تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

از دیرباز تا کنون استفاده و به کارگیری شیشه در طراحی و معماری داخلی و خارجی و همچنین استفاده در صنایع مختلف بسیار پر کاربرد و پر طرفدار بوده است. این شیشه ها شامل انواع مختلف و متفاوتی هستند که هر یک دارای ویژگی ها و خصوصیاتی خاص خود می باشند.

شیشه های دو جداره نوعی از شیشه هستند که به دلیل استفاده از دو جدار در ساخت و تولید آن ها، از مقاومت بالاتر و بهتری نسبت به شیشه های تک جداره برخوردار می باشند.

از این شیشه ها در ساخت پارتیشن دو جداره و به منظور جلوه بخشیدن به دکوراسیون داخلی استفاده می شود. اما موضوع این است که این شیشه های دو جداره در برخی از موارد به طور خود به خودی می شکنند.

اما چرا این اتفاق رخ می دهد؟ ما در این مقاله از وبلاگ تترافرم تلاش کردیم تا نکات و علت های شکستن شیشه دو جداره به صورت خود به خودی را در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه مطالب این مقاله و آشنایی با علل شکستن آن، در مواقع نیاز بتوانید عملکرد و مراقبت بهتری از شیشه خود انجام دهید تا دچار مشکل نگردید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شکستن-شیشه-های-دو-جداره

چرا شیشه دوجداره به صورت خود به خودی می شکنند؟

شیشه های دو جداره شیشه های بسیار مقاومی هستند که در ساخت آینه کاری روی ستون و پارتیشن بندی و … از آن ها استفاده می شود. در برخی از مواقع این شیشه ها به صورت خود به خود می شکنند. این امر علت های مختلفی می تواند داشته باشد. از جمله علت های شکستن خود به خود شیشه های دو جداره را می توان ناشی از اختلاف فشار هوا، ایجاد درز در شیشه های دو جداره، عدم رعایت استانداردهای ساخت و تولید این شیشه، سوراخ کاری و تراش کاری نادرست، فشار وارده بر فریم پنجره دانست که در ادامه به بررسی برخی از این موارد می پردازیم.

اختلاف فشار هوای شدید که سبب شکستن شیشه دو جداره می شود

همان طور که پیش تر و بالای این متن به آن اشاره نمودیم یکی از علل شکستن شیشه های دو جداره اختلاف فشار هوای وارده بر شیشه های دو جداره است. اگر بین محل و مکان تولید و ساخت شیشه های دو جداره و محل نصب آن، اختلاف فشار هوای شدیدی وجود داشته باشد، پس از مدتی شیشه به صورت خود به خود می شکند. برای رفع این کار بهتر است پس از نصب عملیات AIR BALANCE را انجام دهید تا از بروز این اتفاق جلوگیری شود.

شکستن شیشه دو جداره در اثر ایجاد درز در شیشه

شاید شیشه های دو جداره در هنگام نصب کاملاً سالم باشند، اما ممکن است پس از مدتی به صورت از پایین به بالا به صورت خود به خود دچار شکستگی شوند، علت این امر آن است که در زمان ارسال این شیشه های دو جداره و جا به جایی آن، ممکن است یک درز کوچک و ریز بر روی شیشه ایجاد شده باشد که پس از نصب به تدریج این درز بزرگ تر شده و شیشه دو جداره به صورت خود به خود می شکند.

شکستن شیشه دو جداره بر اثر فشار وارده بر زهواره و فریم پنجره

در صورتی که ضخامت شیشه های دو جداره از حالت استاندارد و اصلی خود بیشتر باشد، زهوار و فریم پنجره دچار فشار می گردد. زیرا باید با فشار در محل خود نصب شود و در این شرایط شیشه تحت فشار قرار می گیرد و ممکن است پس از مدتی دچار شکستگی به صورت خود به خودی شود.

شکستن شیشه دو جداره سکوریت شده به دلیل وجود ناخالصی در شیشه خام

یکی دیگر از علت های شکستن خود به خودی شیشه های دو جداره سکوریت شده را می توان به دلیل وجود ناخالصی در شیشه خام آن ها و کیفیت پایین این شیشه ها دانست. به طوری که پس از عملیات ناخالصی در بین مولکول های شیشه باقی مانده و میل به انبساط پیدا می کنند و همین امر سبب شکستن آن به صورت خود به خود می گردد.

عدم رعایت استاندارد ها دلیلی برای شکستن ناگهانی و خود به خودی شیشه های دو جداره

یکی دیگر از علت های شکستن شیشه های دو جداره به صورت خود به خودی عدم رعایت استاندارد ها است. در ساخت و تولید شیشه های دو جداره رعایت موارد مختلفی که به لبه های شیشه، تنش درونی شیشه و برش آن مربوط است بسیار مهم است که رعایت نکردن آن ها ممکن است کیفیت و مقاومت شیشه های دو جداره را کاهش داده و سبب شکستگی خود به خودی آن در موارد گوناگونی از جمله تغییرات دما و … گردد.

علت-شکست-شیشه-دو-جداره

شکستن شیشه دو جداره به صورت خود به خودی به دلیل سوراخ کاری و تراش کاری نادرست

یکی دیگر از علت های شکستن شیشه های دو جداره به صورت خود به خود و ناگهانی را می توان تراش کاری و سوراخ کردن نادرست عنوان نمود. سوراخ کاری شیشه های دو جداره پیش از سکوریت کردن شیشه را باید با دقت و مهارت بسیار بالایی انجام داد. زیرا تراش کاری و سوراخ کاری نادرست سبب ایجاد سوراخ هایی بر روی شیشه دو جداره می گردد و این امر پس از نصب آن به مرور سبب شکستن خود به خودی شیشه می شود.

جمع بندی نهایی

همان طور که پیش تر در متن این مقاله به آن اشاره نمودیم استفاده از شیشه های دو جداره به عنوان شیشه دکوراتیو و پارتیشن شیشه ای و … کاربرد بسیار زیادی دارد. شیشه های دو جداره نسبت به سایر مدل ها و شیشه های تک جداره از مقاومت بالاتری برخوردار می باشند. اما در برخی از مواقع به طور خود به خود می شکنند. این شکستن های خود به خودی علل مختلفی که دارد. از دلایل آن می توان به تغییر دمای ناگهانی و اختلاف فشار هوا، شکستگی بر اثر ایجاد درز بر روی شیشه و فشار هوای وارده بر آن و فریم پنجره و … اشاره نمود که در متن این مقاله به بررسی بیشتر آن پرداختیم. به کارگیری بیشتر پارتیشن های شیشه ای با توجه به قیمت پارتیشن شیشه ای نسبت به سایر پارتیشن های چوبی و … نیز می توان باشد. زیرا در عین بالا بودن کیفیت، مقرون به صرفه تر نیز می باشند.
اما برای داشتن کیفیت بالاتر بهتر است آن را از یک فروشگاه و تولید کننده معتبر خریداری نمایید. تترافرم یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان شیشه دو جداره است که با به کار گیری افراد ماهر و متخصص و مجرب و استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به تولید محصولات خود نموده است. همچنین برای مشتریان خود خدمات کمک مشاوره ای رایگان نیز در نظر گرفته است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و دریافت خدمات کمک مشاوره ای رایگان با همکاران ما در تترافرم تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات