تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

شیشه ها کاربرد زیادی در ساخت و ساز دارند. امروزه بخش عظیمی از پروژه ها ساختمان های لوکس به وسیله شیشه اجرا می شود و این موضوع به دلیل ظرافت و زیبایی وصف ناپذیری است که این متریال در ساختمان ها ایجاد می کند.

شیشه کم گسیل یکی از رایج ترین انواع شیشه است که امروزه از آن به وفور در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود.

در ساخت این شیشه ها از تکنولوژی نانو استفاده شده است و از همین رو این شیشه ها بسیار مقاوم هستند و نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی دارند. در این مقاله از تترافرم می توانید با هر آن چیزی که لازم است در مورد شیشه کم گسیل بدانید آشنا شوید.

شیشه کم گسیل چیست؟

 شیشه کم گسیل نوعی شیشه مخصوص است که نور خورشید را بازتاب می هد و مانع ورود بخش زیادی از امواج مضر ماورا بنفش به داخل ساختمان می گردد. این شیشه ها ضمن روشنایی بخشیدن به محیط داخل ساختمان موجب می شوند از خطرات ناشی از نور خورشید جلوگیری می کنند و به همین دلیل موجب می شوند تا گرما و سرمای کمتری از فضای بیرون از ساختمان به داخل منتقل شود. از همین رو گفته می شود که استفاده از شیشه کم گسیل نقش مهمی بر کاهش میزان مصرف انرژی دارد. این شیشه ها گاهی به عنوان شیشه دکوراتیو و پارتیشن نیز استفاده می شوند و برای کنترل میزان نور و اشعه های مضر بسیار مفید هستند. شیشه کم گسیل به دلیل لایه محافظی که روی آن قرار دارد از انتقال حرارت جلوگیری می کند و برای ساختمان های شیشه ای و برج هایی که بیشتر نمای آن از شیشه ساخته شده است، گزینه فوق العاده ای محسوب می شود.

مزایای شیشه کم گسیل

انواع پوشش کم گسیل

به طور کلی پوشش هایی که در شیشه کم گسیل مورد استفاده قرار می گیرد، 2 نوع متفاوت است. این دو نوع عبارت اند از پوشش کم گسیل انفعالی و کنترل تابشی. شیشه کم گسیل انفعالی طی عملیاتی به نام کندوپاشی انجام می شوند. شیش های انفعالی که بیشتر برای مناطق سردسیر استفاده می شوند، تنها بخشی از تابش گرمای خورشید را از خود عبور می دهند و جلوی ورود اشعه مضر به داخل ساختمان را می گیرند.

چرا باید از شیشه کم گسیل استفاده شود؟

 تحقیقات نشان می دهد که استفاده از شیشه کم گسیل موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفتن گرما و سرمای داخل ساحتمان می شود. این شیشه تا 20 درصد از هدر رفتن گرما در زمستان و 75 درصد از ورود گرما به داخل در فصول گرم سال جلوگیری می کند. این موضوع بزرگ ترین مشکلی است که نصب و استفاده از شیشه در ساختمان ایجاد می کند که با استفاده از شیشه های کم گسیل تا حدود زیادی برطرف می شود. تا پیش از این استفاده از شیشه لاکوبل یا سکوریت در ساختمان ایده مناسبی بود. زیرا این شیشه ها مقاومت بالایی دارند. اما باید بدانید که استفاده از آن ها مقدار زیادی انرژی را تلف می کند و از همین رو امروزه در اکثر ساختمان های بزرگ و لوکس از شیشه های کم گسیل استفاده می شود.

عملکرد شیشه کم گسیل چگونه است؟

 پوشش روی شیشه های کم گسیل موجب می شود تا این شیشه همانند یک فیلتر از ورود اشعه های مضر جلوگیری کند. درواقع اشعه ماورا بنفش و مادون قرمز بعد از برخورد با شیشه منعکس می شوند. اما از طرفی این شیشه امواج مرئی را به راحتی از خود عبور می دهد و نور مناسبی در فضای ساختمان ایجاد می کند. پوشش low-E در شیشه های کم گسیل درست مثل فلاسک عمل می کنند. این شیشه ها دارای لایه ای میکروسکوپی نقره هستند که تابش حرارتی خورشید را به سمت خارج از ساختمان منعکس می کند.

کاربرد های شیشه کم گسیل

مزایایی استفاده از شیشه کم گسیل

استفاده از شیشه کم گسیل فواید زیادی دارد. در ادامه به برخی از این مزیت ها اشاره شده است.

  • جلوگیری از هدر رفتن گرما در زمستان
  • جلوگیری از ورود گرما به داخل ساختمان در تابستان
  • کاهش بازتاب گرما در تابستان به داخل ساختمان
  • محافظت از اشیا و لوازم منزل با مسدود کردن اشعه های مضر و آسیب زننده
  • کنترل میزان نور در هوای آفتابی
  • کاهش ورود اشعه های مضر مادون قرمز و ماورا بنفش به داخل ساختمان
  • افزایش آسایش ساکنین ساختمان
  • کاهش هزینه تأمین سرمایش و گرمایش ساختمان

تفاوت شیشه کم گسیل و شیشه رفلکس

همان طور که گفته شد در شیشه های کم گسیل لایه از نقره وجود دارد که موجب می شود گرما و اشعه مضر وارد محیط ساختمان نشود. از همین رو این شیشه ها عایق فوق العاده ای محسوب می شوند. این شیشه ها ظاهری شبیه به شیشه های معمولی دارند و تنها نور ورودی به ساحتمان را کنترل می کنند. اما شیشه های رفلاکس تنها از انعکاس امواج مرئی به داخل ساختمان جلوگیری می کنند و مقدار نور و گرما را از این طریق کاهش می دهند. درواقع شیشه رفلاکس نوعی شیشه رنگی محسوب می شود و قیمت شیشه رنگی رفلاکس معمولاً کمتر از شیشه کم گسیل است.

جمع بندی نهایی

شیشه کم گسیل یکی از پیشرفته ترین و رایج ترین انواع شیشه است که به دلیل مزیت های فراوانی که دارد، به وفور از آن در صنعت ساختمان سازی مدرن استفاده می شود. شاید در ظاهر هزینه این شیشه بیشتر از سایر شیشه ها باشد، اما با کاهش مقدار مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف انرژی هزینه ها را تا میزان زیادی کاهش می دهد. تترافرم یکی از با سابقه ترین تولید کنندگان انواع محصولات شیشه ای در کشور است و محصولات آن کیفیت و مرغوبیت بالایی دارند. شما می توانید قبل از خرید محصولات این شرکت ابتدا با کارشناسان ما در تترافرم تماس بگیرید و بعد محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات