تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

شیشه سکوریت یکی از مقاوم ترین انواع شیشه است که تفاوت های زیادی با شیشه های معمولی دارد. این شیشه ها در برابر ضربه و فشار استحکام بالاتری دارند و از همین رو از آن ها در فضاهایی که شیشه های معمولی قابل استفاده نیستند، استفاده می شود. امروزه اکثر شیشه هایی که به عنوان شیشه رنگی به عنوان پارتیشن مورد استفاده قرار می گیرند نیز از جنس سکوریت هستند.

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت نوعی شیشه نشکن و مقاوم است که قبل از مرحله استفاده تحت حرارت زیادی در حدود 700 درجه سانتی گراد قرار می گیرد و سپس قالب زده می شود و سرد می شود. سرد شدن این شیشه ها با دمیدن فشار هوای سرد به شیشه انجام می شود و این امر موجب می شود تا مقاومت این شیشه ها نسبت به شیشه ها معمولی افزایش پیدا کند. باید بدانید که مراحل تولید شیشه سکوریت باید با دقت و به طور کامل انجام شود. ناقص بودن عملیات در هر یک از مراحل می تواند موجب پایین آمدن کیفیت شیشه سکوریت شود.

شیشه-سکوریت-چیست؟

مقایسه شیشه سکوریت و شیشه معمولی

شیشه سکوریت یا شیشه میرال چه تفاوت هایی با شیشه معمولی دارد و چقدر نسبت به شیشه های عادی مقاوم تر است؟ در این مقاله از تترافرم می توانید با همه تفاوت های شیشه سکوریت و شیشه معمولی آشنا شوید، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.از شیشه سکوریت در تولید پارتیشن اداری شیشه ای هم استفاده می شود.

استحکام شیشه سکوریت از شیشه معمولی بیشتر است

همان طور که گفته شد مهم ترین تفاوت شیشه های سکوریت نسبت به شیشه معمولی مقاومت و استحکام بالای این شیشه ها است. شیشه سکوریت تقریباً تا 7 برابر مقاوم تر از شیشه های معمولی است و همانند شیشه های معمولی با قرار گرفتن در معرض کوچک ترین فشار و ضربه نمی شکند. این شیشه ها در برابر حرارت و گرما نیز بسیار مقاوم هستند و حدود 3 برابر بیشتر قادر به تحمل گرما و شوک هستند.

الگوی شکستن شیشه سکوریت با شیشه های معمولی متفاوت است

شیشه های معمولی بعد از شکستن کاملاً خرد می شوند و به ذرات خطرناک و برنده تقسیم می شوند. اما شیشه سکوریت برخلاف شیشه معمولی به راحتی نمی شکند و در صورت شکستن نیز برنده و تیز نیستند و از همین رو خطر کمتری را برای افراد ایجاد می کنند. شیشه سکوریت بعد از شکستن به ذرات ریز تقسیم می شود که برندگی ندارد و برخلاف شیشه های معمولی تیز و خطرناک نیست.

مقایسه-شیشه-سکوریت-و-شیشه-معمولی

امکان برش دادن شیشه های معمولی بعد از سفارش وجود دارد

شما می توانید شیشه های معمولی را بعد از سفارش ده ها بار به هر اندازه و ابعادی که دوست دارید برش دهید. اما شیشه های سکوریت بعد از سفارش دیگر قابل برش نیستند و از همین رو باید این شیشه ها را در زمان سفارش با ابعاد دلخواه تولید نمود. کلیه عملیات برش زنی، سوراخ کاری و لول زنی شیشه های سکوریت باید قبل از اینکه سکوریت شوند انجام شود. درواقع یکی از مشکلات شیشه سکوریت این است که اگر فرد به طور دقیق ابعاد شیشه را اندازه نگیرد، بعد از برش دیگر امکان تغییر سایز شیشه وجود ندارد. برش شیشه های سکوریت به وسیله دستگاهی به نام سی ان سی انجام می شود.

قیمت شیشه های سکوریت بالاتری از شیشه های معمولی است

شیشه سکوریت همانند شیشه لاکوبل مراحل پیچیده تری برای تولید دارد و از همین رو قیمت این شیشه ها نسبت به شیشه های معمولی بیشتر است. قیمت شیشه سکوریت با توجه به ضخامت و ابعاد شیشه تعیین می شود. قیمت شیشه سکوریت از حدود 1/5 تا 4 برابر نسبت به شیشه های معمولی بیشتر است. امروزه از شیشه های سکوریت در صنایع ساحتمان سازی، خودرو سازی و ساخت لوازم خانگی شیشه ای استفاده می شود.

امنیت شیشه های سکوریت بیشتر از شیشه های معمولی است

شیشه های سکوریت همانند شیشه های معمولی به راحتی نمی شکنند. این شیشه ها در برابر ضربه، حرارت و فشار بسیار مقاوم هستند و بعد از شکسته شدن نیز تیز و برنده نیستند. از همین رو این شیشه ها ایمنی فوق العاده بالاتری نسبت به شیشه های معمولی دارند.

شیشه سکوریت عایق بهتری برای حرارت و صدا محسوب می شود

شیشه های سکوریت بهتر از شیشه های معمولی از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کنند و عایق بهتری برای جلوگیری از ورود صدا هستند. از همین رو استفاده از این شیشه ها به عنوان دیوار پوش، شیشه ساختمان و همچنین پارتیشن هیچ مشکلی از لحاظ اتلاف انرژی و ورود سر و صدا ایجاد نخواهد کرد.

جمع بندی نهایی

شرکت تترافرم یکی از برترین تولید کنندگان انواع شیشه سکوریت و پارتیشن های شیشه ای است که به دلیل داشتن سابقه طولانی و درخشان در زمینه تولید و فروش محصولات شیشه ای در کشور است که خدمات مشاوره رایگان را نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته است. شما می توانید قبل از خرید محصولات شیشه ای و یا ثبت سفارش خودتان ابتدا با کارشناسان تترافرم ارتباط برقرار کنید و سپس بهترین محصول را با توجه به نیاز و شرایط خود سفارش دهید. در انتها پیشنهاد می شود که مقاله مزایا پارتیشن های اداری هوشمند + ویژگی های مهم آن را در وبلاگ تترافرم مطالعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات