تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

قطعا برای هر معمار مهم است که ساختمانی که می سازد ایمن باشد و خطری برای زندگی مردم نداشته باشد. به همین دلیل است که مهندسان و معماران نوعی نرده دور ساختمان طراحی می کنند که مانند دیوار بوده و خطر سقوط و از دست دادن جان آن کمتر از قبل است. به این حصار یا دیوار جان پناه می گویند که در مقاله تعریف و انواع جان پناه چیست ؟ با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

تعریف جان پناه چیست؟

نرده تقریباً مانند دیوار عمل می کند با این تفاوت که با ارتفاع کمتری ساخته و نصب می شود و برای لبه بالکن یا راهرو یا پشت بام استفاده می شود و هدف از ساخت آن محافظت از اشیا و افراد در برابر سقوط است. امروزه تنوع مصالح در صنعت ساختمان افزایش یافته و نرده ها را می توان با مصالحی مانند شیشه، بتن، فولاد، آلومینیوم، فولاد، کامپوزیت و … ساخت.

استفاده از جان پناه چیست؟

کاربردهای زیادی برای نرده جان پناه وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

همانطور که گفته شد ابتدایی ترین و اساسی ترین کاربرد جان پناه جلوگیری از سقوط افراد و افزایش ایمنی می باشد که این اولویت کاری همه مهندسان و معماران است چرا که جان مردم مهمترین چیز است و نمی توان آن را به خطر انداخت.

برای مورد بعدی می توان به زیبایی بیرونی ساختمان اشاره کرد که مورد مهمی نیز هست و یک ساختمان باید برای بیننده جذاب به نظر برسد. پس می توان گفت با طراحی یک نرده زیبا در ساختمان خود می توانید دکوراسیون خود را زیباتر از قبل کنید.

نکته بعدی جلوگیری از ورود رطوبت و گرد و غبار به سقف ساختمان است. با ایجاد نرده جان پناه در سقف ساختمان می توانید از ورود رطوبت به داخل آن جلوگیری کنید. همانطور که می دانید، رطوبت می تواند یک قاتل ساختمان باشد.

آخرین مورد محافظت از سقف ساختمان است. همانطور که می دانید سقف ساختمان اولین قسمتی از ساختمان است که در معرض هجوم شرایط نامساعد جوی، گردباد و بادهای شدید قرار می گیرد و این موارد می تواند به مرور زمان باعث ریزش سقف ساختمان شود. به همین دلیل افراد می توانند با استفاده از نرده و محافظت از سقف ساختمان از آسیب تا حد امکان با این مشکلات مقابله کنند.

انواع جان پناه

جان پناه می تواند چندین نوع مختلف داشته باشد که در زیر نام و توضیح آنها را بیان می کنیم.

جان پناه سوراخ دار

جان پناه کج

جان پناه شیشه ای

جان پناه استیل

جان پناه سوراخ دار

نمای این نرده جان پناه دارای اشکال سوراخ مانند است و بیشتر برای حاشیه سقف ساختمان استفاده می شود. پاراپت های سوراخ دار از تجمع رطوبت و آسیب به سقف ساختمان جلوگیری می کند.

جان پناه کج

این نوع جان پناه برای سازه های صنعتی بسیار مناسب است، به دلیل شیب از تجمع آب باران و برف در پشت بام جلوگیری می کند که از ورود آب به داخل ساختمان جلوگیری می کند و باعث استحکام ساختمان می شود.

جان پناه پلکانی

در برخی موارد می توان نرده اریب را روی پله ساخت که این نوع نرده علاوه بر زیبایی ظاهری ساختمان باعث بلندتر جلوه دادن ساختمان و جلوه زیبایی نیز می شود.

جان پناه شیشه ای

حفاظ شیشه ای نرده ای است که از شیشه ساخته شده و به منظور ایجاد ایمنی در ساختمان ها نصب می شود. اگر برای بالکن اتاق یا پذیرایی یا پشت بام ساختمان خود به نرده نیاز دارید و می خواهید شفاف باشد و دید کافی به مناظر اطراف داشته باشد، نرده شیشه ای بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

جان پناه استیل

نرده استیل همانطور که از نامش پیداست از فولاد و شبیه نرده است و بیشتر برای ایمن سازی بالکن ها، راهروها و راه پله ها استفاده می شود.

مزیت های جان پناه چیست؟

اگر مطلب فوق را به طور کامل مطالعه کرده باشید حتما به فواید بسیار جان پناه پی برده اید که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

همانطور که گفتیم وجود نرده در ساختمان باعث می شود ساختمان در برابر رطوبت و آب باران مقاوم باشد. این امر باعث می شود نمای ساختمان در برابر روان آب باران لکه نخورده و ظاهر خود را مانند قبل حفظ کند.

جان پناه باعث می شود ظاهر ساختمان زیباتر و بلندتر به نظر برسد.

با جان پناه سقف ساختمان می توانید هر وسیله و ابزار اضافی که دارید را بدون اینکه از دور دیده شوید در پشت بام خود نگهداری کنید.

جان پناه از ورود گرد و غبار و زباله به پشت بام خانه جلوگیری می کند و سقف را تمیز نگه می دارد.

جان پناه به افرادی که در پشت بام خانه خود کار خود را انجام می دهند کمک می کند تا کار خود را به راحتی انجام دهند و از سقوط افراد و اشیا از پشت بام محافظت کنند.

معایب جان پناه چیست؟

امکان یافتن خطای خاصی برای آن وجود ندارد به خیلی چیزها بستگی دارد. اولین نکته این است که از چه نوع نرده ای مانند بتن، مشبک، فولاد و غیره استفاده می کنید. قیمت هر کدام از این اقلام قطعا متفاوت خواهد بود و به سلیقه شما بستگی دارد. بدین ترتیب با انتخاب نوع و سایز مواد می توان تحقیقات لازم را در مورد هزینه آن انجام داد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات