تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

شیشه یکی از متریال های پرکاربرد و پرطرفدار است که در صنایع مختلف به کار گرفته می شود. از شیشه در طراحی و معماری دکوراسیون داخلی و خارجی منازل و همچنین در صنایع دیگر نظیر صنعت خودرو سازی و برای ساخت لوازم دکوری و … مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از شیشه های تولید می شوند که یکی از پر کاربرد ترین آن ها، شیشه هوشمند است.

برای ساخت این محصول ممکن است از شیشه های مختلف و متفاوتی استفاده کنند. از انواع شیشه های به کار رفته در تولید شیشه های هوشمند علاوه بر شیشه های ساده، می توان به شیشه رنگی اشاره نمود. این محصول دارای ویژگی ها و مزایای خاص و منحصر به فردی است که به روش خاصی عمل می کند. از جمله مزایای آن ها که مهم ترین آن نیز می باشد کنترل نور و دید افراد است که در ادامه این مقاله به بررسی آن می پردازیم. ما در این مقاله از وبلاگ تترافرم سعی کردیم تا نکاتی در خصوص شیشه هوشمند و عملکرد آن در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان با مطالعه مطالب آن با آگاهی و اطلاعات بیشتری اقدام به تهیه و انتخاب آن بزنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شیشه-هوشمند

شیشه هوشمند چیست؟

نوعی از شیشه هستند که در ساخت و تولید آن ها از تکنولوژی خاصی استفاده شده است. این شیشه ها با استفاده از جریان برق عمل می کنند و می توان حالات آن را تغییر داد. تغییر حالت این شیشه ها معمولا از حالت مات به شفاف و بر عکس می باشد. این کار سبب تنظیم میزان نور وارده بر محیط می شود. این شیشه ها از تکنولوژی مایع پراکنده یا پی دی ال سی برخوردار هستند که تکنولوژی های الکتریکی، فتونی و حرارتی را در بر می گیرد. شیشه های هوشمند دارای انواع مختلفی هستند. از جمله انواع آن ها می توان به لمینت، شیشه های برچسبی، شیشه الکتروکرومیک، شیشه هوشمند ال سی،  اس پی دی، ترموکرومیک و فتوکرومیک اشاره نمود. هر یک از این انواع خود به روشی خاص تولید و ساخته می شوند و ویژگی هایی خاص و منحصر به خود را دارند.

عملکرد این شیشه ها چگونه است؟

عملکرد شیشه هوشمند با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آن است. این شیشه ها از چند لایه تشکیل می شوند. لایه ابتدایی آن از ورق های پلیمری ساخته شده است و روی آن یک لایه نازک از ماده شفاف می باشد. این ماده شفاف حاوی جریان الکتریسیته است. در بین این دو لایه نیز، ماده ای به نام پی دی ال سی قرار می گیرد. این ماده همان کریستال مایع است. برای این که شیشه های هوشمند به خوبی عمل کنند، کریستال های مایع به صورتی نا منظم در لایه پلیمری پخش می شود و ظاهر شیشه را از حالت شفاف به حالت مات تبدیل می سازد. برای تبدیل شدن به حالت شفاف نیز، جریان برق از دو لایه رسانا عبور می کند و شیشه را شفاف می سازد. به عبارت دیگر جریان برق، تمام کریستال های مایع که در شیشه به صورت نامنظم پخش شده بودند را هم جهت کرده و به یک سو می برد تا نور بدون شکست از آن عبور کند و شیشه را شفاف بسازد.

شیشه های هوشمند از انواع مدل های مختلفی تشکیل می شوند که هر کدام به روشی خاص و به صورتی ویژه عمل می کنند. در برخی از مدل های آن همانند الکتروکرومیک تغییر حالت شیشه به سه صورت می باشد. این سه صورت شامل شفاف، نیمه شفاف و مات می باشند.

شیشه-هوشمند-چیست؟

 

باهم درباره اصول تمیز کردن شیشه کابین حمام بیشتر بدانیم

شیشه های هوشمند به روش های متفاوتی عمل می نمایند و هر یک ویژگی خاصی دارند. به عنوان مثال از انواع عملکرد آن ها می توان به شیشه هوشمند مات شونده، شیشه هوشمند آفتاب گیر و شیشه هوشمند خود تمیز کننده اشاره نمود. سیستم عملکرد هر یک از آن ها به صورتی خاص می باشد. جریان هوشمند درون لایه های آن عملکردی خاص را برای شیشه به ارمغان می آورد. در مدل شیشه هوشمند آفتاب گیر، فناوری نانو با به کارگیری چند روش سبب تولید آن می گردد. این چند روش عبارت است از پوشش هایی هوشمند که دارای حساسیت بالایی به طیف نور هستند؛ به خصوص نور فروسرخ که موجب گرم شدن محیط می شود. به کارگیری این طیف سبب جلوگیری از جذب گرما می گردد.
مورد بعدی استفاده از عملکرد فتوکرومیک است. تکنولوژی به کار رفته در ساخت این شیشه ها بر گرفته از همان عینک های فتوکرومیک است. در این شیشه های هوشمند در عین این که سبب انتقال نور می شوند، با فشردن یک دکمه گرمای آفتاب نیز جذب می شود.
مورد بعدی استفاده از تکنولوژی الکتروکرومیک است. در این تکنولوژی شیشه به تغییر دما حساس است و با افزایش دما، به خود خودکار شیشه تیره می شود و از ورود زیاد نور به محیط داخل جلوگیری می نماید.

جمع بندی نهایی

به طور کلی شیشه های هوشمند کاربرد های مختلف و متفاوتی دارند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از پرکاربرد ترین استفاده آن ها می توان به استفاده در ساخت و تولید پارتیشن اداری فریم لس یا فریم دار، استفاده و به کارگیری در ساخت گوشی های همراه، استفاده در صنعت خودرو سازی و …. اشاره نمود. همان طور که در متن این مقاله به بررسی و توضیح آن پرداختیم، این شیشه ها از تکنولوژی پی دی ال سی (PDLC) برخوردار می باشند. این تکنولوژی بر گرفته از تکنولوژی های الکتریکی، فتونی و حرارتی است. این شیشه ها با استفاده از کریستال های مایع تغییر حالت می دهند.
نکته مهمی که در اینجا حائز اهمیت است، کیفیت تولید است. برای داشتن شیشه های هوشمند با کیفیت بالا و خوب باید آن را از یک تولید کننده معتبر خریداری نمایید. تترافرم یکی از تولید کنندگان معتبر و شناخته شده در زمینه شیشه های هوشمند است که با به کارگیری افرادی ماهر و مجرب و استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به تولید محصولات با کیفیتی نموده است. این شرکت علاوه بر تولیدات خود برای مشتریان خود خدمات کمک مشاوره ای رایگان نیز در نظر گرفته است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت خدمات کمک مشاوره ای رایگان با همکاران ما در تترافرم تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید. در انتهای این مقاله پیشنهاد می گردد تا به منظور کسب آگاهی و اطلاع بیشتر در زمینه آینه کاری در قسمت های مختلف منزل مقاله مرتبط با آن را موضوع آینه کاری دیوار پشت تلویزیون را از وبلاگ تترافرم مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات