تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

انسان‌ها همواره به دنبال زیبا تر کردن محیط اطراف خود هستند و به همین دلیل، مصالح مورد استفاده در فضاسازی‌ها همواره در حال تغییر است. امروزه استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی خانه‌ها بسیار رایج شده است و دلیل آن هم زیبایی چشمگیر آن است.

یکی دیگر از دلایلی که شیشه در میان مردم مورد توجه قرار گرفته است، بزرگ تر جلوه دادن محیط قرار گیری آن است. علاوه بر این، با توجه به پیشرفت‌های اخیر امکان استفاده از شیشه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد که می ‌توانند زیبایی شیشه را چندین برابر کنند.

یکی از کاربردهای شیشه در دکوراسیون داخلی، دور دوشی شیشه ای است که با نام‌های «حمام شیشه ای»، «شیشه حمامی» و «کابین دوش شیشه ای» نیز شناخته می ‌شود. 

حمام نیز یکی از فضایی است که باید با برنامه ریزی دقیق از فضای آن استفاده کرد. راه حلی که طراحان داخلی برای حمام های کوچک ارائه می دهند، استفاده از دور دوشی شیشه ای یا پارتیشن توالت و حمام شیشه ای می باشد. استفاده از دور دوشی شیشه ای که به نوعی فضای حمام را به دو قسمت تبدیل می کند، باعث می شود که فضای شست و شو از بقیه فضای حمام جدا شود.

جلوگیری از خیس شدن فضای حمام یکی از مزیت های دور دوشی شیشه ای می باشد. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا اطلاعاتی در زمینه دور دوشی شیشه ‎ای در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه آن انتخاب بهتر و با کیفیت تری در خصوص خرید این محصول داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دور دوشی چیست؟

دور دوشی شبیه به یک اتاق کوچک است که به اصطلاح به آن کابین می گویند. یک فضا با ابعاد مشخص که معمولاً اطراف یک حمام را به خوبی دربر می گیرد و یا اینکه ممکن است بر روی جکوزی ها و هم چنین ممکن است برای وان نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

دور دوشی فضایی اتاق مانند است که در اطراف دوش حمام بر روی زمین یا سکو یا لبه سنگی نصب می ‌شود تا علاوه بر زیبایی، مانع از پاشیدن آب به فضای اطراف شود و به گرم شدن فضای دوش کمک کند.

انواع مدل دور دوشی شیشه ‎ای

انواع دور دوشی شیشه ای - تترافرم

در برخی شرکت‎ها نیز دور دوشی به صورت شیشه ‎ای ( با استفاده از سکوریت) یا طلقی ( با استفاده از طلق پلکسی گلاس) تولید و اجرا می ‎شوند. دور دوشی شیشه ای معمولاً در 3 مدل مختلف تولید می ‌شوند. دور دوشی شیشه ای فریم دار ریلی، دور دوشی شیشه ای فریم لس ریلی و دور دوشی شیشه ای فریم لس لولایی از انواع دور دوشی شیشه ‎ای می ‎باشند.

در ابتدا دور دوشی طلقی وجود داشت، ولی بعدها دور دوشی ‎شیشه ای به وجود آمد که دور دوشی شیشه ای بسیار بهتر و جدیدتر از نوع طلقی آن بود و اکثراً از نوع شیشه ‎ای آن استفاده می‎ کردند. زیرا زیبایی خاصی به محیط حمام و دکوراسیون آن می ‎بخشید. هم چنین دور دوشی شیشه ‎ای مقاوم تر از نوع طلقی آن است و فضا را بسیار گسترده تر و بزرگ تر می ‎کند. 

بیشتر بدانید: 10 نکته مهم برای خرید کابین دوش حمام

 دور دوشی شیشه ای فریم دار ریلی

در این مدل از دور دوشی ها از شیشه سکوریت 6 میل استفاده می ‌شود. قاب مصرفی در دور دوشی های فریم دار از جنس آلومینیوم خالص با رنگ کوره ‌ای (کاملاً ضد آب و ضد زنگ) بوده و در رنگ‌های سفید، نقره ‌ای مات، نقره ‌ای براق (کروم)، طلایی براق، طلایی مات و زیتونی براق موجود می‌ باشد.

دور دوشی شیشه ای فریم لس ریلی

در این مدل از دور دوشی ها از شیشه سکوریت 10 میل استفاده می‌ شود که بدون قاب و با تعدادی بست از جنس استیل 304 (ضد آب و ضد زنگ) به دیوار و زیر دوشی، وان، جکوزی، سکو، لبه یا کف حمام متصل می گردد و درب به صورت کشویی با استفاده از یک ریل استیل 304 در پشت شیشه‌های ثابت حرکت می کند.

دور دوشی شیشه ای فریم لس لولایی

 در این مدل از دور دوشی ها نیز از شیشه سکوریت 10 میل استفاده می‌شود که بدون قاب و با تعدادی بست از جنس استیل 304 (ضد آب و ضد زنگ) به دیوار و زیر دوشی، وان، جکوزی، سکو، لبه یا کف حمام متصل می ‌گردد و درب با استفاده از تعدادی لولای استیل 304 به شیشه‌های ثابت متصل شده و به صورت لولایی باز و بسته می‌ شود.

در انواع مختلف دور دوشی شیشه ‎ای می ‌توان به جای شیشه سکوریت از انواع دیگر شیشه نشکن نظیر شیشه لمینت نیز استفاده کرد.

از دیگر انواع دور دوشی شیشه ‎ای می‎توان به دوش کنجی، دور دوشی لولایی شیشه به دیوار، دور دوشی شیشه ‎ای لولایی گونیایی حمام و دور دوشی شیشه ‎ای کشویی اسپایدری اشاره نمود.

دور دوش کنجی

دور دوشی کنجی معمولاً در کنج حمام استفاده می گردد. 

دور دوشی لولایی شیشه به دیوار

 دور دوشی شیشه ای لولایی توسط یراق آلات مخصوص به دیوار وصل شده اند. 

دور دوشی شیشه ای لولایی گونیایی حمام

این نوع از دور دوشی شیشه ای به صورت گونیایی نصب شده و لولای آن توسط شیشه ثابت مهار شده است. 

دور دوشی شیشه ای کشویی اسپایدری

این دور دوشی‎ها به صورت ریلی باز و بسته می شوند و نمایی بسیار زیبا دارند، یراق آلات آن‌ها از نوع اسپایدری است.

مزایای استفاده از دور دوشی شیشه ‎ای

مزایای دور دوشی شیشه ای - تترافرم

استفاده از دور دوشی شیشه ‎ای به دلیل اینکه شامل شیشه های سکوریت همراه با یراق آلات درجه یک استنلس استیل ۳۰۴ (ضد زنگ) است، فضایی را در حمام ایجاد میکند که علاوه بر جلوگیری از پخش آب و بخار و لکه باعث ایجاد فضایی ایزوله برای حفظ حرارت مطلوب در زمان دوش گرفتن و جلوگیری از پاشش آب مؤثر است. از دیگر ویژگی های دور دوشی شیشه ‎ای ظاهر زیبا و لولکسی است که محیط حمام می بخشد.

مطلب مزایای استفاده از کابین دوش لولایی را حتما بخوانید.

سرعت و سهولت در تولید و اجرا، طرحها و اشکال متنوع، جلوگیری از پاشیده شدن آب به اطراف، ایزولاسیون و حفظ حرارت، تفکیک فضای سرویس با سطح اشغال تنها ۱۰ میلی متری، جلوگیری از آسیب رساندن ناشی از بخار آب (دیوار، درب‌های چوبی، سرامیک کف، آینه و …) از مزایا و ویژگی دور دوشی شیشه ‎ای به حساب می ‎آیند.

شرکت تترافرم با 35 سال سابقه اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در زمینه دور دوشی شیشه ای برای مشتریان خود نموده است تا افراد با مشورت و کمک گرفتن از تترافرم بتوانند انتخاب بهتر و با کیفیت تری در این خصوص داشته باشند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات کمک مشاوره با همکاران ما در تترافرم تماس حاصل فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات