تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

امروزه در معماری و طراحی های ساختمان از بالکن بسیار استفاده می شود. بالکن ها از متریال های مختلفی ساخته می شوند. یکی از متریال های بسیار زیبا و پر کاربرد در ساخت بالکن ها شیشه است. بالکن شیشه ای نوعی از بالکن است که نما و طراحی ساختمان را بسیار لوکس و زیبا می سازد.

بالکن های دارای شیشه متحرک نوع جدید و به روز بالکن ها هستند که به وسیله ریل و یا چرخ هایی قابل تغییر و تحرک می باشند. استفاده از بالکن های شیشه ای دارای مزایا و ویژگی های بسیار زیادی است. شیشه های این نوع بالکن نیز در نوع فریم دار و فریم لس ساخته می شوند که در نوع فریم دار آن معمولاً از فریم های آلومینیومی استفاده می گردد و بیشتر برای بالکن هایی کاربرد دارد که قابلیت جمع شدن داشته باشند.

نوع فریم لس آن به صورت پارتیشن شیشه ای عمودی و افقی بر روی بالکن نصب و مورد استفاده قرار می گیرد. قطر شیشه های مورد استفاده در بالکن شیشه ای فریم لس بین 8 تا 10 میلی متر است. ما در این مقاله از وبلاگ تترافرم تلاش کردیم تا مزایای استفاده از بالکن شیشه ای متحرک را در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان با مطالعه این مطالب و به کار گیری آن در مواقع نیاز بتوانید انتخابی موفق و خوب را تجربه نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بالکن-های-شیشه-ای-متحرک
بالکن شیشه ای ویلا و الاچیق شیشه ای مدرن

8 ویژگی و مزیت نصب بالکن متحرک

بالکن متحرک یکی از انواع بالکن ها است که دارای ویژگی ها و مزایای مختلفی می باشد. از جمله مزایای آن می توان به کنترل نور و جریان هوا، عایق بودن آن در برابر صدا و کنترل آن، جلوگیری از ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل محیط بالکن و منزل، صرفه جویی در مصرف انرژی، ایمنی بیشتر، زیبایی و نمایی بهتر که خود سبب افزایش قیمت منزل و ساختمان می گردد، ضد زنگ بودن و جلوگیری از ورود حشرات به داخل منزل و …. نام برد که در ادامه به بررسی 8 مورد از این مزیت ها می پردازیم.

1-قابلیت کنترل جریان هوا در نصب بالکن متحرک شیشه ای

یکی از مزایای استفاده از شیشه در ساخت و تولید بالکن های متحرک، کنترل جریان هوا است. این بالکن های شیشه ای متحرک همان طور که از نامشان پیدا است قابلیت تغییر پذیری و تحرک و جمع شدن دارند و به راحتی می توان در مواقع نیاز شیشه های آن را جمع کرد و این گونه هوا در منزل جریان پیدا خواهد کرد.

2- جلوگیری از ورود آلودگی و گرد و غبار به داخل منزل با نصب شیشه در بالکن

از مزایای دیگر بالکن های شیشه ای متحرک می توان به جلوگیری از ورود آلودگی ها و گرد و غبار و حتی حشرات به داخل منزل اشاره نمود. همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم، کنترل شیشه های این بالکن این امکان را در اختیار ما قرار می دهد تا در مواقع نیاز با بستن ورودی بالکن مانع ورود آلودگی ها و گرد و غبار به داخل منزل شویم.

3- عایق بودن در برابر صدا

شیشه های مورد استفاده در ساخت و تولید بالکن های شیشه ای متحرک از نوع سکوریت شده و لاکوبل هستند به همین دلیل دارای ویژگی هایی نظیر مقاومت بالا در برابر ضربه و عایق بودن در برابر صدا می باشند. متحرک بودن این شیشه ها نیز این امکان را در اختیار فرد قرار می دهد تا در مواقع نیاز و وجود صدا در اطراف به راحتی با از کردن شیشه بالکن خود، از ورود آن به داخل محیط منزل جلوگیری کند.

4- زیبایی و جلوه بخشیدن به ساختمان با نصب شیشه :

شیشه متریالی است که سبب روشنی و بازتر نشان دادن محیط و زیبایی طراحی و معماری ساختمان می گردد. به همین عنوان می توان گفت یکی دیگر از مزایای نصب شیشه در بالکن های متحرک زیبایی بیشتر نمای ساختمان است که این امر خود سبب افزایش طرفدار و به تبع آن افزایش قیمت ساختمان نیز می شود.

5- صرفه جویی در مصرف انرژی با نصب شیشه در بالکن :

از مزیت های دیگر نصب شیشه در بالکن متحرک می توان به صرفه جویی در انرژی گرمایشی و سرمایشی اشاره نمود. این امر به آن جهت صورت می گیرد که با کنترل شیشه بالکن های متحرک این امکان در اختیار شخص قرار می گیرد تا در مواقع نیاز ارتباط داخل ساختمان با هوای سرد و یا برعکس با هوای گرم را بسته و مانع از ورود آن به داخل شود و به همین دلیل فضای داخلی منزل سریع تر گرم و یا سرد می شود.

6- ایمنی بیشتر منزل با نصب بالکن های متحرک

یکی دیگر از مزایای نصب بالکن های شیشه ای متحرک را می توان ایمنی بیشتر ساختمان دانست. به عنوان مثال در مواقعی که کودکی در منزل حضور دارد می توانید با باز کردن شیشه بالکن متحرک فضایی امن برای او بسازید و مانع از به خطر افتادن کودک شوید.

7- ضد زنگ بودن شیشه :

از دیگر مزایای نصب شیشه در بالکن متحرک می توان به ضد زنگ بودن آن اشاره نمود. شیشه متریالی است که به مورد زمان همانند فلزات دچار زنگ زدگی نمی شود و این یکی از ویژگی های خوب این متریال برای استفاده از آن جهت ساخت و تولید بالکن متحرک می باشد.

شیشه-بالکن-متحرک
بالکن شیشه ای جمع شوند شرکت تترافرم

8- بزرگ تر و دلباز ساختن محیط ساختمان با نصب شیشه در بالکن:

یکی دیگر از مزیت های استفاده از شیشه در ساخت بالکن متحرک را می توان دلباز شدن و بازتر نمودن فضای منزل نام برد. شیشه متریالی است که نور را از خود عبور می دهد و همین امر سبب روشن تر شدن محیط منزل و بزرگ تر و دلباز نشان دادن آن می گردد.

جمع بندی نهایی

همان طور که در متن این مقاله به آن اشاره نمودیم، بالکن های شیشه ای متحرک نوعی از بالکن ها هستند که قابلیت جمع شدن و تغییر حالت دارند. یکی از مزیت های این بالکن ها همان گونه که از نام آن پیدا است، متحرک بودن آن است. این مهم ترین مزیت آن است که باعث می شود تا در مواقع نیاز با تغییر حالت دادن شیشه، هوا در منزل جریان پیدا کند. از خصوصیات دیگر این بالکن های شیشه ای می توان به باز تر و روشن تر جلوه دادن محیط منزل اشاره نمود. بیشتر شیشه های مورد استفاده در ساخت بالکن های شیشه ای از نوع سکوریت و لاکوبل هستند.
قیمت شیشه لاکوبل و یا قیمت سکوریت شده آن به نسبت نوع های معمولی کمی گران تر است اما با توجه به نوع ساخت و تولیدشان از ویژگی هایی بسیار زیادی که مهم ترین آن ها مقاومت بالای آن ها در برابر ضربه است، برخوردار می باشند.

مهم ترین نکته ای که در زمان خرید و انتخاب شیشه باید به آن توجه کرد کیفیت تولید آن است. تترافرم یکی از تولید کنندگان معتبر و شناخته شده در زمینه شیشه و بالکن های شیشه ای متحرک است که با به کارگیری افرادی ماهر و متخصص و استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به تولید آن نموده است. همچنین این شرکت علاوه بر تولید محصولات باکیفیت خود، خدمات کمک مشاوره ای رایگان نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت این خدمات کمک مشاوره ای با همکاران ما در تترافرم تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید. در انتهای این مقاله پیشنهاد می گردد تا به منظور کسب آگاهی و اطلاع بیشتر در خصوص تمیز کردن شیشه های کابین مقاله مرتبط با آن را با موضوع اصول تمیز کردن شیشه کابین حمام از وبلاگ تترافرم مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات