تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

پارتیشن اداری انواع متفاوتی دارد که هر کدام از آن‌ها با داشتن ویژگی‌هایی خاص، برای مصارف مشخصی مناسب هستند. اصلی ترین وظیفه یک پارتیشن، تفکیک فضا و ایجاد بخش‌های مختلف در یک محیط است.

برخی افراد از این پارتیشن‌ها برای ایجاد فضاهای مختلف در محیط‌های اداری و تجاری استفاده می کنند و برخی دیگر به منظور زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی از این پارتیشن‌ها استفاده می کنند.

در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی‌های پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره آشنا کنیم و به شما بگوییم کدام یک از این پارتیشن‌ها بهتر است.

تفاوت پارتیشن تک جداره و دو جداره - تترافرم

پارتیشن اداری تک جداره 

پارتیشن اداری تک جداره از شیشه سکوریت ۱۰ میل/ پروفیل های آلومینیومی /لاستیک های درزگیر/اچ پلی کربنات تشکیل شده است.

پارتیشن اداری تک جداره از پرطرفدارترین نوع پارتیشن اداری است. ۹۰ درصد شرکت ها از این سیستم اجرایی استفاده می کنند. درب ها، در پارتیشن اداری تک جداره، از قسمتهای زیر تشکیل شده است:

  • پروفیل دور درب از جنس آلومینیوم با روکش آنادایز
  •  لولاها از جنس آلومینیوم با روکش آنادایز یارنگ کوره ای
  •  قفل دستگیره از جنس آلومینیوم با روکش آنادایز یا رنگ کوره ای
  •  شیشه سکوریت ده میل با کیفیت درجه یک سوپر کلییر فوق شفاف

پارتیشن‌های تک جداره همان طور که از نام آن مشخص است به صورت یک لایه و تک جداره ساخته می شوند. این پارتیشن‌ها معمولاً برای جداسازی فضاهای بزرگ با کمترین هزینه مناسب هستند. پارتیشن‌های تک جداره از جنس شیشه و آلومینیوم ام دی اف و چوب ساخته می شوند.

به طور معمول فرآیند نصب پارتیشن‌های تک جداره از پارتیشن دو جداره راحت تر است و سرعت نصب پارتیشن تک جداره نسبت پارتیشن دو جداره کمتر است.تنوع و رنگ بندی این پارتیشن‌ها بسیار زیاد است و در کنار ظاهر ساده و شکیل قیمت بسیار مناسبی دارند. از طرف دیگر پارتیشن‌های تک جداره معمولاً سبک تر از پارتیشن‌های دو جداره هستند و از همین رو جابجایی آن‌ها نیز ساده تر است.

مکان جابجایی پارتیشن‌های تک جداره به راحتی وجود دارد، اما پارتیشن‌های دوجداره چنین ویژگی ندارند پارتیشن‌های تک جداره بسیار ارزان تر از پارتیشن‌های دو جداره هستند.

پارتیشن‌های تک جداره معمولاً در اندازه‌های ۶ میل و ۱۶ میل تولید می شوند. برای ساخت و نصب پارتیشن تک جداره معمولاً از اتصالات خارجی استفاده می شود این موضوع موجب می شود تا امکان جابجایی و انتقال این پارتیشن‌ها وجود داشته باشد.

انواع پارتیشن تک جداره به طور کلی پارتیشن های تک جداره به دو دسته تقسیم می شوند. در ادامه می توانید با انواع پارتیشن تک جداره بیشتر آشنا شوید.

پارتیشن تک جداره ۶ میلی متری

هر کدام از این پارتیشن ها ویژگی های متمایز می دارند. پارتیشن تک جداره ۶ میل معمولاً با شیشه ۴ میلی متری ساده برای شیشه برفی تولید می شود. قابلیت باز کردن و نصب و جابجایی دارد و امکان تغییر شکل پارتیشن ها نیز وجود دارد.

پارتیشن های تک جداره ام دی اف ۱۶ میلیمتری

معمولاً امکان ساخت این نوع پارتیشن ها در هر ارتفاعی وجود دارد و معمولاً برای مکان هایی که ارتفاع آن ها بیشتر از ۲۰۰ سانتی متر است مناسب ‌تر هستند.که از جنس ام دی اف 16 میل و با اتصالات کابینت استفاده می شود.

پارتیشن اداری دوجداره 

پارتیشن‌های دو جداره به سازه‌هایی گفته می شود که معمولاً جنس شیشه چوب ام دی اف و فلز طراحی می شوند و مقاومت استحکام بالاتری نسبت به پارتیشن‌های تک جداره دارند. به طور معمول برای تولید پارتیشن‌های دو جداره از پروفیل‌های ۱۰ در ۱۰ استفاده می شود. معمولاً در ساخت این پارتیشن‌ها از یک لایه آلومینیوم با روکش یک تکه استفاده می شود. این پارتیشن‌ها تنوع رنگ و طراحی بسیار زیادی دارند.

برخی ویژگی های پارتیشن اداری دو جداره

  • پارتیشن دو جداره مقاومت بالایی دارد. امکان نصب پرده کرکره ای و یا عبور کابل‌های شبکه و سیستم از داخل پارتیشن وجود دارد.
  • پارتیشن دو جداره، مانند سیستم تک جداره نصب می شوند اما تفاوت هایی دارند. در پارتیشن های تک جداره از پروفیل های نازک تر و ظریف تری استفاده می شود اما در سیستم پارتیشن دوجداره از پروفیل های ضخیم تری استفاده می شود.
  • سایز و وزن پارتیشن‌های دوجداره معمولاً بیشتر از پارتیشن‌های تک جداره است.
  • شیشه های پارتیشن اداری دوجداره حدوداً ۳۵ میلی متر ضخامت دارند و از ستون های قوی تری در آن استفاده شده است.
  • در پارتیشن اداری دو جداره، جهت عایق کردن فضا از نظر حرارت و صدا استفاده میشود از پارتیشن اداری دوجداره بیشتر جهت اتاق های کنفرانس یا اتاق های مدیریت استفاده می شود.
  • جهت ایزوله کردن بیشتر فضا از پارتیشن اداری دوجداره استفاده می شود. زمان اجرای پارتیشن های اداری دوجداره کمی بیشتر از مدل تک جداره است. زمان آماده سازی این شیشه ها هم طولانی تر است .
  • امروزه بیشتر در دکوراسیون یا طراحی مدرن از پارتیشن های اداری استفاده می شود. جهت طراحی در پلان یک طبقه اداری، استفاده از پارتیشن اداری بسیار مقرون به صرفه و سریع است.
  • پارتیشن‌های دوجداره در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می شوند و از همین رو زیبایی پارتیشن‌های دو جداره معمولاً بسیار بیشتر از پارتیشن اداری تک جداره است.
  • از نظر قیمت پارتیشن دوجداره گران تر از مدل تک جداره است .

مزایای پارتیشن شیشه ای تک جداره و دوجداره

پارتیشن های شیشه ای تک جداره ظاهر بسیار زیبا و ظریفی دارند. این پارتیشن ها معمولاً وزن کمتری نسبت به پارتیشن های دو جداره دارند. از طرف دیگر قیمت مقرون به صرفه و ارزان ترین پارتیشن ها نسبت به پارتیشن های دو جداره موجب شده تا بسیاری از افراد از آن ها استفاده کنند. نصب پارتیشن های تک جداره بسیار ساده و سریع تر از پارتیشن های دو جداره است. در مقابل پارتیشن های دوجداره در برابر آسیب و ضربه مقاومت بالاتری دارند.

 یکی از مهم ترین ویژگی های پارتیشن دوجداره نسبت به پارتیشن های تک جداره دارد، امکان نصب کرکره در فضای بین دو شیشه می باشد. معمولاً کرکره ای که روی پارتیشن های شیشه دوجداره نصب می شود به صورت دستی و یا برقی کار می کند. در نظر داشته باشید که پارتیشن های دوجداره عایق بهتری برای صوت و حرارت هستند. این پارتیشن ها معمولاً برای فضاهای اداری و پر رفت و آمد گزینه مناسب تری محسوب می شوند. اما اگر فضای اداری یا مسکونی شما کم رفت و آمد و کوچک است، پیشنهاد می شود از پارتیشن های شیشه تک جداره استفاده کنید؛ زیرا این پارتیشن ها فضای کمتری را اشغال می کنند.

معایب پارتیشن شیشه ای تک جداره و دوجداره

بعد از این که ویژگی ها و مزیت های پارتیشن شیشه تک جداره و دوجداره آشنا شدید. حال بهتر است کمی هم درباره معایب پارتیشن ها صحبت کنیم. پارتیشن شیشه ای تک جداره معمولاً به راحتی صدا را از خود عبور می دهد و از همین رو برای مکان های شلوغ و پر تردد مناسب نیست. از طرف دیگر امکان نصب پرده کرکره ای روی پارتیشن های تک جداره وجود ندارد. بنابراین با نصب این پارتیشن ها دید کلی به تمام بخش ها وجود خواهد داشت. در صورتی که پارتیشن های دو جداره قابلیت نصب پرده کرکره ای بین دو لایه شیشه را دارند. در مورد معایب پارتیشن شیشه های دو جداره نیز باید بدانید که این پارتیشن قیمت بالاتری نسبت به پارتیشن تک جداره دارد و همین موضوع موجب می شود تا خیلی از افراد از خریدار منصرف شود.

مزایای پارتیشن تک جداره و دوجداره- تترافرم

کاربرد پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره

امروزه از پارتیشن های اداری دو جداره و تک جداره در محیط های اداری، شرکت ها و منزل مسکونی استفاده می شود. این پارتیشن ها سازگاری فوق العاده با دکوراسیون امروزی و مدرن دارند و از همین رو زیبایی شگفت انگیزی به فضا می بخشند. امکان طراحی انواع پارتیشن دو جداره و تک جداره با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد. شما می توانید این پارتیشن ها را با اندازه مختلف و هر شکلی که دوست دارید طراحی کنید. بسیاری از افراد برای ساخت پارتیشن های شیشه ای از انواع پارتیشن متحرک یا ریلی استفاده می کنند. این کار موجب می شود تا بتوانید بعد از نصب پارتیشن را به مکان دیگر نیز منتقل کنید. در نظر داشته باشید که هزینه پارتیشن های متحرک نسبت به قیمت پارتیشن شیشه ای ثابت بیشتر است. اما امکان استفاده مجدد از این نوع پارتیشن ها و انتقال آن به فضای دیگر وجود دارد.

قیمت پارتیشن دو جداره و تک جداره 

به طور کلی قیمت پارتیشن های تک جداره به متریالی که در ساخت این پارتیشن ها استفاده شده بستگی دارد. قبل از هر چیز باید بدانید که هزینه ساخت و تولید پارتیشن های تک جداره معمولاً نسبت به پارتیشن های دو جداره کمتر است. اگر در ساخت این پارتیشن ها از یراق آلات گران‌قیمت‌ترین استفاده شود و شیشه به کار رفته در پارتیشن کیفیت بیشتری داشته باشد پارتیشن گران تر خواهد بود. از طرفی اندازه و متراژ  پارتیشن در کنار هزینه نصب و کفیت پارتیشن نیز می‌تواند و قیمت نهایی آن مؤثر باشد.

توجه داشته باشید که نوع شیشه به کار رفته در ساخت پارتیشن و همچنین فریم دار بودن یا فریم لس بودن این پارتیشن ها در کنار ضخامت شیشه به کار رفته در پارتیشن نقش مهمی بر قیمت آن دارد. اگر در ساخت پارتیشن شیشه‌ای از ام دی اف چوب و آلومینیوم استفاده شده باشد هزینه کلیه متریال ها در کنار هزینه نصب بر قیمت نهایی پارتیشن مؤثر خواهد بود.

جمع بندی نهایی

امروز استفاده از انواع پارتیشن های شیشه تک جداره و دوجداره فضاهای اداری و مسکونی به شدت افزایش پیدا کرده است. استفاده از این پارتیشن ها یک راهکار ساده برای زیباتر به نظر رسیدن فضا و همچنین تفکیک فضاهای مختلف محسوب می شود. از مهم ترین مزیت های استفاده از پارتیشن های دوجداره نسبت به پارتیشن های تک جداره می توان به مقاومت بالا این پارتیشن ها و همچنین عایق بودن آن ها در برابر صدا و حرارت اشاره کر.د شما می توانید انواع پارتیشن های شیشه های دو جداره و تک جداره را از طریق شرکت تترافرم تهیه کنید. تترافرم یکی از برترین تولید کنندگان انواع شیشه و آینه های رنگی است این شرکت با داشتن بیش از ۳۵ سال سابقه تولید و نصب شیشه های رنگی توانسته خدمات متمایز و با کیفیتی را به مشتریان خود ارائه دهد و همواره رضایت مشتریان را به خود جلب کند.

تترافرم تولید کننده و مجری انواع پارتیشن های اداری دو جداره و تک جداره در ایران است. تترافرم بیش از 15 سال سابقه دارد. برای مشاوره با کارشناسان تترافرم حتما تماس بگیرید.

پارتیشن شیشه ای تک جداره و نقش آن در طراحی اداری

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
نظرات
مشاهده همه نظرات
شهروز باقری
شهروز باقری
2 سال قبل

بلخره تونستم یجا بفمم کدومو انتخاب کنم -_-