تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

مدرنیته و معماری جدید هر روز به دنبال روشی نو برای جلوه بخشیدن به فضای داخل و بیرون ساختمان است. متریال‌هایی کارآمد که در عرض مدت زمانی کوتاه صنعت ساختمان سازی را دگرگون می کنند و زندگی ما را تحت تأثیر قرار می دهند.

یکی از جذاب ترین و جدیدترین متریال‌هایی که در چند سال اخیر به وفور مورد توجه معماران قرار گرفته است، سرامیک شیشه ای است. نوعی سرامیک مخصوص از جنس شیشه که به دلیل منعکس کردن نور فضای شما را روشن تر و زیباتر نشان می دهد.

امروزه بسیاری از معماران برای طراحی فضاهای آرام بخش و خاص از سرامیک شیشه ای و شیشه رنگی استفاده می کنند. در این مقاله از تترافرم می توانید بیشتر با ویژگی‌های منحصر به فرد سرامیک شیشه ای آشنا شوید.

سرامیک شیشه ای چیست؟

سرامیک شیشه رنگی - تترافرم

سرامیک شیشه ای به نوعی پوشش تزئینی گفته می شود که برای کف و دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد. این سرامیک‌ها درواقع از جنس شیشه هستند و از ترکیب خاک رس، ماسه و فلدسپار تولید می شوند. فرآیند ساخت این سرامیک‌ها به گونه ای است که موجب می شود سرامیک‌های شیشه ای مقاومت بالایی در برابر ضربه و حرارت داشته باشند.

شفاف بودن سطح این سرامیک‌ها موجب می شود تا فضا بسیار بزرگ تر و روشن تر به نظر برسد. این سرامیک‌ها در دو نوع شفاف و مات تولید می شوند و طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند.

 این موضوع موجب می شود که سرامیک شیشه ای با هر نوع دکوراسیونی سازگار باشد و فضای منحصر به فردی در محیط منزل یا محل کار شما ایجاد کند. یکی از مهم ترین کاربردهای سرامیک شیشه ای، استفاده از آن برای فضای بین کابینتی است. این موضوع موجب زیبایی فوق العاده ای در فضای آشپزخانه می شود. شما می توانید این سرامیک‌ها را در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی استفاده کنید.

مطلب شیشه بین کابینتی طرح مرمر را حتما بخوانید.

مهم ترین ویژگی‌ها و مزایای سرامیک شیشه ای

جنس سرامیک شیشه ای - تترافرم

در این بخش می توانید با مهم ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های استفاده از سرامیک شیشه ای آشنا شوید.

زیبایی سرامیک شیشه ای خیره کننده است

یکی از مهم ترین ویژگی‌های سرامیک شیشه ای زیبایی و جذاب بودن آن است که طراحی کف و دیوارهای خانه و محل کار شما را به روشی متفاوت و خاص جذاب می کند. امکان استفاده از این سرامیک‌ها هم در سراسر یک دیوار و هم در بخشی از آن وجود دارد و این موضوع موجب می شود تا امکان معماران بتوانند طرح‌های خلاقانه ای با این سرامیک‌ها خلق کنند.

سرامیک شیشه ای ایمنی بالایی دارد

بسیاری از افراد بر این باور هستند که سرامیک‌های شیشه ای مقاومت پایینی دارند، اما بهتر است در بدانید که این موضوع صحت ندارد. زیرا این سرامیک‌ها با استفاده از شیشه‌هایی از جنس لمینت و سکوریت ساخته می شوند و از چند لایه پنل تشکیل شده اند، از همین رو بسیار مقاوم هستند. از طرف دیگر پنل‌های سرامیک شیشه ای داخل چارچوب آلومینیوم قرار می گیرند و این موضوع موجب بیشتر شدن مقاومت آن‌ها می شود.

تمیز کردن سرامیک شیشه ای راحت است

سطح سرامیک‌های شیشه ای معمولاً به گونه ای پرداخت می شود که هم حالتی مات و هم براق دارند. مات بودن این سرامیک‌ها موجب می شود تا لکه و کثیفی را کمتر نشان دهند. به علاوه این پنل‌های شیشه ای معمولاً در برابر لکه و کثیفی بسیار مقاوم هستند. به هر حال تمیز کردن سرامیک‌های شیشه ای بسیار ساده است و شما به راحتی می توانید با استفاده از یک دستمال و مقداری شیشه پاک کن سطح آن را از هر گونه آلودگی تمیز کنید.

مطلب دکوراسیون شیشه ای منزل را حتما بخوانید.

سرامیک شیشه ای عایق بودن صدا و حرارت است

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت سرامیک‌های شیشه ای عایق بودن آن برای صدا و حرارت است. استفاده از این شیشه موجب می شود تا صدا و حرارت کمتری به فضاهای دیگر منتقل شود. عایق بودن این سرامیک‌های در برابر حرارت نیز موجب می شود تا حرارت را به دیوار منتقل نکنند و از ایمنی بالایی برخوردار باشند.

سرامیک شیشه ای در ابعاد متنوعی تولید می شود

یکی از بزرگ ترین ویژگی سرامیک شیشه ای تنوع در ابعاد آن است که می توانید با توجه به قسمت‌های خانه با اشکال و اندازه‌های دلخواه سفارش بدهید. درواقع امکان سفارش و طراحی این سرامیک‌ها در ابعاد و متراژهای دلخواه نیز وجود دارد.

سرامیک شیشه ای فضای شما را روشن و نورانی می کند

سرامیک شیشه ای درواقع مجموعه ای از چند شیشه رنگی است که برای تزئین دکوراسیون استفاده می شود. این شیشه‌های رنگی نور را در فضا منعکس می کنند و موجب می شوند که فضای شما روشن تر و نورانی تز از آن چیزی که هست به نظر برسد.

کاربرد سرامیک شیشه ای

سرامیک شیشه ای رنگی - تترافرم

سرامیک شیشه ای انقلابی بزرگ در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد کرده است و امروزه بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، هتل‌ها، کافه‌ها، مراکز تجاری، گالری‌ها و رستوران‌ها با استفاده از این سرامیک‌ها طراحی می شوند. همان طور که پیش تر نیز گفته شد یکی از مهم ترین کاربردهای سرامیک شیشه ای تزئین فضای بین کابینت‌های است.

از طرف دیگر معمولاً از این سرامیک‌ها برای تزئین کانتر آشپزخانه و کاشی‌ها نیز استفاده می شود این سرامیک‌ها درواقع شیشه رنگی هستند که با شرایطی خاص و منحصر به فرد تولید شده اند و در طراحی فضاهای لوکس مورد استفاده قرار می گیرند. از طرف دیگر این سرامیک‌های جذاب به عنوان دیوار پوش و یا حتی تزئین کف ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گرند و موجب بازتاب نور در فضا می شوند.

مطلب شیشه طرح سنگ را حتما بخوانید.

معایب استفاده از سرامیک شیشه ای

اولین و شاید بتوان گفت تنها ایرادی که سرامیک شیشه ای دارد، مربوط به هزینه بالای آن است. این سرامیک‌ها معمولاً قیمت بالایی دارند که میزان قیمت آن با توجه به مساحت کار، ضخامت شیشه رنگی و لایه‌های سرامیک شیشه ای سنجش می شود.

از طرف دیگر نصب سرامیک شیشه ای نیاز به تخصص زیادی دارد و هر فردی قادر به انجام آن نخواهد بود. از همین رو برای نصب سرامیک شیشه ای باید حتماً از تیمی مجرب با مهارت بالا استفاده کنید تا تمامی فرآیندها به صورت استاندارد انجام شود.

جنس سرامیک شیشه ای

برای ساخت سرامیک شیشه ای از شیشه‌های نشکن و مقاومی به نام سکوریت و لمینت استفاده می شود. این شیشه‌ها در برابر فشار، ضربه و حرارت بسیار مقاوم هستند و این موضوع موجب می شود تا سرامیک‌های شیشه ای نیز برخلاف ظاهر شیشه ای که دارند، از استحکام فوق العاده ای برخوردار باشند.

سرامیک شیشه ای یکی از زیباترین و جدیدترین متریال‌ها در طراحی داخلی است. این متریال نمای ویژه و شگفت انگیزی در فضای شما ایجاد می کند و امکان نصب آن در قسمت‌های مختلف ساختمان نیز وجود دارد. تترافرم یکی از برترین تولید کنندگان شیشه و پارتیشن شیشه ای در ایران است که شما می توانید محصولات مورد نظر خود را به این شرکت سفارش دهید و از خدمات بی نظیر آن برخوردار شوید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات