تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

امروزه استفاده از انواع شیشه های دکوراتیو مانند شیشه رنگی مات در دکوراسیون داخلی منازل و ساختمان ها با گسترش بسیار زیادی همراه بوده است و یکی از مهم ترین انواع این محصول را می توان شیشه رنگی مات دانست. در واقع می توان گفت که شیشه مات رنگی در مدل های مختلفی تولید می شود و در دسته بندی های متفاوتی قرار داده می شود که محصولات را از لحاظ نوع، کاربرد، قیمت و بسیاری دیگر از سایر ویژگی ها متمایز می کند.

در نظر داشته باشید که این نمونه از شیشه ها می توانند عملکرد بسیار مهمی از لحاظ فنی داشته باشند و به خصوص برای کور کردن محیط و دید نداشتن از بیرون نیز مورد استفاده قرار می گیرند و از این روی نمی توان گفت که شیشه رنگی مات تنها برای استفاده به صورت دکوراتیو مورد استفاده است.

طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین ویژگی های فنی است که در دسترس شما می باشد و شما باید با دقت بسیار زیادی نسبت به خرید شیشه رنگی مات اقدام کنید. در نظر داشته باشید که محصولات عرضه شده در بازار در مدل های متفاوتی عرضه می شوند و آشنایی با مدل ها به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

دسته بندی انواع شیشه رنگی

در ابتدای بحث بهتر است که با شما در خصوص دسته بندی انواع شیشه های رنگی صحبت داشته باشیم و دسته بندی های این محصول را به شما معرفی کنیم و در ادامه نیز اطلاعاتی را در خصوص شیشه رنگی مات در اختیار شما قرار دهیم.

  • شیشه رنگی براق یا لاکوبل :

این نمونه از شیشه ها با یک طرف رنگ در بازار عرضه می شوند و در دکوراسیون داخلی کاربرد بسیار گسترده ای دارند. شما می توانید شیشه های لاکوبل را به دلیل براقیت بسیار بالایی که دارند و نور را به خوبی منعکس می کنند، در بسیاری از دکوراسیون های شیک امروزی مشاهده کنید و در نظر داشته باشید که این محصول از سال 2018 به بعد مورد استفاده در بسیاری از پروژه های طراحی داخلی بوده است.

  • شیشه رنگی مات یا متلوکس :

این نمونه از شیشه های رنگی که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت، به عنوان یکی از بهترین محصولات عرضه شده در بازار شناخته می شوند که در مدل های مختلفی تولید می شوند و می توانند در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرند.

با توجه به دسته بندی های انجام شده و وجود نمونه شیشه رنگی متالیک که در بازار عرضه می شود، شما می توانید انتخاب های زیادی از شیشه رنگی را برای طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشید که یکی از اصلی ترین آن ها شیشه رنگی مات به شمار می رود. ما در ادامه همین مقاله با شما همراه هستیم تا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که در خصوص شیشه رنگی مات می تواند به شما کمک کند.

شیشه رنگی مات - تترافرم

تعریف شیشه رنگی مات چیست؟

به تمامی شیشه های رنگی که طرف دیگر آن ها پیدا نباشد، شیشه رنگی مات شناخته می شود. مات بودن شیشه را می توان به صورت یک یا دو طرفه پیاده سازی کرد. یکی از مهم ترین مسائلی که در خصوص این سری از محصولات باید در نظر داشته باشید، رد شدن نور از شیشه رنگی طرح دار می باشد و باید بدانید که این سری از شیشه ها باعث از تاریکی و حذف نور نمی شوند. به طور کلی می توان گفت که شیشه رنگی مات بیشتر در محیط هایی مورد استفاده قرار می گیرد که خصوصی بوده و نمی خواهیم از بیرون دید داشته باشیم.برای تولید پارتیشن شیشه ای مات هم از این نوع شیشه استفاده می شود.

آیا تمامی شیشه های مات به رنگ سفید می باشند؟ باید گفت که بسیاری از ما معنای مات را همان شیشه های سفید رنگی می دانیم که به روش های مختلف مات شده اند ولی باید بدانید که معنای شیشه رنگی مات، شیشه های رنگی است که براق نبوده و شفافیتی ندارند و این مسئله به معنای آن است که شیشه ما لزوما به رنگ سفید نخواهد بود.

برای تولید شیشه رنگی مات از چه روش هایی استفاده می شود؟

در ساخت این نمونه از شیشه ها، روش های مختلفی استفاده می شود که در این قسمت به آن می پردازیم. در واقع می توان گفت که استفاده از این شیوه ها باعث می شود که ما بتوانیم شیشه ای را مات تولید کنیم و یا شیشه های براق را به حالت مات در بیاوریم.

شیشه رنگی مات سندبلاست

از مهم ترین شیوه هایی که برای تولید شیشه های رنگی مات مورد استفاده قرار می گیرد، شیوه سندبلاست می باشد که در آن از طرح های مختلفی برای تولید شیشه های مات طرح دار استفاده می شود. برای تولید این روش از پاشیدن شن و ماسه بر روی متریال تولید شیشه استفاده می شود و با شدت بخشیدن به این کار می توانیم شیشه رنگی مات تری را داشته باشیم. در این روش از تولید شیشه مات رنگی از کمپرسور هوا استفاده می شود و فشار پاشیدن شن و ماسه بر روی متریال کلی تولید شیشه، از دیگر فاکتورهایی است که باعث می شود شیشه ها مات تر شوند.

مطلب شیشه دکوراتیو سالن زیبایی را حتما بخوانید.

شیشه رنگی مات با استفاده از برچسب های مات کننده

دیگر روشی که برای تولید شیشه رنگی مات امروزه مورد استفاده قرار می گیرد را می توان استفاده از برچسب های مات کننده ای دانست که در بازار به صورت مجزا فروخته می شود و قابلیت اجرا بر روی شیشه های رنگی مات به صورت برچسب بی رنگ و یا برچسب های رنگی بر روی شیشه های سفید را دارا می باشد. استفاده از این روش بیشتر برای تغییر کاربری شیشه مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند هزینه های استفاده از شیشه رنگی مات را برای شما در صورت وجود شیشه های براق از قبل کاهش دهد.

امروزه بسیاری از برچسب ها با کیفیت بالا تولید شده و در بازار عرضه می شوند که برای تولید شیشه رنگی مات مورد استفاده بوده و می توانند گزینه ای مناسب برای شما باشند. در صورتی که قصد دارید نسبت به استفاده از شیشه رنگی مات اقدام کنید و یا سوالی در خصوص استفاده از برچسب های دکوراتیو مخصوص مات کردن شیشه دارید، می توانید با کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی در ارتباط باشید و سوالات خود را در این زمینه بپرسید.

شیشه رنگی مات سکوریت و لمینت

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در شیشه های رنگی مات باید در نظر داشته باشید، سکوریت یا لمینتی بودن این نمونه از شیشه ها می باشد و شما بر این اساس باید نسبت به خرید شیشه رنگی مات اقدام کنید. اما تفاوت این دو مدل در چیست و اصولا کدام مدل می تواند برای شما مفید واقع شود؟

در جواب به این سوال باید گفت که شیشه سکوریت مات رنگی با مقاومتی بیشتر از هفت برابر نسبت به مدل های معمولی شیشه در بازار عرضه می شود و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. در نظر داشته باشید که این نمونه از شیشه ها در صورتی که با یک لایه لمینت تولید شوند، به هیچ عنوان خرد نشده و در جای خود باقی می مانند.

در کنار این مزیت می توان گفت که این نمونه از انواع شیشه رنگی مات می تواند به عنوان یک عایق حرارت و صوت نیز در گرفته شود و با امنیت بالایی که ایجاد می کند می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای درب ورودی به شمار رود. پس می توان گفت که ترکیب سکوریت و لمینت می تواند یکی از بهترین انتخاب های شیشه رنگی مات به شمار رود که امروزه در دسترس شما بوده و می توانید از آن استفاده داشته باشید.

درباره آینه دکوراتیو چه می دانید؟

از چه روش هایی می توان برای طرح دادن به شیشه رنگی مات استفاده کرد؟

روش ها و مدل های مختلفی در دسترس شما می باشد که برای مات کردن و طرح دادن به شیشه های رنگی مورد استفاده قرار می گیرد که هر یک در جای خود می توانند برای ساخت شیشه هایی زیباتر با طراحی بهتر مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال در نظر داشته باشید که اسید کاری شیشه ها که به آن شیشه ساتینا می گویند در کنار نقره کوبی و طلاکوبی از رایج ترین شیوه های تولید شیشه رنگی مات به شمار می رود که امروزه در دسترس شما می باشد.

شیوه سندبلاست که در بخش های قبلی توضیح داده شد در کنار امکان فیوزگلاس کردن شیشه و یا تراش دادن شیشه را می توان از دیگر شیوه ها دانست. برخی از مدل های شیشه رنگی مات نیز با استفاده از رنگ آمیزی طراحی می شوند که این شیوه نیز برای تولید شیشه هایی زیباتر امروزه مورد استفاده قرار گرفته و در دسترس شما می باشد.

پس در صورتی که قصد دارید از شیشه رنگی مات استفاده داشته باشید، این نکته را از یاد نبرید که تولید شیشه مات رنگی به شیوه های مختلفی امکان پذیر است و شما باید در نظر بگیرید که کدام شیوه می تواند برای شما بهتر، مقرون به صرفه تر و مناسب تر به شمار رفته و بر این اساس نسبت به تولید شیشه رنگی مات اقدام کنید.

مطلب مراحل ساخت شیشه رنگی را حتما بخوانید.

شیشه رنگی مات چه کاربردهایی دارد؟

به هیچ عنوان نمی توان منکر کاربرد بسیار بالای شیشه رنگی مات برای دکوراسیون داخلی شد و البته این محصول ویژگی ها و کاربردهای دیگری نیز دارد که در این بخش به آن می پردازیم. همانطور که گفته شد، یکی از مهم ترین ویژگی های این محصول، کور کردن دید بوده و از این روی برای سرویس بهداشتی و حمام می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا فضای خصوصی مورد نیاز را ایجاد کند.

در کنار این مسئله می توان گفت که امروزه بسیاری از پنجره ها با استفاده از شیشه رنگی مات در مدل های مختلف تولید می شوند و در ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می گرند. همچنین باید بدانید که این سری از محصولات برای فضاسازی و زیباسازی فضا یکی از مهم ترین گزینه های پیش روی شما می باشد و شرکت های بسیاری در مدل های مختلف و طرح های جذاب نسبت به تولید شیشه رنگی مات اقدام کرده اند.

در فروشگاه ها و سالن های زیبایی و مشاغلی از این دست نیز شیشه رنگی مات کاربردهای خاص خود را داشته و علاوه بر دکوراسیون داخلی می تواند برای ایجاد ویترین و محیط سازی بیرونی فروشگاه نیز مورد استفاده قرار گیرد. این محصول در مدل های مختلفی تولید می شود و حتی در برندینگ بسیاری از شرکت ها مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به تمامی موارد بیان شده، یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما می باشد.

از شیشه رنگی مات چطور باید استفاده شود؟

استفاده به جا و مناسب از شیشه رنگی مات یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید به آن دقت بسیار زیادی داشته باشیم مانند استفاده در کابین دوش حمام و پارتیشن شیشه ای و بر این اساس نسبت به خرید این محصول اقدام کنید. باید در نظر داشته باشید که یک طراح داخلی و کسانی که در خصوص استفاده از انواع شیشه دکوراتیو تخصص دارند می توانند به شما کمک کنند از این سری محصولات بهترین استفاده را داشته باشید.

در صورتی که سوالی در خصوص قیمت شیشه رنگی مات  داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در نظر بگیرید که سلیقه شخصی شما در نهایت مهم ترین فاکتور در انتخاب شیشه رنگی مات به شمار می رود و به این نکته باید توجه بسیار زیادی داشته باشید.

شیشه رنگی مات امروزه به یکی از رایج ترین انواع شیشه های دکوراتیو تبدیل شده است که کاربرد بسیار زیادی داشته و می توانیم از آن در محیط های مختلف اداری و تجاری و اجرای پارتیشن شیشه ای طرح دار استفاده داشته باشیم. در این مقاله با شما همراه بودیم تا اطلاعاتی را در خصوص شیشه رنگی مات به اشتراک بگذاریم و بیان کنیم که این محصول چیست و چه کاربردهایی را دارد.

همچنین به معرفی انواع این محصول و روش های به کار گرفته شده در تولید آن پرداختیم که اگر قصد استفاده از این سری محصولات در خانه یا محل کار خود را داشته باشید، به کمک شما خواهد آمد تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان تترافرم در ارتباط بوده و سوالات خود را در خصوص خرید و استفاده از انواع شیشه رنگی مات بپرسید که قطعا می تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات