تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

امروزه استفاده از شیشه برای طراحی و دکوراسیون های داخلی و خارجی ساختمان ها کاربردهای فراوانی دارد و افراد برای زیبایی و جلوه بخشیدن به نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی منازل خود از آن بسیار استفاده می کنند.

شیشه ها دارای انواع مختلفی هستند. به طوری که برای طراحی و معماری ساختمان ها از انواع شیشه نظیر شیشه ساده، شیشه رنگی، شیشه دکوراتیو، شیشه لاکوبل و … استفاده می کنند و که توجه به نوع آن ها دارای قیمت های متفاوتی می باشند.

به عنوان مثال قیمت شیشه لاکوبل در مقابل شیشه ساده با در نظر گرفتن ساختار آن بیشتر است. از شیشه ها در مکان ها و فضاهای متفاوت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه از شیشه ها به عنوان پارتیشن بندی و جداسازی فضای داخلی ساختمان، استفاده در بین کابینت و انواع لوازم و وسایل دکوراسیون داخلی و تزیینی مورد استفاده قرار می دهند.

ما در این مقاله از وبلاگ تترافرم تلاش کردیم تا نکاتی مهم در زمینه نصب انواع شیشه در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه مطالب آن و به کارگیری آن بتوانید انتخاب و خریدی موفق تر در این خصوص داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکاتی در زمینه نصب شیشه

نکاتی در زمینه نصب شیشه

  • اولین نکته ای که در هنگام نصب باید به آن توجه کرد، ضخامت شیشه است که باید مطابق با نقشه و مشخصات کلی ساختمان و محل قرار گیری آن انتخاب شود. اصول کلی نصب شیشه فاصله گذاری بین قاب و شیشه است که باید بین 2 تا 3 میلی متر در نظر گرفته شود. ضخامت شیشه معمولا با توجه به کاربرد آن تعیین می شود. به طوری که ضخامت شیشه رنگی بین کابینت با شیشه رنگی که به عنوان پارتیشن به طور مثال پارتیشن اداری استفاده می شود متفاوت است.
  • باید توجه داشته باشید که پیش از قرار دادن شیشه، رنگ آستر زده شده بر قاب آن به طور کامل خشک شده باشد و همچنین کاملاً تمیز و عاری از هر گونه گرد و خاک و چربی باشد.
  • برای این که کاری تمیز و زیبا ارائه دهید، می بایست به طور دقیق ابعاد شیشه و قاب آن را اندازه گیری کنید تا کاملاً سایز قاب باشد و پس از نصب زیبایی و جلوه آن حفظ شده و نمایی منحصر به فرد به وجود بیاید. زیرا پس از برش شیشه دیگر امکان تغیر سایز آن وجود ندارد.
  • همچنین در نصب شیشه باید دقت کنید که لبه ها و گوشه های آن دچار ضرب دیدگی نشود و خراش بر ندارد. زیرا در صورت به وجود آمدن شکستگی و خراش بر روی شیشه نما و جلوه آن از بین می رود و قابل بازسازی نیز نمی باشد.
  • سعی کنید از وارد کردن فشار در هنگام نصب بر روی شیشه خود داری کنید. زیرا این عمل سبب شکستن شیشه حتی در شیشه های نشکن و سکوریت می شود.
  • برای حمل و نقل شیشه سعی کنید از ماشین های مخصوص استفاده کنید. مورد بعدی که باید در هنگام نصب به آن توجه کرد تراز بودن زوایای آن در همه جهات است.
  • به طور کلی نصب و جابه جایی شیشه ها احتیاج به مهارت و تخصص دارد. زیرا سرعت عمل و دقت فرد در کنار تجربه ای که برای نصب دارد، بسیار حائز اهمیت است. امروزه ساختمان های مسکونی و تجاری بزرگی در دنیا هستند که با نمای تمام شیشه ساخته می شوند و جلوه فوق العاده زیبایی دارند. برای آشنایی با 10 ساختمان شیشه ای برتر جهان پیشنهاد می شود حتما این مقاله را در وبلاگ تترافرم بخوانید.
  • پس سعی کنید از متخصصینی که دوره و آموزش لازم در این زمینه را دیده اند، کمک بگیرید تا در نهایت کاری تمیز و زیبا برای معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی منزل و ساختمان خود به دست آورید.

تفاوت نصب شیشه سکوریت با شیشه معمولی

تعویض و جابه جایی شیشه ها

برای نصب و تعویض و حرکت شیشه ها باید از یراق آلات و گیره ها، بست ها و استپ و لولایی به منظور انتقال و همچنین دستگیره و قفل استفاده نمود. سعی کنید در زمان نصب از یراق آلات مرغوب استفاده کنید زیرا این کار احتمال خوردگی و زنگ زدگی شیشه و یراق آلات را کمتر می کند و در نتیجه حرکت و تعویض آن نیز با اطمینان بیشتری صورت می گیرد. همچنین مرغوبیت و کیفیت یراق آلات ارتباط مستقیمی با افزایش و کاهش طول عمر شیشه دارد. استفاده از یراق آلات ارزان و بی کیفیت شاید به ظاهر سبب سود شده اما هزینه های مصرفی را به چندین برابر افزایش می دهد.

تفاوت نصب شیشه سکوریت با شیشه معمولی

همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم شیشه ها دارای انواع مختلفی هستند که این تفاوت ها در طریقه نصب آن ها نیز تأثیر گذار می باشد. در این جا به چند مورد از تفاوت نصب شیشه سکوریت و معمولی اشاره می کنیم. شیشه های معمولی را می توان در هر ابعادی تهیه کرده و هنگام نصب آن را برش داد در حالی که شیشه های سکوریت را باید از قبل به صورت کاملاً دقیق اندازه گیری کرد و سپس اقدام به نصب آن نمود. زیرا شیشه های سکوریت با توجه به ساختاری که دارند، پس از تولید امکان تغییر سایز اندازه در آن ها وجود ندارد. دومین تفاوت شیشه های معمولی و شیشه های سکوریت در این است که حمل و انتقال شیشه های معمولی توسط افراد مبتدی نیز می تواند صورت گیرد، اما جهت حمل و نقل شیشه های سکوریت نیاز به فردی با تجربه است.

جمع بندی

تترافرم 35 سال سابقه در تولید محصولات شیشه ای مثل حمام شیشه ای دارد که با به کارگیری دستگاه های پیشرفته و افراد ماهر و متخصص اقدام به تولید محصولات با کیفیت و مرغوب نموده است. این کمپانی علاوه بر تولید محصولات خود، اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای رایگان برای مشتریان خود نموده است. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت خدمات مشاوره ای با همکاران ما در تترافرم تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات