تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

شیشه یکی از متریال هایی است که از زمان های قدیم تا به امروز کاربردهای بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی منازل داشته است. شیشه های رنگی و شیشه لاکوبل جزء از انواع شیشه ها هستند که امروزه پرکاربرد تر و پرطرفدار از سایر انواع شیشه ها هستند. شیشه های رنگی در گذشته با نام های ارسی و یا اورسی نیز در جهان شناخته می شدند. در گذشته از شیشه های رنگی بیشتر برای پنجره و درب مساجد استفاده می شده است. در حالی که امروزه کاربرد این شیشه ها نسبت به گذشته افزایش یافته است. به طوری که علاوه بر استفاده در ساخت پنجره و درب در نماسازی ساختمان، ساخت کفپوش ها و پارتیشن اداری و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد. 

فرآیند تولید شیشه های رنگی به گونه ای است که بسیار شفاف و براق بوده و ظاهری رنگی و با کیفیت دارند. رنگ های به کار رفته در ساخت شیشه رنگی لاکوبل سازگار با محیط زیست می باشد. ما در این مقاله از وبلاگ تترافرم تلاش کردیم تا نکاتی در زمینه شیشه رنگی و شیشه لاکوبل و همچنین شیشه جام در اختیار شما قرار دهیم تا شما با کاربرد و انواع گوناگون شیشه جام و نظایر آن آشنا شوید و در مواقع نیاز با اطلاعات و آگاهی بیشتری اقدام به انتخاب و خرید آن نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

علت استفاده از شیشه رنگی در قدیم

شیشه رنگی نوعی از شیشه است که با اضافه کردن نمک های فلزی رنگی به شیشه معمولی تولید می شود. قدمت استفاده از شیشه های رنگی به زمان های بسیار دور باز می گردد که مردم از آن برای ساخت درب و پنجره منازل خود استفاده می کردند که هم حفاظ خوبی در برابر نور آفتاب تلقی می شد و هم نور را در رنگ های مختلف منعکس می کرد و جلوه ای خاص به محیط منزل و ساختمان می بخشید. این شیشه ها به کاهش گرما و نور آفتاب کمک می کردند و موجب زیباتر نشان دادن فضا می شدند. از طرف دیگر برخی افراد معتقد بودند که استفاده از این شیشه ها می تواند به دور شدن حیوانات وحشی نیز کمک کند.

کاربرد شیشه رنگی در قدیم

کاربرد شیشه رنگی در قدیم

در زمان های قدیم از شیشه رنگی بیشتر در مکان های مذهبی مثل کلیساها، مساجد و کاخ های سلطنتی استفاده می شد. از طرف دیگر برخی ثروتمندان نیز برای تزئین پنجره ها و دیوارهای منازل خود از شیشه رنگی استفاده می کردند. از طرف دیگر در بسیاری از موارد از شیشه های رنگی برای ساخت لوازم تزئینی استفاده می شد. اگر هنوز هم از کلیساها و مساجد قدیمی بازدید کنید و نگاهی به خانه های قدیمی بیندازید، می توانید از تماشای دیوارهای کار شده و شیشه رنگی و پنجره هایی که با شیشه های رنگارنگ تزئین شده است، لذت ببرید. 

کاربرد شیشه رنگی در عصر حاضر

هر چند که هنوز هم شیشه های رنگی برای تزئین ساختمان ها و رنگ بخشیدن به دکوراسیون خانه کاربرد دارند، اما امروزه استفاده از این شیشه ها تنها به همین تزئینات ساده خلاصه نمی شود. به علاوه جنس شیشه های مورد استفاده برای ساخت شیشه رنگی در عصر حاضر با شیشه های قدیمی متفاوت است. شیشه لاکوبل نوعی از شیشه رنگی است که کاملاً شفاف و مسطح است و به گونه ای ساخته می شود که یک طرف آن را به وسیله رنگی با کیفیت بالا می پوشانند و نمایی خاص و زیبا به آن می بخشند. استفاده از شیشه های رنگی لاکوبل به گونه های متفاوتی نظیر مات و شفاف در ساخت و طراحی بنا ها و ساختمان ها کاربرد دارد و جلوه ای فوق العاده جذاب به ساختمان می بخشد.

یکی از کاربرد های جدید و پر طرفدار شیشه رنگی استفاده از آن به عنوان پارتیشن اداری است که به منظور جدا سازی و تقسیم بندی فضاهای یک سره ادارات بسیار کارآمد می باشد. قیمت پارتیشن اداری که به وسیله شیشه رنگی ساخته شده نیز نسبت به دیوارها بسیار مقرون به صرفه تر و بهتر است. یعنی علاوه بر زیبایی ظاهری و نمای خوبی که دارد قیمت مناسب تری نیز نسبت به سایر پارتیشن ها و دیوارها دارد. به طور کل شیشه های لاکوبل بیشتر در محیط های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند و به صورت پوشش هایی در دکوراسیون و طراحی داخلی منازل  به کار می روند.

شیشه جام از گذشته تا امروز

نوع دیگری از انواع شیشه رنگ که تولید آن از سال 1688 میلادی آغاز شد، شیشه جام نام دارد. اما شیشه جام چیست و چه کابردی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که این شیشه ها همان شیشه های عادی هستند که در ابعاد و اندازه ای بزرگ تر از ابعاد و اندازه استاندارد ساخته می شود. و در واقع تفاوت اصلی شیشه جام با سایر شیشه ها و علی الخصوص شیشه های رنگی لاکوبل این امر است که ابعاد و اندازه ای بزرگ تر دارد. کاربرد این شیشه در زمانی است که نیاز به شیشه بزرگ تر و یا شیشه ای با ابعاد و اندازه ای خاص باشد. 

شیشه رنگی در قدیم

این شیشه ها از زمان قدیم تا امروز مورد استفاده قرار می گیرند. اما از آن جایی که امروزه تکنولوژی تولید شیشه بسیار تغییر کرده است، امروزه تولید این شیشه ها و کاربرد آن ها افزایش پیدا کرده است. یکی از مشکلات شیشه جام حمل و نقل آن است که به دلیل سایز و ابعاد خاصی که دارد می بایست با ماشین های مخصوص جابه جا شود.

 

 از طرف دیگر شکنندگی این شیشه ها به دلیل بزرگ بودن اندازه آن ها زیاد است و به همین دلیل امروزه این شیشه ها تنها از جنس سکوریت یا لمینت ساخته می شوند. امروزه شیشه ها جام را به وسیله گیره به صورت افقی و عمودی داخل کوره ای در ابعاد 160 در 260 می کنند تا فرآیند سکوریت آن صورت پذیرد. کوره های عمودی مقاومت شیشه را بالاتر می برند و در برابر آسیب دیدگی و شکستگی مقاوم می سازند. مسلماً نبود تکنولوژی ها و تجهیزات مناسب در قدیم موجب می شود تا استفاده از این شیشه ها به مراتب سخت تر باشد و زودتر آسیب ببینند. 

جمع بندی

تترافرم 35 سال سابقه در تولید و واردات شیشه رنگی و شیشه لاکوبل و شیشه جام و نرده شیشه ای دارد. این کمپانی با به کارگیری افراد ماهر و متخصص و مجرب و با به کارگیری دستگاه های پیشرفته اقدام به تولید و واردات محصولاتی با کیفیت نموده است و یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان و وارد کنندگان به شمار می آید. همچنین شرکت تترافرم علاوه بر تولید و واردات محصولات خود اقدام به ارائه خدمات کمک مشاوره ای رایگان به مشتریان خود نموده است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت و دریافت خدمات کمک مشاوره ای با همکاران ما در تترافرم تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات