تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

آینه کاری روشی است که از دیرباز تا کنون در طراحی و معماری دکوراسیون داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گرفت. در گذشته بیشتر از این روش در مساجد استفاده می کردند.

اما امروزه از این روش بیشتر در طراحی مدرن و برای منازل و آپارتمان هایی استفاده می شود که دارای فضای کوچک و متراژ کم می باشند. این روش در قسمت ها و فضاهای مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از کاربردی ترین قسمت ها و محیط هایی که از آینه کاری در آن استفاده می شود، بر دیوار راهرو می باشد. راهروها یکی از قسمت های فراموش شده منازل به شمار می روند.

با به کارگیری روش آینه کاری بر روی آن می توانید این فضای مرده و فراموش شده را به فضایی زیبا و خلاقانه تغییر دهید. همچنین این امر سبب باز تر شدن و بزرگ تر جلوه دادن محیط راهرو نیز می گردد. ما در این مقاله از وبلاگ تترافرم تلاش کردیم تا نکاتی در خصوص آینه کاری بر روی دیوارهای راهرو در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان با مطالعه مطالب این مقاله و کسب آگاهی در این خصوص در مواقع نیاز عملکرد بهتر و انتخاب مناسب تری را تجربه نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آینه کاری دیوار راهرو
آینه کاری لوزی برنز

نکات آینه کاری بر روی دیوارهای راهرو

آینه کاری کاربردهای بسیار زیادی دارد و در قسمت های گوناگونی استفاده می شود. به عنوان مثال می توان از آینه کاری ها در حمام ها و در مقابل کابین دوش و دور دوشی شیشه ای نیز علاوه بر راهرو و سایر قسمت های منزل استفاده نمود. این امر علاوه بر زیبایی سبب بزرگ تر جلوه دادن محیط و روشن تر شدن محیط و انعکاس نور و انرژی خوب و … نیز می شود. به کارگیری آینه در دیوار راهرو یکی از قدیمی ترین و کاربردی ترین روش ها و ترفندها در طراحی ساختمان است. اما برای زیباتر شدن محیط راهرو دانستن نکاتی در این خصوص خالی از لطف نیست. فضای راهرو فضایی مرده و فراموش شده است که یک طراح خوب باید به مواردی همچون انعکاس نور، انعکاس تجهیزات و لوازم منزل، بزرگ جلوه دادن در عین ساده بودن و اجتناب از مواردی خاص و …. آشنایی داشته باشد تا نما و جلوه آینه کاری دوچندان شده و کاربردی تر و بهتر به نظر بیاید. در ادامه به بررسی برخی از این موارد می پردازیم.

انعکاس نور

یکی از مواردی که باید در طراحی دیوار راهرو باید به آن دقت کنید، انعکاس نور است. آینه ها یکی از لوازمی هستند که نور را به منزل وارد می کنند. پس بهترین روش و گزینه برای ورودی و راهروهایی که در مقابل خود دارای پنجره هستند، می باشد. زیرا سبب افزایش نور در محیط می شوند. این امر در خصوص مواردی که از پارتیشن فریم لس نیز استفاده شده کاربرد دارد و به وسیله آینه می توان نور بیشتری را در محیط منعکس نمود.

انعکاس لوازم و تجهیزات مورد علاقه خود را در آینه

درست است که آینه کاری در دیوار راهرو سبب عمق بخشیدن به آن می شود، اما باید در نظر بگیرید که در آن چه چیزی را منعکس و در معرض دید افراد و مهمان ها قرار می دهید. زیبایی و جلوه آینه کاری شما وابسته به لوازم و تجهیزاتی است که در آن منعکس می شود. به عنوان مثال تصور کنید آینه ها، لوازم و محیطی را که شما دوست دارید، در معرض دید قرار می دهند. این امر باعث می شود تا شما آینه کاری خود را نیز دوست بدارید و در غیر اینصورت با در معرض قرار دادن محیط فضاهایی که دوست ندارید، با توجه به دو برابر کردن محیط توسط آینه، جلوه و عدم زیبایی محیط منزلتان نیز دو برابر می شود. پس دقت کنید آینه کاری شما به چه صورت بوده و چه چیزی را در معرض دید عموم قرار می دهد.ضمنا از شیشه رنگی هم میتوان جهت پوشش دیوارهای داخلی منزیل یا دفتر کار استفاده کرد.

بزرگ جلوه دادن در عین ساده بودن

آینه های بزرگ و ساده به گونه ای هستند که فضا را بزرگ تر نشان می دهند. آینه ای که در دیوار راهرو به کار می رود باید جلو و وسط قرار بگیرند اما خیلی بالا نباشد. این آینه ها باید به اندازه دیوار باشند تا آن را به خوبی بپوشانند. برای جلوه بیشتر می توانید از چند وسیله تزیینی و میز استفاده کنید. سعی کنید میز مورد استفاده برای راهرو و مقابل آینه با عرض آینه یکی باشد. در صورت نداشتن میز نیز می توانید آینه را برابر با سه‌چهارم فضای دیوار در نظر بگیرید تا زیبایی آن دو چندان گردد.

اجتناب در مواردی خاص برای استفاده از آینه کاری راهرو

یکی از مواردی که سبب اجتناب از آینه کاری دیوار راهرو می شود، اعتقاد به فنگ شویی است. در فنگ شویی فاکتورها و اعتقاداتی وجود دارد که افرادی که از آن پیروی می کنند ممکن است از آینه کاری دیوار راهرو خود اجتناب کنند. زیرا بر طبق قانون فنگ شویی آویزان کردن آینه در راهرو و ورودی و درب سبب عدم جذب پول و فرصت می شود و باعث می شود برای آنچه دارید تلاش بیشتری انجام دهید. اما اگر اعتقادی به این قانون ندارید و همچنین می خواهید از انرژی های منفی دور بمانید بهتر است مدتی را از این آینه کاری استفاده نمایید.

درباره آینه کاری دیوار راهرو
اینه کاری نیزه ای

ویژگی ها و مزایای آینه کاری دیوار راهرو

آینه ها به منزل گرما می بخشند. هر چه این آینه ها بزرگ تر باشند، فضای خانه را نیز بزرگ تر نشان می دهند. این خصوصیت و ویژگی به خصوص برای منازلی که دارای متراژ کم و کوچک هستند، بسیار کاربرد دارد.از ویژگی های دیگر این روش می توان به انعکاس نور اشاره نمود. این امر نیز خود سبب افزایش انرژی و دوری از افسردگی در افراد می شود.

قیمت آینه کاری در دیوار راهرو

قیمت آینه کاری در دیوار راهرو بر طبق هر متر مربع محاسبه می شود. عوامل و مواردی نظیر طرح و مدل آینه کاری و ابعاد و اندازه آن نیز بر هزینه و قیمت نهایی آن تأثیرگذار است. شما می توانید متناسب با محیط و فضایی که در راهرو خود دارید آینه کاری را انتخاب و قیمت آن را محاسبه کنید.

جمع بندی نهایی

تترافرم یکی از تولیدکنندگان معتبر و شناخته شده در زمینه آینه کاری است که با به کارگیری افراد مجرب و ماهر و استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به تولید محصولات خود نموده است. این شرکت علاوه بر تولید محصولات با کیفیت خود برای مشتریان خود خدمات کمک مشاوره ای رایگان نیز در نظر گرفته است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت خدمات کمک مشاوره ای رایگان با کارشناسان شرکت تترافرم تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید. در انتهای این مقاله نیز پیشنهاد می شود تا به منظور کسب آگاهی و بالا بردن اطلاعات خود در زمینه نرده شیشه ای مقاله 8 مورد از مزایای نرده شیشه ای را از وبلاگ تترافرم مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات