تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

شیشه یکی از متریال های زیبا و کاربردی است که از دیرباز در طراحی و معماری دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گرفته است. در قدیم برای ساخت درب و پنجره ساختمان ها از شیشه رنگی استفاده می شده است.

شیشه رنگی یکی از انواع شیشه های مورد استفاده در معماری ساختمانی بوده که بیشتر برای ساخت مساجد کاربرد داشته است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بروز شدن آن، انواع شیشه ها ساخته و تولید شده اند. یکی از جدید ترین و کاربردی ترین انواع شیشه ها شیشه هوشمند است.

این شیشه های هوشمند کاربردهای مختلف و زیادی دارند. از جمله کاربرد های آن ها می توان به استفاده از آن به عنوان کابین دوش، استفاده از آن به عنوان درب و پنجره و پارتیشن شیشه ای که خود شامل پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره است، اشاره نمود.

ساخت و تولید این شیشه های هوشمند نیز خاص است که در ادامه و در متن این مقاله به آن اشاره می کنیم. اما در هر صورت برای داشتن یک شیشه هوشمند با کیفیت باید آن را از یک تولید کننده معتبر خریداری نمایید.فناوری-شیشه-های-هوشمند

تترافرم یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان شیشه هوشمند است که با پیشرفته ترین تکنولوژی و دستگاه ها و به کارگیری افراد ماهر و مجرب اقدام به تولید محصولات خود نموده است و شما عزیزان می توانید با خیالی آسوده از محصولات این کمپانی خریداری نمایید. ما در این مقاله از وبلاگ تترافرم سعی کردیم تا نکاتی در خصوص شیشه و فناوری استفاده شده در تولید این نوع شیشه ها را در اختیار شما قرار دهیم تا اطلاعات و آگاهی شما عزیزان را نسبت به این مسئله بالا ببریم تا در مواقع نیاز با مطالعه مطالب این مقاله بتوانید انتخابی هوشمندانه تر و موفق تر را تجربه نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شیشه هوشمند

شیشه هوشمند نوعی از شیشه است که با پیشرفت تکنولوژی و بروز ترین متدها ساخته و تولید می شود. این شیشه ها به دو صورت ساخته و تولید می شوند. برخی از این شیشه ها از برچسب هایی که به پشت شیشه چسبانده می شود، ساخته می گردند و برخی دیگر توسط لمینیت هایی که در مابین دو لایه شیشه قرار می گیرند تولید می شوند. این شیشه توسط جریان الکتریکی عمل می کند و در دو نوع فعال و منفعل می باشند. عملکرد شیشه های فعال به وسیله جریان الکتریکی است که توسط شخصی هدایت می شود. شیشه منفعل نیز به نوعی است که توسط تغییر عوامل محیطی نظیر گرما و اشعه ماوراء بنفش عمل می نماید.

تکنولوژی استفاده شده در تولید شیشه های هوشمند

در ساخت و تولید شیشه هوشمند از فناوری های مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال برای ساخت این شیشه از فناوری فتوکرومیک، فناوری ترموکرومیک، فناوری الکتروکرومیک و کریستال مایع استفاده می شود. که در ادامه به بررسی این تکنولوژی ها می پردازیم.

فناوری فتوکرومیک در ساخت و تولید شیشه های هوشمند

شیشه های هوشمند ساخته شده از تکنولوژی و فناوری فتوکرومیک به صورتی است که هنگام قرار گرفتن در برابر امواج الکترومغناطیسی به حالت تیره در می آیند. این عمل سبب کاهش عبور نور از آن می شود. پس از از بین رفتن نور خورشید نیز مجدداً به حالت قبل باز می گردند. از این نوع شیشه در ساخت عینک های طی نیز بسیار استفاده می شود. یکی از معایب این نوع شیشه هوشمند آن است که نمی توان آن را تنظیم نمود و به صورت خودکار عمل می کند.

فناوری ترموکرومیک در ساخت و تولید شیشه ها

شیشه های هوشمند ساخته شده با فناوری ترموکرومیک نوعی از شیشه های هوشمند هستند که به گرما حساس می باشند. به آن معنا که در صورت قرار گرفتن در برابر دمای بالا، از عبور امواج مادون قرمز که سبب ایجاد گرما می شوند، جلوگیری می نمایند. این شیشه های هوشمند در فصل تابستان که گرمای هوا بالا است، مانع ورود گرمای بیشتر به داخل و محیط منزل می شوند و در فصل زمستان نیز با عبور دادن امواج مادون قرمز سبب گرم شدن فضای داخلی ساختمان می گردند.

فناوری-الکتروکرومیک-شیشه-هوشمند

فناوری الکتروکرومیک در ساخت و تولید شیشه ها

شیشه های هوشمند ساخته شده با فناوری الکتروکرومیک به گونه ای عمل می کنند که با تغییر ولتاژ جریان الکتریکی، تغییر رنگ می دهند. در زمان تولید شیشه هوشمند با این فناوری از اکسید تنگستن و اکسید نیکل استفاده می گردد. خواص شیمیایی به کار رفته در این تکنولوژی با عبور برق تغییر پیدا می کند. به گونه ای که گرما را جذب و یا منعکس می سازد.
استفاده و به کارگیری این نوع شیشه های هوشمند سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود که خود موجب کاهش هزینه نیز می گردد و به نوعی استفاده از فناوری الکتروکرومیک مقرون به صرفه تر از سایر مدل ها است. در این نوع شیشه هوشمند نیز همانند فناوری ترموکرومیک در فصل تابستان شیشه حرارت را جذب کرده و باعث خنک شدن محیط می شود و در فصل زمستان و هوای سرد با منعکس نمودن حرارت، محیط و فضای ساختمان را گرم می سازد.

استفاده از فناوری کریستال مایع در ساخت و تولید شیشه های نسل جدید

برای ساخت این نوع شیشه در زمان تولید کریستال مایع را در بین لایه پلیمری قرار می دهند. این کریستال مایع به کار رفته در لایه های شیشه هوشمند سبب کنترل و تغییر نوع شیشه از شفاف به مات و برعکس می باشد. این نوع شیشه نیاز به جریان الکتریکی مداوم ندارد و در حالت مات نیز حدود 80 درصد از نور خورشید را از خود عبور می دهد. از شیشه با فناوری کریستال مایع بیشتر برای ساخت نما و فضای بیرونی ساختمان استفاده می شود.

جمع بندی نهایی

همان طور که پیش تر و در متن این مقاله به آن اشاره نمودیم شیشه هوشمند نوعی از شیشه است که امروزه بسیار پر طرفدار و پرکاربرد است. در ساخت و تولید این شیشه ها از فناوری های مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال برای تولید این نوع شیشه از فناوری فتوکرومیک، فناوری تروکرومیک، کریستال مایع و فناوری الکتروکرومیک استفاده می شود. که هر یک از آن ها دارای ویژگی ها و مزایایی منحصر به فرد و خاص است که در متن به آن اشاره شده است. اما به طور کلی برای داشتن یک شیشه هوشمند با کیفیتی بالا و خوب بهتر است آن را از یک فروشگاه و یا تولید کننده معتبر و معروف انتخاب و خریداری نمایید.
تترافرم یکی از تولید کنندگان معتبر و شناخته شده در زمینه محصولات شیشه ای نظیر شیشه رنگی ، شیشه هوشمند و… است که با به کارگیری افرادی متخصص و ماهر و مجرب و استفاده از دستگاه های پیشرفته و بروز ترین تکنولوژی دست به تولید محصولات خود نموده است. این کمپانی دارای 35 سال سابقه در تولید محصولات شیشه ای و شیشه هوشمند دارد و علاوه بر تولیدات با کیفیت خود برای مشتریان خود خدمات کمک مشاوره ای رایگان نیز در نظر گرفته است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت خدمات کمک مشاوره ای با همکاران ما در تترافرم تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید. در انتهای این مقاله پیشنهاد می گردد تا به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آینه کاری در منازل، مقاله مرتبط با آن را با موضوعیت آیا کیفیت آینه در آینه کاری تأثیر دارد؟ را از وبلاگ تترافرم مورد مطالعه و بررسی قرار دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات