تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

استفاده از شیشه‌های رنگی این روزها در دکوراسیون داخلی و همچنین صنعت ساختمان سازی رونق زیادی گرفته است.انعکاس رنگی شیشه رنگی دکوراتیو که متناسب رنگ‌ دکوراسیون داخلی انتخاب شده است، موجب می شود تا فضاهای داخلی و خارجی ساختمان و جلوه فوق‌ العاده‌ای به خود بگیرند و از یکنواختی و تک رنگ بودن خارج شوند.

شیشه‌های رنگی انواع مختلفی دارند و از آن‌ها برای جلوه بخشیدن به بخش‌های مختلف ساختمان استفاده می شود. در ادامه این مقاله از تترافرم می توانید با انواع رنگ شیشه و ویژگی‌های شیشه رنگی آشنا شوید.

تاریخچه شیشه رنگی

پیشینه ساخت شیشه‌های رنگی به قرن هشتم باز می گردد. زمانی که دانشمند ایرانی به نام ابوموسی جابر بن حسان فرمول مشخصی برای تولید شیشه‌های رنگی را معرفی کرد و راه را برای ساخت شیشه‌های متنوع و جذاب امروزی هموار ساخت.

در ابتدا دوام شیشه‌های رنگی پایین بود و در برابر اشعه نور خورشید آسیب می دیدند، اما رفته رفته روش‌هایی برای افزایش مقاومت این شیشه‌های استفاده شد و استحکام این شیشه‌ها را افزایش داد. رنگ قرمز رایج ترین رنگ مورد استفاده برای ساخت انواع شیشه رنگی بود.

اما این رنگ بعد از مدتی از روی شیشه پاک می شد. بعد از مدتی مشخص شد که افزودن مقدار کمی طلا به شیشه می تواند رنگ را روی شیشه ثابت کند. این موضوع موجب افزایش قیمت شیشه رنگی شد.

موارد استفاده از شیشه رنگی

استفاده از این شیشه‌ها هم در دکوراسیون داخلی و ساختمان سازی اهمیت دارد و هم برای ساخت اکسسوری و لوازم تزئین مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین استفاده این شیشه‌ها برای تزئین دیوارها و پنجره‌های اماکن مذهبی مثل مساجد و کلیساها بود. اما امروزه در دکوراسیون مدرن و نماسازی ساختمان‌های امروزی نیز از شیشه رنگی استفاده می شود.

شیشه‌هایی که معمولاً با رنگ به کار رفته در دکوراسیون هماهنگ می شوند و جلوه بی نظیری به محیط می بخشند. این شیشه‌ها برای تزئین درب و پنجره، تراس، تزئین دیوارهای داخلی خانه، ساخت لوازم تزئینی و به عنوان دیوار پوش در دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می گیرند.

از طرف دیگر استفاده شیشه رنگی موجب می شود تا اشعه خورشید به طور غیر مستقیم و رنگی وارد فضای ساختمان شود و آسیب‌های آن نیز به حداقل برسد. از طرفی این شیشه‌ها امروزه به عنوان شیشه روی میز، گلدان، لوازم تزئینی شیشه ای و پنل‌های بین کابینتی در آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار می گیرند و جلوه بی نظیری به فضا می بخشند.

مراحل ساخت شیشه رنگی

شیشه های رنگی - تترافرم

همان طور که از قدیم نیز برای ثبات رنگ روی شیشه از طلا استفاده می شد، امروزه نیز در مراحل ساخت شیشه رنگی، برای اینکه رنگ روی شیشه ثابت شود از فلزات استفاده می کنند. افزودن مقداری پودر اکسید، سولفید یا ترکیبات فلزی به شیشه مذاب موجب می شود تا رنگ به راحتی روی شیشه ثابت شود. شیشه رنگی درواقع همان شیشه لاکوبل است که یک لایه رنگ روی شیشه قرار می گیرد و آن را از سایر شیشه‌ها متمایز می کند.

برای ساخت یکی از انواع شیشه رنگی دکوراتیو رنگی یک سمت شیشه با رنگ پوشش داده می شود. سپس شیشه با استفاده از یک لایه پی وی سی لمینت می شود. این کار موجب استحکام رنگ و افزایش مقاومت شیشه می شود.

روش بعدی برای تولید شیشه رنگی دکوراتیو اضافه کردن موادی خاص به سیلیس است. در این روش مقداری آهن، طلا، منگنز، کبالت یا … به سیلیس شیشه اضافه می شود تا شیشه به صورت رنگی تولید شود. هر ماده ای که به شیشه اضافه می شود می تواند رنگ آن را به گونه ای خاص تغییر دهد.

برای مثال اضافه کردن آهن به مواد اولیه شیشه موجب می شود تا شیشه سبز رنگ تولید شود. زمانی که کادیوم سولفید به مواد شیشه اضافه شود، رنگ شیشه زرد می شود. اکسید نیل موجب می شود تا رنگ شیشه بنفش شود.

چرا از شیشه رنگی استفاده می شود؟

این روزها استفاده از رنگ در دکوراسیون مدرن اهمیت زیادی دارد. رنگ‌ها موجب ایجاد طراوت و نشاط در محیط می شوند. تأثیر رنگ‌ها بر ذهن و روان ما بیشتر از هر چیز دیگری در طبیعت است و می تواند حال درونی ما را تغییر دهید. از همین رو از زمان‌های قدیم برای زیبایی بخشیدن به خانه‌های اشرافی و ساختمان‌های مذهبی و باارزش از شیشه رنگی استفاده می شد.

امروزه استفاده از این شیشه‌ها در شرکت‌ها و اماکن اداری موجب می شود تا کارمندان با انرژی و روحیه بیشتری کار کنند و از قرار گرفتن در فضایی جذاب بیشتر لذت ببرید.

 از طرف دیگر بسیاری از افراد برای جلوه بخشیدن به فضاهای داخل خانه و لابی ساختمان نیز پارتیشن‌های شیشه رنگی استفاده می کنند. برای این کار معمولاً یک سمت از دیوار با پنل‌های شیشه ای رنگی پوشش داده می شود. این کار موجب می شود تا فضا از یکنواختی خارج شود و جلوه فوق العاده زیباتری پیدا کند.

انواع شیشه رنگی

انواع رنگ شیشه - تترافرم

شیشه‌های رنگی انواع مختلفی دارند و همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره شد به روش‌های متفاوتی تولید می شوند. در ادامه می توانید با انواع شیشه رنگی آشنا شوید.

شیشه رنگی مات

یکی از مدرن ترین و زیباترین انواع شیشه رنگی شیشه رنگی دکوراتیو مات است. این شیشه‌ها معمولاً برای ساخت درب، پنجره و لوازم تزئینی مورد استفاده قرار می گیرند. این شیشه‌ها ظاهری مات و رنگی دارند و معمولاً جلوه زیبا و مدرنی به فضا می بخشند. به طور معمول حالت مخملی که روی شیشه‌های مات رنگی ایجاد می شود، به دلیل پستی و بلندی‌هایی است که روی آن وجود دارد و موجب جلوه بخشیدن بیشتر به شیشه می شود. 

شیشه رنگی سکوریت و لمینت

برای ساخت شیشه‌های رنگی از شیشه‌هایی با جنس‌های مختلف استفاده می شود. اگر برای ساخت این شیشه‌های رنگی از شیشه سکوریت و لمینت استفاده شود، استحکام آن‌ها تا چندین برابر افزایش پیدا می کند. درواقع شیشه‌های رنگی که از شیشه سکوریت و لمینت ساخته شده اند تا 4 برابر نسبت به شیشه‌های معمولی مقاوم تر هستند.

شیشه رنگی فلوت

شیشه‌های فلوت به شیشه‌هایی گفته می شود که صاف و بدون موجب هستند و ظاهری فوق العاده شفاف دارند. این شیشه‌های معمولاً با حداقل میزان ناخالصی تولید می شوند و از همین رو ظاهر زیباتر و براق تری نسبت به سایر شیشه‌های رنگی دارند. از این شیشه‌های برای نماسازی ساختمان و همچنین ساخت انواع میز شیشه ای و پارتیشن شیشه ای استفاده می شود.

شیشه رنگی رفلکس

یکی از رایج ترین انواع شیشه رنگی که از آن برای نماسازی ساختمان استفاده می شود، شیشه رنگی رفلکس است. این شیشه که معمولاً حالتی دودی دارد، معمولاً در رنگ‌های مشکی، قهوه ای، آبی، شرابی، برنز، سیلور، طلایی، سبز و چند رنگ تولید می شود. از مهم ترین ویژگی‌های این شیشه این است که نور را منعکس می کنند و جلوه ای آینه ای دارند. از همین رو در طول روز داخل ساختمان رویت نمی شود و نور نیز با فیلتر به داخل ساختمان وارد می شود.

چرا تترافرم؟

شیشه‌های رنگی این روزها به یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین متریال‌ها تبدیل شده اند که جلوه زیباتری به فضای درون و بیرون ساختمان می بخشند. تترافرم یکی از برترین تولید کنندگان انواع پنل‌های شیشه ای و پارتیشن‌هایی از جنس شیشه می باشد که با داشتن چندین سال سابقه در تولید و فروش محصولات شیشه ای به یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید شیشه در کشور تبدیل شده است.

شما می توانید قبل از خرید از تترافرم ابتدا از خدمات مشاوره رایگان شرکت برخوردار شوید و سپس با توجه به نیاز خود شیشه مورد نظرتان را سفارش دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات