تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

شیشه جام اصطلاحی است که برای تولید شیشه ها در ابعاد و اندازه های بزرگ تر از حالت نرمال به کار می برد. در حقیقت برای تولید انواع شیشه از اندازه های استاندارد و مشخصی استفاده می شود. این موضوع به دلیل افزایش ایمنی و همچنین استانداردهای از پیش تعیین شده انجام می شود. حال اگر برای ساخت پروژه هایی خاص نیاز به شیشه با ابعاد بزرگ تر از اندازه های نرمال باید، آن شیشه با نام شیشه جام شناخته می شود. معمولاً برای استفاده از شیشه جام مشکلاتی بر سر راه تولید کنندگان و مصرف کنندگان وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. در این مقاله از تترافرم می توانید با هر آن چیزی که لازم است در مورد شیشه جام، کاربرد و انواع آن بدانید آشنا شوید.

طریقه ساخت شیشه جام

به طور کلی برای تولید شیشه جام معمولاً از کوره های عمودی یا افقی استفاده می شود. در کوره های عمودی شیشه ها به وسیله گیره هایی به آرامی و به صورت عمودی وارد کوره می شوند. این  فرآیند موجب سکوریت سازی شیشه جام می شود. در کوره های عمودی می توان شیشه های جام را تا اندازه 160 در 260 تولید نمود. اما برای ساخت و سکوریت سازی شیشه جام در کوره افقی باید شیشه را به صورت افقی در کوره قرار دارد. معمولاً شیشه هایی که در این نوع کوره ها تولید می شوند، مقاومت بالاتری نسبت به شیشه های تولید شده در کوره های عمودی دارند. از همین رو به ندرت دچار شکستگی و آسیب می شوند. این موضوع به دلیل قرار گرفتن شیشه با حرارت و فشار یکسان در تمام نقاط اتفاق می افتد. اما زمانی که شیشه در کوره عمودی سکوریت می شود، فشار و حرارت در همه بخش های شیشه یکسان نیست. بعد از اتمام ساخت شیشه جام آن را به وسیله ابزارآلات و تجهیزات خاص به محل پروژه منتقل می شوند.

 

ابعاد-شیشه-جام

ابعاد شیشه جام

به طور معمول برای ساخت شیشه جام معمولاً از شیشه سکوریت با ضخامت 4 تا 10 میلی متری استفاده می شود و ابعاد شیشه نیز  2440 در 4100 در نظر گرفته می شود. معمولاً برای ساخت شیشه جام با شیشه سکوریت از ابعاد بزرگ تر از این مقدار استفاده نمی شود. زیرا این کار موجب تاب برداشتن شیشه خواهد شد و از طرفی امکان جابجایی و انتقال آن نیز بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

کاربرد شیشه جام

 بسیاری از افراد برای تزئین ساختمان ها و برج های بزرگ شیشه ای یا نماسازی برج های مسکونی از شیشه دکوراتیو جام استفاده می کنند تا ضمن زیبایی فوق العاده ای که به فضا می دهد، ایمنی بالایی داشته باشد. این شیشه ها برای ساخت پارتیشن شیشه ای نیز بسیار مناسب هستند و بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ برای تفکیک فضاهای اداری نیز از شیشه سکوریت جام استفاده می کنند.

انواع شیشه جام

برای ساخت شیشه جام می توان از شیشه های مختلفی استفاده نمود. اما باید بدانید که بهترین نوع شیشه جام شیشه ای است که با استفاده از شیشه سکوریت و لمینت ساخته شده باشد. در ادامه می توانید با انواع شیشه جام آشنا شوید.

شیشه سکوریت جام

همان طور که می دانید شیشه های سکوریت از مقاوم ترین انواع شیشه های موجود در بازار هستند که به دلیل مقاومت بالایی که دارند از آن ها برای قسمت های مختلف ساختمان و حتی ویترین ضد سرقت فروشگاه ها استفاده می شود. حال اگر این شیشه ها در ابعادی خارج از استانداردهای تعیین شده تولید شوند، به آن ها شیشه سکوریت جام گفته می شود. شیشه های سکوریت جام در برابر حرارت های بالا و ضربات مکانیکی بسیار مقاوم هستند و از همین رو یکی از بهترین انواع شیشه های جام محسوب می شوند.  تولید این شیشه ها در ابعاد بالاتر نیز مشکلی در مقاومت این شیشه ها ایجاد نمی کند و از همین رو یکی از بهترین گزینه ها برای تولید شیشه های جام محسوب می شوند.

شیشه جام فلوت و خام

همان طور که گفته شدن شیشه های سکوریت بهترین جنس برای تولید شیشه جام هستند. استفاده از شیشه فلوت و خام برای تولید این شیشه ها امنیت زیادی ندارد و حتی ممکن است شیشه در زمان انتقال آسیب ببیند و شکسته شود. معمولاً تحمل فشار شیشه خام و فلوت نسبت به شیشه فلوت بسیار کمتر است و از همین رو به راحتی دچار آسیب می شود. از همین رو بهتر است برای ساخت شیشه جام تنها از شیشه سکوریت و لمینت استفاده شود. این شیشه ها استحکام و مقاومت بالایی دارند و به راحتی شکسته نمی شوند و برای نصب در بخش های بیرونی ساختمان نیز بسیار مناسب هستند.

کاربرد شیشه جام

طریقه نصب شیشه جام

شیشه جام معمولاً به صورت سفارشی و برای بخش های خاصی از ساختمان استفاده می شود. این شیشه ها مقاومت بالایی دارند و تنها باید به درستی به محل مورد نظر منتقل شوند و در محل به روش صحیحی نصب شوند. معمولاً از این شیشه ها در مکان هایی استفاده می شود که فرد دوست دارد دید خوبی به فضای بیرون داشته باشد و بدون هیچ مانعی از ویوی ساختمان لذت ببرد. برای نصب این شیشه ها باید از کارشناسان و تکنسین های مجرب شیشه را در محل نصب نمایند. کیفیت نصب و توجه به استاندارد های نصب می تواند روی کیفیت شیشه جام و امنیت آن تأثیر زیادی بگذارد. نصب صحیح این شیشه ها موجب می شود تا بتوانید به راحتی طبق اصول تمیز کردن شیشه های معمولی شیشه های جام را نیز تمیز کنید و هر لحظه نگران شکستگی و آسیب شیشه نباشید.

جمع بندی

شیشه جام یکی از انواع شیشه هایی است که امروزه به وفور از آن برای ساخت ساختمان ها و برج های مدرن استفاده می شود. تترافرم یکی از بهترین و باسابقه ترین تولید کنندگان واردکنندگان انواع شیشه و پارتیشن شیشه ای در کشور است که با داشتن بیش از 35 سال سابقه و کمک گرفتن از افراد مجرب، محصولات فوق العاده را تولید می کند. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تترافرم تماس بگیرید و یک خرید مطمئن و راحت را تجربه کنید.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات