه یک هنر باستانی است. استفاده از آینه در فضا موجب گشایش و فراخی در آن محیط می شود. از آینه در ابعاد گوناگون با اشکال متنوع، در خانه های قدیمی، مساجد، تالارها مورد استفاده قرار می گرفته است.

در نصب آینه سنتی برای نصب اینه از موادی مانند چسب های گیاهی یا گچ سریش استفاده می شود. اکثر آینه کارها، ساکن مناطق مرکزی ایران بوده اند و از آینه سفید بیشتر در منازل استفاده می شد.

در آینه کاری بیشتر آینه ها را بصورت تکه تکه و پازلی برش می دادند و کنار هم قرار می دادند. امروزه همین کار را توسط دستگاه سی ان سی انجام می دهند بطوری که آینه را ابتدا توسط نرم افزار طراحی می کنند سپس توسط میز برش ایتالیایی، برش می زنند.

امروزه برای نصب آینه دکوراتیو منازل از ابزار تراش روی لبه آینه استفاده می شود که توسط دستگاه تراش آینه، تمامی آینه را ابزار تراش می زنند. برای آینه رنگی روی دیوار پذیرایی می توان از طرح هایی مانند طرح لوزی، طرح آکاردئونی، طرح نیزه ای، طرح نامنظم، طرح باندی و نواری استفاده کرد. بیشتر این طرح ها جز طرح های مدرن در آینه کاری محسوب می شوند.

آینه کاری مدرن

امروزه با گسترش مینیمالیسم و گرایش مردم به سادگی، آینه کاری به یک تکنیک مدرن در طراحی و معماری تبدیل شده است.
امروزه با استفاده از آینه در فضای داخلی ساختمان مانند سرویس بهداشتی، پذیرایی، ناهارخوری، اتاق خواب، پاسیو، ستون، دیوار اتاق خواب، دیوار پذیرایی، دیوار لابی ساختمان، حمام، آشپزخانه با استفاده از طرح های ساده و دکوراتیو می توان دست به تزئین فضاهای مورد نظر زد. در دنیای مدرن امروزی استفاده بهتر از فضا و محدودیت فضا مهم شده است. با عنصر آینه می توان از کمترین فضا بهترین استفاده را کرد.

امروزه در تمامی برج ها و ساختمان های لوکس از آینه کاری بسیار استقبال میشود. استفاده از آینه در ساخت آینه کنسول و میز های آینه ای بسیار رونق گرفته است. حتی در تزئین شومینه و دیوارهای اطراف شومینه نیز از آینه استفاده می شود.
نصب آینه رنگی به روش مدرن دارای تکنیک ها و مدل های مختلفی می باشد. طرح های متنوع در اجرای آینه باعث استفاده روز افزون از این متریال در ساختمان شده است.

مدل های گوناگون آینه کاری عبارتند از: آینه لوزی، آینه مثلث، آینه شکسته، آینه آکاردئونی، آینه خورشیدی، آینه نامنظم، آینه جورچین، آینه نوای، آینه آبشاری، آینه نگینی است.
آینه در ایران انواع مختلفی دارد. بخشی از آینه ها تولید ایران است و بخشی از کشور های دیگر وارد می شوند. بیشتر واردات ایران از کشور های بلژیک، چین، ترکیه است.

قیمت آینه کاری اتاق خواب

قیمت نصب آینه دکوراتیو در پذیرایی منزل بسته به رنگ آینه می تواند متغیر باشد آینه سفید از همه آینه ها ارزان تر است و بعد از آن به ترتیب آینه برنز و آینه مسی، آینه دودی، آینه طلایی قیمت های بالاتری دارند. 

نوع طراحی هم در آینه دیوار پذیرایی هم مهم است هرچه طرح شما ریزتر و کوچکتر باشند قیمت نصب آینه گران تر است و هرچه قطعات بزرگتر باشند هزینه آینه کاری کمتر خواهد بود.

 نوع تراش اینه هم در قیمت تاثیرگذار است تراش روی آینه را می‌توان از ۵ میل تا ۰ ۳ میل تراش زد ولی اکثراً جهت تولید آینه دکوراتیو از تراش ۱۵ میل استفاده می گردد.

محصولات آینه ای

آینه مدرن، آینه سنتی، آینه کنسول برنز، آینه تراش، آینه رنگی، آینه دیواری تراش خورده

رنگ بندی آینه دکوراتیو

  1. آینه سفید   
  2. آینه برنز
  3. آینه دودی
  4. آینه شرابی
  5. آینه مسی
  6. آینه آبی
  7. آینه آنتیک ونیزی
  8. آینه پتینه
  9. آینه سبز
  10. آینه سیلور برنز

 

ضخامت آینه دکوراتیو

آینه دارای ضخامت های مختلف است که از 2میل تا 6 میل در بازار موجود میباشد

ابعاد آینه دکوراتیو

ابعاد آینه ها نیز متفاوت است: از 225*321 یا 225*366 که نمونه های ایرانی و خارجی  دارای سایز های مختلفی است

 

ویژگی های آینه تترافرم

آینه مورد استفاده در مجموعه تترافرم از باکیفیت ترین و بهترین آینه موجود در بازار داخلی و از نوع سوپرکلییر با درجه یک صادراتی میباشد که از نطر کیفیت دارای شفافیت بسیار بالا و از نطر کیفی بدون جوش و موج میباشد.

آینه کاری طرح انگریوینگ حکاکی با دستگاه مسترcnc

آینه کاری طرح آکاردئونی

آینه کاری دیوار پذیرایی

ابتدا آینه قواره می شود، سپس با استفاده از نرم افزار طراحی اتوکد طرح مورد نظر طراحی شده و با استفاده از دستگاه سندبلاست جیوه برداری از پشت اینه انجام می شود. که باعث می شود از قسمت های سند شده، نور به راحتی عبور کند.
آینه رنگی را میتوان با ابزار تراش، ضخامت 4 تا 6 میل، به صورت چیدمان و دیوارپوش های داخلی در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار داد. همچنین قابلیت نصب آینه رنگی در سقف با دیتیل های اجرایی خاص و سازه های فلزی قابل استفاده است.
امروزه با وجود میز برش سی ان سی در صنعت شیشه و آینه میتوان کارهای متفاوتی را در تولید آینه رنگی دکوراتیو ارائه کرد.
که قادر به برش هر فایل یا طرح دوبعدی با نرم افزار اتوکد میباشد که از جمله آنها میتوان به طرح های لوزی بیضی مثلث و… اشاره نمود.

جهت آینه کاری در قسمت پذیرایی منزل خود ابتدا باید نسبت به پلان و موقعیت فضایی اقدام به نصب آینه نمایید. در قسمت نشیمن یا پذیرایی استفاده از آینه می تواند فضای شما را بیش از پیش بزرگتر نمایش دهد استفاده از آینه در روی ستون‌ها و بین قاب ها در فضای پذیرایی و همچنین استفاده از قاب های پیش ساخته و قرار دادن آینه داخل قاب از روش‌های دیگر نصب آینه در پذیرایی منزل می باشد.

نسبت نور در فضای پذیرایی هم مهم است در بعضی منازل ما نور کمتری داریم و حتی فضای شما از پاسیو نور می‌گیرد در این گونه از منازل استفاده از آینه کاری بسیار توجیه بیشتری دارد. در پذیرایی منزل بیشتر از دیوارهایی استفاده می شود که عوارض و موانع کمتری دارند و شما شاهد شوفاژ، کلید  وپریز و حفره سوراخ یا قرنیز یا گچبری و کجی و طاقچه نیستید.

این دیوارها بسیار مناسب جهت نصب آینه می باشد.اکثرا از دیوار کنار میز ناهار خوری جهت نصب آینه استفاده میشود. در فضاهایی با نور کم تر از آیینه با رنگ روشن استفاده میشود. برای نصب آینه دکوراتیو از آینه سفید می توان با طرح لوزی استفاده کرد. آینه سفید باعث باز شدن فضا می گردد. از آینه برنز بیشتر در فضاهایی با نور بیشتر یا فضای بزرگتر استفاده می شود.

از آینه مسی هم می‌توان مانند آینه برنز در فضاهای بزرگتر استفاده کرد. از آینه دکوراتیو در پذیرایی منازل و ویلاها استفاده می شود. در دیوارهای بزرگ می توان از آینه با طرحهای پیچیده تر استفاده کرد. مانند آینه رنگی با طرح نامنظم ،طرح شکسته ،طرح کندویی در بعضی منازل هم که از دکوراسیون کلاسیک استفاده شده از آینه رنگی دکوراتیو آبشاری و آینه آنتیک یا آینه پتینه استفاده می گردد.

در سالن پذیرایی منازل شما میتوانید از طرح‌های گوناگون آینه استفاده نمایید و محل هایی که در پذیرایی منازل مناسب جهت نصب آینه میباشد دیوار کنار میز ناهار خوری می باشد استفاده از آینه کنار میز ناهار خوری باعث دل باز شدن فضا می گردد و باعث انعکاس و عبور نور در فضا می گردد همچنین استفاده از طرح های جورچین و شکسته و لوزی روی این دیوار بسیار زیبا و چشمگیر خواهد شد .استفاده از آینه کاری در قسمت پشت تلویزیون و میز tv را توصیه نمی‌کنیم به علت بازتاب‌آینه دیوار مناسبی جهت این کار نمی باشد در سقف پذیرایی هم می‌توان از آینه های ریز با طرح های سبک استفاده کرد .از آینه های مدرن در بخش ورود به پذیرایی و قسمت رختکن و جا کفشی هم می‌توان از طرح های متنوع آینه استفاده کرد.

تمامی طرح های مد نظر مشتری را می توانیم توسط تیم طراحی و برش با دستگاه برش اتوماتیک انجام دهیم. برای دیوارهای بزرگتر لازم است از تایل های درشت تری استفاده شود. که از اشکال هندسی گوناگون می‌توان بهره برد. در دیوار پذیرایی می توان از آینه قدی هم جهت نصب آینه استفاده کرد یا روی دو دیوار روبروی هم با طرح های متقارن جهت نصب آینه رنگی در پذیرایی استفاده کرد. برای دیوارهایی با عرض کمتر استفاده از طرح های کشیده بلند به صورت قدی بسیار مناسب و رایج می باشد. آینه های قدی و بلند را میتوان با آینه سفید یا آینه برنز یا آینه مسی اجرا کرد. برای آینه کاری روی ستون هم می توان از آینه با طرح لوزی یا آبشاری و یا نیزه ای استفاده کرد.

تمامی آینه های استفاده شده در پذیرایی دارای ابزار تراش هستند که به آنها آینه تراش خورده می گویند. دقت در تولید آینه تراش خورده بسیار مهم است چون اگر به میزان لازم دقت در تولید وجود نداشته باشد احتمالاً اینه ها قابل نصب نخواهند بود برای این کار از دستگاه CNCجهت برش آینه دکوراتیو استفاده می‌شود. ابزار تراش روی آینه توسط دستگاه تراش ایتالیایی انجام می شود که دارای یک پخ روی لبه آینه می‌باشد و باعث درخشش و جلوه های ویژه در محیط تمام تایل های آینه ای می گردد. در محیط پذیرایی از آینه کنسول هم جهت دیزاین این فضا استفاده می شود .آینه کنسول با چوب یا MDF ساخته می‌شود و سپس توسط آینه دکوراتیو روی سطح آن را می پوشانند.

آینه دکوراتیو را به صورت آینه چیدمان هم استفاده می‌کنند که به صورت یک پازل روی دیوار منازل نصب میشود در بیشتر آینه های منازل از آینه جورچین یا آینه چیدمان استفاده می شود تلفیق نورپردازی با اینه هم بسیار مفید است استفاده از نورهای مخفی یا نورپردازی از سقف یا کف روی دیواری که آینه داشته باشد بسیار زیبا و چشمگیر خواهد بود. از آینه دکوراتیو روی درب کمد دیواری یا جاکفشی یا دراور هم استفاده می‌شود که به صورت قطعات کوچک روی درب کمد چسبانده می‌شوند.

تراش روی آینه

تراش روی آینه که گاهاً به آن پَخ نیز می گویند. ابزاری است که در حاشیه ی خارجی ​آینه می خورد و با کم کردن قطر لبه ی اینه جلوه و نمای خاصی به آن می بخشد.تراش ها غالباً در عرض 3 سانت 2 سانت و 1 سانت به روی شیشه اجرا میشود.

صنعت و هنر تجسم با دارا بودن دستگاه های روز دنیا این توانایی را دارد که هم در قطعه های مربع و در قطعه های فرم دار تراش را روی آینه دکوراتیو ایجاد کند.

آینه کاری سقف

در زمان های قدیم از آینه بیشتر در سقف منازل و راهرو ها استفاده میشود ولی امروزه کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.برای استفاده آینه در سقف حتما باید آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کرد که خطر کمتری داشته باشد.استفاده از آینه در قطعات بزرگ بسیار خطر آفرین است به همین دلیل باید از زیر سازی فلزی استفاده شود. نصب آینه دکوراتیو در سقف یکی از هنرهای قدیمی در معماری ایرانی بوده است که بیشتر در شهر های اصفهان و یزد استفاده میشد.آینه کاری در سقف دارای تنوع مدل و شکل بسیار بالایی است برای نصب آینه سقفی بهتر است نکات نصب آینه سقفی را بدانید و یا از یک متخصص کمک بگیرید.

آینه کاری دیوار

نصب آینه رنگی روی دیوار منازل رونق فراوانی دارد.از آینه میتوان در طرح های گوناگون روی دیوارهای داخلی ساختمان استفاده کرد.امروزه بیشتر در ورودی منازل و پذیرایی از آینه دکوراتیو استفاده میکنند.برای اجرای آینه ابتدا باید سطح زیر کار کاملا صاف و صیقلی باشد سپس آینه را توسط چسب سیلیکون بصورت تایلی یا پازلی با دقت نصب میکنند . آینه رنگی دکوراتیو در منازل به یک عنصر تزئینی تبدیل شده است.با برش ها و قطعات مختلف آینه میتوان به یک طرح جذاب دست یافت.امروزه نصب آینه دکوراتیو روی دیوار جایگزین کاغذ دیواری و سرامیک شده است.با کمی خلاقیت و سلیقه میتوان به طرح های زیبایی دست یافت.آینه کاری دیوار در فضا باعث گسترش دید در فضا میگردد.

ساخت میز باکس آیینه ای در طرح ها و رنگ های متنوع اعم از سفید ، برنز ، مسی ، دودی و طلایی در ابعاد مختلف مناسب برای میز جلومبلی ، میز عسلی و میز کنار مبلی می باشد.

استفاده از آینه پشت میز آرایش یا میز کنسول با طرح های مختلف آینه ای میتواند نمایی زیبا و جذاب از آینه کاری مدرن و لوکس را در پروزه های مدرن طراحی و معماری داخلی ساختمان داشته باشد.

در اکثر منازل در وسط فضاهای داخلی مانند نشیمن و پذیرایی یک ستون در فضا وجود دارد که شما نیاز دارید آنرا تزیین کنید و از حالت ساده به یک طرح زیبا و چشمگیر تبدیل کنید بهترین روش جهت زیباسازی ستون استفاده از آینه کاری روی ستون در منازل می باشد که شما می توانید با استفاده از آینه با طرح های گوناگون اقدام به نصب آینه روی ستون نمایید بهترین طرح جهت اجرا و نصب آینه روی ستون عبارتند از: طرح لوزی- طرح نیزه ای باریک -طرح آبشاری- طرح خشتی که بهترین طرح ها جهت آینه کاری میباشد. روی ستون بیشتر از آینه های سفید و آینه برنز و آینه دودی استفاده می شود ترکیب پتینه و آینه هم روی ستون بسیار رایج است.

آینه کاری ستون

یکی از مکان ها و قسمت هایی که در طراحی و معماری داخلی ساختمان برای آینه کاری پر کاربرد و پر طرفدار است، استفاده از آن در دیوار پشت تلویزیون است. این کار به منظور طراحی و به عبارتی تزئین دیوار در دکوراسیون داخلی به کار می رود، به همین دلیل می توان در طراحی آن بیشتر از آینه های رنگی استفاده نمود تا جلوه و زیبایی آن دو چندان شود. اولین بار استفاده و به کارگیری نصب آینه در دیوار پشت تلویزیون در کشور ایتالیا و در نمایندگی مازراتی به اجرا در آمد. آینه ها به صورت های مختلفی به اجرا در می آیند و می توان دیوار پشت تلویزیون را به طور کامل و یا تنها قسمت های معینی از آن را آینه نصب کرد و به صورت فریم برای تلویزیون در آورد.

نصب آینه راهرو

در اکثر منازل و آپارتمان ها ما شاهد وجود یک راهرو به طول های مختلف هستیم اکثرا راهروها دارای عرض کمی هستند استفاده از آینه مدرن در راهرو منازل باعث نجات دادن فضای راهرو از دلگیری و تنگنا و تزریق حس بازتاب و انعکاس در فضا می گردد .در راهرو همچنین می توان از آینه های قدی هم استفاده کرد که به صورت قطعات درشت نصب میشود در راهرو منازل از آینه با طرح لوزی ، مربع و مستطیل، نامنظم، نیزه ای و آبشاری می توان استفاده کرد. در انتها راهروها هم یک دیوار با عرض کم وجود دارد که ما بیشتر استفاده از طرح آکاردئونی را روی این دیوار جهت آینه کاری پیشنهاد می دهیم.

آینه آبشاری چیست؟

آینه آبشاری چیست؟

روش آبشاری نوعی از آینه کاری میباشد که با استفاده از قطعات بسیار کم عرض که اکثراً به عرض یک سانت تا سه سانت تا ارتفاع ۲ متر یا بیشتر می باشد می گویند از آینه طرح آبشاری روی ستونها و لابی ها و راهروها در منازل مسکونی و ویلایی و بیشتر در دکوراسیون کلاسیک یا روستیک استفاده می شود آینه طرح آبشاری به نسبت به بقیه مدل ها گران تر است چون نیاز به برش با دستگاه سی ان سی دارد از نظر زمان و اجرت نصب بسیار وقت گیر است و قیمت بالایی دارد.

آینه کاری کلاسیک

در دکوراسیون کلاسیک بیشتر از رنگ های تیره استفاده می شود مانند رنگ قهوه ای سوخته ، برنزی یا رنگ طلایی در ساخت اجزای دکوراسیون کلاسیک و اجرای آینه کلاسیک بیشتر از زیرسازی مانند چوب و ام دی اف با طرحهای منبت و گل و ابزارهای پیچیده تری استفاده می شود آینه کلاسیک هم مانند سایر اجزا دارای ریزه کاری و جزییات بیشتری است در طرح آینه کاری کلاسیک از آینه های کهنه کاری شده مانند آینه پتینه یا آنتیک که به آن آینه ونیزی هم می‌گویند استفاده می گردد. بیشترین برش آینه و طرح آینه قطعات ریز و ابزار تراش کاربرد فراوان دارد. آینه کلاسیک از نظر طرح نسبت به آینه مدرن نا منظم تر است استفاده از اشکال هندسی گرد و نیمه گرد هلال و آرک و گنبدی شکل بسیار مرسوم است در آینه کاری کلاسیک بیشتر از ترکیب چوب و آینه استفاده میشود رنگ آینه انتخابی بیشتر تیره است و از آینه برنز آینه دودی یا آینه طلایی در ترکیب چوب وآینه استفاده می شود رنگ آینه انتخابی بیشتر تیره است و از آینه برنز، آینه دودی یا آینه طلایی در ترکیب با پوب استفاده می شود.
در برخی طرح ها از ترکیب استیل و آینه هم استفاده می شود رنگ چوب در دکوراسیون کلاسیک بیشتر رنگ گردویی ،ماهگونی و چوب طبیعی می باشد. استفاده از گچ بری های پیچیده و پرکار هم بسیار مرسوم است .از سبک پتینه کاری هم با آینه کلاسیک از خواستگاه های این سبک می باشد.

آینه کاری کلاسیک
آینه کاری با نورپردازی

نصب آینه با نورپردازی

در این روش بعد از تولید آینه دکوراتیو با طرح مورد نظر اقدام به نور پردازی کار می نمایند در این روش می توان از خطوط نور در بین تایل های استفاده کرد که از نوارهای اس ام دی در بین قطعات استفاده می‌شود که تقریباً کار پیچیده و پر کاری میباشد و کار برقی و چسباندن قطعات باید با هم انجام شود. در روش دوم از نورپردازی در پشت طرح آینه کاری استفاده می‌شود در این روش خطوطی از نور در پشت طرح کلی اینه در یک لایه زیرین استفاده میشود و ما هاله ای از نور را در پشت کار به صورت خیلی ضعیف می بینیم. در روش دیگر شما در هنگام تولید قطعات آینه یک طرح گرافیکی را پشت آینه به روش جیوه برداری و سندبلاست از پشت کار روی آینه ها اعمال می کنید که قسمتی از جیوه آینه از بین می‌رود و به شکل مات در می آید سپس نور را در پشت کار نصب می کنند .در این روش شما طرح گرافیکی مد نظر خود را به صورت نورانی ازنمای روبه روی کار در طرح کلی آینه کاری خود می بینید که این طرح می تواند یک نوشته یا یک گل یا هر طرح دیگری باشد.

آینه کاری حجمی

در آینه کاری حجمی از زیر سازی ام دی اف استفاده می شود که ابتدا چند لایه از ام دی اف را با چسب و به روش پرس روی هم قرار می دهند سپس با دستگاه سی ان سی چوب اقدام به حکاکی روی طرح می کنند یا اینکه یک طرح حجمی را به ‌صورت یک باکس توخالی می سازند سپس با توجه به پوسته به وجود آمده اقدام به تولید آینه دکوراتیو تراش خورده می‌کنند و تایل ها و قطعات آینه را روی این باکس حجمی می‌چسبانند . عمق و حجم آینه حجمی بسته به طراحی ما می تواند کم یا زیاد باشد اما نصب آینه حجمی از خاص ترین نوع آینه می باشد و از نظر قیمت و هزینه بسیار گران و پرهزینه است در ساخت میزهای کنسول و دیوارپوش های لابی و نمای ساختمانها می توان از آینه های حجمی استفاده کرد. اکثر آینه کاری های حجمی به صورت شکسته و نامنظم هستند و تقارن زیادی در این سبک وجود ندارد.

آینه کاری جورچین چیست ؟

آینه کاری به روش جورچین به چیدمان آینه های پازلی میگویند که با تهیه یک طرح و نقشه منسجم روی یک سطح به صورت کاملا منظم و حساب شده قرار می گیرد و نصب می شود و بیشتر به آینه های پازلی آینه جورچین هم می گویند.

آینه کاری کهنه کاری

در این روش از آینه کاری از آینه های دکوراتیو که از پشت با اسید کاری به صورت خوردگی و کهنه کاری یا پینه شده‌اند استفاده میشود. در آینه های کهنه کاری شده از روش پتینه کاری استفاده میشود در تولید به روش دستی یا روش هنری از اسید فلوریدریک رقیق جهت ایجاد خوردگی پشت جیوه استفاده می‌شود که به صورت نامنظم با قلم رنگ یا پارچه اقدام به اسید کاری پشت آینه می نمایند این کار را می توان روی انواع آینه با رنگهای متنوع اجرا کرد. در روش تولید کارخانه ای از غلطک های سیلیکونی طرح دار به عنوان شابلون استفاده می‌شود که در این روش شما شاهد طرح‌های منظم تری هستید که از نظر قیمت پرهزینه تر از روش دستی می باشد .پتینه کاری روی آینه یکی از تکنیک های قدیمی در صنعت شیشه و آینه می باشد.
آینه کاری کهنه کاری

آینه کاری سنتی

در آینه کاری سنتی ما شاهد استفاده از ظرافت فوق العاده و بی نظیر در اجرای آینه روی دیوارها ستونها، گنبدها و راهرو ها و تالارها و ایوان هستیم. هنر نصب آینه سنتی نزدیک به ۲۰۰ سال قدمت دارد. در نصب آینه سنتی جزئیات بسیار اهمیت دارد که از آینه های ۱ میل و آینه ۲ میل استفاده می شود طرح های استفاده شده در آینه سنتی اغلب گل، برگ، غنچه و اشکال حیوانات و عوامل طبیعی است و ما شاهد اجرای قاب بندی و استفاده از شمسه و لچک ،ترنج و مقرنس هستیم از آینه رنگی سنتی در سقف ها هم استفاده می شود اجرای آینه رنگی سنتی بسیار پرکار و نیاز به زمان بسیار طولانی است.
آینه دوزی روی پارچه ها هم یکی از زیرشاخه های آینه سنتی می باشد .در برخی از هتل ها هم ما شاهد اجرای آینه کاری سنتی هستیم بیشتر در سقف و ستون و دیواره های ورودی هتل های قدیمی از این روش استفاده می‌شود . در تالارها و ساختمان هایی که جزء میراث فرهنگی می باشد از آینه سنتی استفاده شده است که امروزه نیاز به مرمت و تعمیر دارد. بیشترین آثار  نصب آینه رنگی دکوراتیو سنتی در شهرهای شیراز، اصفهان، یزد، قزوین و مربوط به دوره‌های صفوی و قاجار می باشد.

آینه کاری سه بعدی

نصب آینه سه بعدی

در آینه کاری سه بعدی از اشکال حجمی به صورت تندیس یا مجسمه استفاده می‌شود و در نهایت روی این احجام را با آینه پوشش می دهند مانند کاور کردن یک میز کنسول با آینه که به آن آینه حجمی می گویند در این روش شما می توانید از هر گونه جسم یا مجسمه یا حجمی به عنوان زیر کار استفاده کنید و اقدام به آینه‌کاری روی آن نمایید از آینه سه بعدی بیشتر با اشکال هندسی مکعب، هرمی و پوشش آنها با آینه استفاده می شود برای اجرای دقیق این اینه کاری استفاده از ماشین آلات دقیق و پیشرفته مانند میز برش شیشه و آینه و دستگاه های تراش اتوماتیک الزامی می باشد و خروجی کار بسیار دقیق و زیبا و چشمگیر خواهد بود.

آینه کاری منظم

آینه کاری منظم نوعی سبک منحصر به فرد است که در آن ما شاهد نظم و تقارن در طراحی و اجرا هستیم در نصب آینه به صورت منظم بیشتر از طرح های متقارن استفاده می شود ابعاد قطعات و اضلاع و زاویه ها کاملاً با هم منطبق و منظم هستند مانند طرح لوزی ،طرح کندویی که از نمونه‌های آینه منظم می باشد.

آینه کاری دیوار

بعضی اوقات در خانه نشسته ایم و به فکر یک ایده خوب جهت تغییر فضای داخلی خود هستیم اجرای آینه روی دیوار یکی از گزینه هایی است که به ذهن ما خطور می کند استفاده از آینه روی دیوار فضای شما را از دلگیری نجات خواهد داد همچنین استفاده از آینه روی دیوار فضای شما را بزرگتر جلوه خواهد داد و نیاز به زیر سازی خاصی ندارد جایگزین خوبی برای کاغذ دیواری و پوستر می باشد و از نظر زیبایی بسیار شیک و لوکس است استفاده از آینه روی دیوار منزل شما می تواند حس یکنواختی و خفگی را از محل سکونت شما بزداید.برای آینه کاری روی دیوار شما انتخاب های بسیار زیادی دارد با مشاوره با کارشناسان ما میتوانید از بهترین طرح های ما استفاده کنید. تنوع رنگی آینه روی دیوار بالا ست و دارای رنگ های سفید، برنز ،دودی، طلایی، پتینه، آبی می باشد.

قیمت آینه کاری

قیمت آینه کاری در منزل به عوامل زیر بستگی دارند که عبارتند از:
قیمت آینه دکوراتیو
آینه کاری لوزی

آینه کاری لوزی

به نوعی از آینه کاری می گویند که از ترکیب یکسری لوزی در عرض و ارتفاع بوجود می‌آید در زمان طراحی آینه لوزی و ارتفاع کار را به تعداد مشخصی تقسیم می‌کنند و با برنامه اتوکد اقدام به طراحی و نقشه کشی می‌کنند آینه لوزی یکی از پرکاربردترین و پرفروشترین طرح های انتخابی توسط مشتریان شرکت تترافرم می‌باشد.

آینه کاری تالار

امروزه در بیشتر تالارها و سالن های پذیرایی و سالن مراسم عروسی از آینه ها جهت آراستن دیوارها و ستون ها و راهرو ها استفاده می شود شما می توانید با مشاوره کارشناسان ما اقدام به طراحی و نصب آینه کاری در تالار خود نمایید. استفاده از آینه در تالارها باعث بزرگتر شدن فضا و ایجاد فضایی لوکس و لاکچری با گستره دید فراوان و بزرگتر نشان دادن فضای شما میشود.

مدت زمان اجرای آینه کاری

زمان لازم جهت تولید طرح مد نظر شما در کارخانه تترافرم از زمان ثبت سفارش توسط مشتری حدود ۳ روزکاری می باشد اما بسته به نوع طرح و حجم سفارش بین ۳ تا ۵ روز کاری سفارشات آینه کاری آماده ارسال به محل پروژه جهت نصب و اجرا می باشد.

سوالات شما

شما می توانید هرگونه طرح دل خواه خود را برای ما ارسال کنید و طراحان مجموعه تترافرم در اسرع وقت نسبت به طراحی کار شما در سایز دلخواه و طرح مدنظر شما با برنامه اتوکد اقدام می‌کنند و تقریباً می‌توان گفت به علت استفاده از دستگاه برش اتوماتیک شیشه می توان هم نوع طرح را طراحی و اجرا کرد.
در پاسخ می توان گفت که برای تولید آینه دکوراتیو و استفاده از آن در آینه کاری منازل حتماً باید از آینه های با کیفیت درجه یک استفاده شود که می توان گفت این نوع آیینه بسیار مرغوب و از نوع سوپر کلییر می‌باشد که از نقره جهت تولید آن استفاده شده و دارای دو لایه رنگ در پشت آینه می باشد که از خوردگی آینه به مرور زمان جلوگیری می‌کند.
قیمت و هزینه تمام شده آینه کاری به عوامل زیادی بستگی دارد که عبارتند از نوع طرح پیشنهادی که شما اگر دارای پرت بالا باشد قیمت بالاتری خواهد داشت و از دیگر عوامل می‌توان به میزان محیط تایل ها و بزرگ و کوچک بودن قطعات اشاره کرد که هرچه قطعات تولید شده کوچکتر باشند ابزار تراش بیشتری نیاز خواهد داشت و قیمت را بالاتر می‌برد و از دیگر عوامل موثردر قیمت آینه کاری می‌توان به زمان لازم جهت نصب اشاره کرد که کارهای ظریف تر گران تر هستند و همچنین رنگ آینه هم می تواند آینه سفید ،آینه برنز، آینه مسی، آینه دودی یا آینه ای طلایی باشد در قیمت تمام شده در آینه کاری موثر باشد.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
Rate this product