تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

پارتیشن اداری یکی از تجهیزاتی است که امروزه در ادارات و شرکت ها بسیار کاربرد دارد. جداسازی و تقسیم بندی فضاهای یک سره به منظور کاربرد بیشتر و سازماندهی بهتر به فضا را پارتیشن اداری می گویند.

این کار علاوه بر زیبایی ظاهری کارکرد و کارآیی کارمندان را نیز افزایش می دهد. پارتیشن اداری دارای انواع مختلفی است و از جنس های متفاوتی ساخته می شود.

پارتیشن اداری با شیشه هوشمند، یکی از انواع پارتیشن های اداری است که جدید ترین نوع آن نیز قلمداد می شود. این پارتیشن اداری دارای سبکی مدرن و منحصر به فرد است که زیبایی فضای اداره و محل کار شما را دو چندان می نماید. با ورود پارتیشن اداری با شیشه هوشمند، سایر پارتیشن های اداری کاربرد خود را از دست داده است.

ما در این مقاله از وبلاگ تترافرم تلاش کردیم تا نکاتی در خصوص پارتیشن اداری هوشمند و مزایای این پارتیشن در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه و به کارگیری مطالب آن در مواقع نیاز، انتخاب بهتر و موفق تری را تجربه کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزایا و ویژگی پارتیشن اداری هوشمند

پارتیشن اداری هوشمند

همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم پارتیشن اداری هوشمند نوعی از پارتیشن اداری است که تقریباً می توان گفت به تازگی وارد بازار ایران شده است و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. این نوع پارتیشن اداری با استفاده از شیشه هوشمند ساخته می شود و همان گونه که از نام آن پیداست، ویژگی هوشمند بودن را می توان مهم ترین و منحصر به فرد ترین قابلیت آن عنوان نمود.

در ساخت و تهیه این پارتیشن اداری از مقداری کریستال مایع استفاده می شود. این امر به دلیل توانایی تنظیم رنگ شیشه به مات و شفاف است که به وسیله جریان برق صورت می پذیرد. به عبارتی دیگر جریان الکتریکی موجود در شیشه این نوع پارتیشن اداری موجب مات شدن کریستال مایع و در نتیجه رنگ شیشه می شود.

شیشه های هوشمند به سه دسته شیشه هوشمند معمولی، فیلم هوشمند لمینت شده و فیلم هوشمند چسبیده تقسیم می شوند. در شیشه هوشمند معمولی از طلق شیشه که در میان آن فیلمی از PDLC قرار دارد، ساخته می شود. این نوع شیشه برای ساختمان های نوساز و شیشه های قابل تعویض مناسب است. در فیلم هوشمند لمینت شده از یک فیلم PDLC قابل تعویض که در بین دو لایه رسانا قرار می گیرد تشکیل شده است. اتصال بین صفحات شیشه با این لایه های رسانا سبب تغییر حالت شیشه می شود. در فیلم هوشمند چسبنده نیز از فیلم هوشمند چسبنده ای بر روی شیشه استفاده می شود تا در مواقع نیاز بتوان رنگ آن را تغییر داد.

انواع شیشه پارتیشن اداری هوشمند

پارتیشن اداری هوشمند نیز مانند سایر پارتیشن های اداری دارای دو نوع پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره می باشد. در ساخت و تولید پارتیشن تک جداره معمولاً از یک جدا شیشه ای هوشمند استفاده می شود. از پارتیشن تک جداره در طراحی و معماری داخلی ادارات کمتر استفاده می شود زیرا به دلیل تک جداره بودن، انرژی بیشتری را هدر می دهد. اما پارتیشن دو جداره به دلیل دو لایه بودن شیشه هوشمند آن، سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و به همین دلیل کاربرد بیشتری نیز در طراحی داخلی ادارات دارد.

ویژگی های پارتیشن اداری هوشمند

ویژگی های پارتیشن اداری هوشمند

یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های پارتیشن اداری هوشمند، قابلیت تغییر رنگ و مات و شفاف شدن شیشه آن است که در مواقع نیاز می توان آن را از حالت شفاف به مات و یا برعکس تغییر داد. این ویژگی منحصر به فرد سبب تنظیم عبور نور از شیشه نیز می شود. به طوری که در مواقع احتیاج می توان با تغییر حالت شیشه از مات به شفاف، اجازه عبور نور را به داخل ساختمان داد. این ویژگی خود، سبب کاهش صرف انرژی نیز می شود و در نتیجه کاهش در هزینه های مصرفی را به دنبال دارد.
همچنین به دلیل دوجداره بودن شیشه هوشمند آن، عایق خوبی در برابر صدا نیز به شمار می رود. یکی دیگر از ویژگی های پارتیشن اداری هوشمند این است که به راحتی قابل نصب شدن هستند. تنوع رنگ و مدل در این نوع پارتیشن اداری از ویژگی های دیگر آن است که در صورت استفاده از شیشه رنگی در ساخت و تولید آن، ترکیب رنگ و زیبایی خاصی به محیط و معماری ساختمان می بخشد. همچنین یکی از ویژگی های پارتیشن اداری هوشمند این مورد است که می توان آن را در تمامی سایزها و متناسب با فضای مورد نظر انتخاب و سفارش داد تا جلوه و نمای بیشتر و زیباتری را به دکوراسیون ادارات و ساختمان ببخشد.

مزایای پارتیشن اداری

مزایا پارتیشن اداری هوشمند

از مزایای پارتیشن اداری هوشمند می توان به تنظیم راحت میزان نور، فراهم نمودن فضایی شخصی در مواقع لزوم ( زیرا با توجه به ویژگی منحصر به فردی که دارد می توان در مواقع نیاز رنگ شیشه را به مات تغییر داد و این امر سبب عدم دید سایرین می شود.) اشاره نمود. همچنین نگهداری و نظافت این نوع پارتیشن اداری نسبت به پرده بسیار آسان تر و راحت تر می باشد و در مواقع نیاز قابل تعویض و جابه جایی است. پارتیشن اداری هوشمند یک عایق صوتی در محیط کار نیز تلقی می شود و این امر موجب کارآیی بیشتر و تمرکز بالای کارمندان نیز م شود. به همین دلیل انتخاب مناسبی برای ادارات، شرکت ها و مراکز آموزشی و … می باشد.

جمع بندی

شرکت تترافرم با 35 سال سابقه در تولید محصولاتی نظیر پارتیشن اداری شیشه ای با به کارگیری افرادی ماهر و متخصص و استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به تولید پارتیشن اداری هوشمند نموده است. این کمپانی علاوه بر تولیدات باکیفیت و به روز خود، اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای برای مشتریان خود نموده است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت خدمات مشاوره ای با همکاران ما در تترافرم تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید. در انتها پیشنهاد می شود تا جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نصب شیشه حتماً مقاله نکاتی مهم در نصب انواع شیشه را در این وبلاگ مورد مطالعه قرار دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات