تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

شیشه یکی از متریال های پرکاربرد و پر طرفدار در طراحی و معماری دکوراسیون داخلی منازل به شمار می رود. از دیرباز تا کنون از شیشه در صنعت ساختمان سازی و برای ساخت درب و پنجره استفاده می شده است.

امروزه نیز از متریال شیشه علاوه بر به کارگیری شیشه در ساخت درب و پنجره، در تولید لوازم دکوری و ظروف و پارتیشن اداری و … استفاده می شود. شیشه های به کار رفته در طراحی و معماری ساختمان ها از انواع مختلفی ساخته می شوند. این شیشه ها از لحاظ بدنه و مقاومت به دو نوع تک جداره و شیشه دو جداره تقسیم می شوند.

بیشترین استفاده از این شیشه ها در ساخت پارتیشن ها است که به پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره تقسیم می شوند.

یکی از اصلی ترین مسئله ای که در زمان خرید باید به آن توجه نمود، کیفیت شیشه است که وابسته و ارتباط خاصی با محل و برند و شرکت خریداری شده آن بستگی دارد. تترافرم یکی از تولید کنندگان معتبر در زمینه ساخت و تولید انواع مختلف شیشه ها از قبیل شیشه دکوراتیو، شیشه رنگی و … می باشد.

ما در این مقاله از وبلاگ تترافرم سعی کردیم تا نکاتی در خصوص شیشه دکوراتیو و انواع این شیشه برای طراح دکوراسیون را در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان با اطلاعات و آگاهی بالاتر و بهتری اقدام به انتخاب و خرید این محصول نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

شیشه-دکوراتیو

با انواع شیشه دکوراتیو در دکوراسیون داخلی آشنا شوید

شیشه های دکوراتیو دارای انواع مختلفی می باشند که در طراحی و معماری دکوراسیون ها به کار می رود. این شیشه ها شامل شیشه سند بلاست ساده، شیشه سند بلاست رنگی، شیشه لمینت، شیشه چاپی، شیشه لاکوبل، شیشه های طرح های شکسته، شیشه های طرح سنگ و شیشه سکوریت شده، می باشند. در ادامه به بررسی این شیشه ها می پردازیم.

1- شیشه سند بلاست ساده

شیشه های سند بلاست ساده یکی از انواع شیشه های دکوراتیو هستند. این شیشه ها شیشه هایی هستند که در زمان تولید به وسیله پاشیدن ماسه طرح دار به روی آن ها ساخته و تولید می شوند. این شیشه ها با توجه به روش ساختی که دارند، مات هستند. از شیشه های سند بلاست ساده برای دیوارهای حمام و اتاق استفاده می شود.

2- شیشه سند بلاست رنگی

شیشه های سند بلاست رنگی نوع دیگری از شیشه های دکوراتیو هستند که همانند مورد قبلی از روش پاشش ماسه طرح دار ساخته می گردد. تفاوت این شیشه های دکوراتیو با نوع قبل در نوع شیشه به کار رفته در آن ها است. این شیشه ها برای ساخت پارتیشن اداری و کشیدن انواع طرح و لوگو بر روی دیوار و …. مورد استفاده قرار می گیرد.

3- شیشه لمینت

شیشه های لمینت نوع دیگری از شیشه های دکوراتیو هستند که به وسیله یک لایه پی وی سی به یکدیگر متصل می شوند. این شیشه ها مقاومت بالایی در برابر ضربه و پرتوهای یو وی دارند و عایق خوبی برای صدا و حرارت نیز به شمار می روند. شیشه های لمینت در رو نوع مات و شفاف ساخته و تولید می شوند و در تمامی قسمت های ساختمان اعم از طراحی و معماری داخلی و خارجی کاربرد دارند.

4- شیشه چاپی

یکی دیگر از انواع شیشه دکوراتیو شیشه چاپی است. این شیشه ها از نوع شیشه شفاف می باشند که توسط دستگاه های مخصوص چاپ یو وی طرح های انتخابی و مورد نظر را بر روی آن با کیفیتی بالا می زنند. این شیشه ها به وسیله یراق آلات مخصوصی به قسمت های مختلف ساختمان نصب می گردند.

5- شیشه لاکوبل

شیشه های لاکوبل نوع بعدی شیشه های دکوراتیو هستند که پس از رنگ آمیزی به وسیله یک لایه یو وی پوشانده می شوند. این کار سبب بالا بردن ایمنی شیشه شده و از طرح روی آن نیز محافظت نموده و ماندگاری آن را افزایش می دهد.

6- شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت نوع دیگری از شیشه های دکوراتیو هستند که در زمان تولید در برابر حرارت و گرمای بالا قرار می گیرند. این عمل باعث بالا بردن مقاومت این شیشه ها در برابر ضربه و حرارت و تغییر دمای ناگهانی شیشه می گردد. این خصوصیات و ویژگی های خاص این شیشه موجب شده تا از آن در مکان ها و قسمت های گوناگون منزل از جمله قسمت هایی که در معرض تغییر دمای ناگهانی قرار می گیرند نظیر آشپزخانه و در بین کابینت مورد استفاده قرار بگیرد.
شیشه های سکوریت نوعی از شیشه هستند که ممکن است در انواع دیگر شیشه های دکوراتیو نیز کاربرد داشته باشند. به عنوان مثال شیشه های چاپی که بیشتر در ساخت آن ها از شیشه سکوریت استفاده می شوند.

 

شیشه-دکوراتیو-کاربردی

7- شیشه طرح شکسته

شیشه های طرح شکسته نیز نوع دیگری از انواع شیشه دکوراتیو هستند که طوری ساخته و تولید می شوند که در ظاهر شبیه به شیشه های شکسته می شوند. اما این شکستگی فقط در ظاهر آن ها است. این شیشه ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و بیشتر در مکان ها و قسمت های پر رفت و آمد نظیر پلکان و کف ساختمان به کار می روند.

8- شیشه های طرح سنگ

شیشه های طرح سنگ نوع دیگر شیشه های دکوراتیو هستند که بیشتر برای افرادی که علاقه مند به طبیعت هستند، کاربرد دارد. الگوی بافتی آن ها از طرح سنگ بوده که با استفاده از روش هایی خاص و جدید بر روی شیشه های دکوراتیو اجرا می شوند. از شیشه های طرح سنگ در قسمت هایی نظیر دیوارپوش و کف و … استفاده می شود.

جمع بندی نهایی

همان طور که در متن این مقاله و پیش تر به آن اشاره نمودیم شیشه های دکوراتیو نوعی از شیشه هستند که در طراحی و معماری دکوراسیون منازل بسیار کاربرد دارد. این شیشه های دکوراتیو از انواع مختلفی ساخته و تولید می شوند.

از انواع شیشه های دکوراتیو می توان به شیشه لاکوبل، شیشه سند بلاست ساده و شیشه سند بلاست رنگی، شیشه سکوریت شده، شیشه چاپی، شیشه طرح سنگ و شیشه طرح شکسته و … تقسیم می شوند که در بالا و متن این مقاله به بررسی هر یک از این انواع شیشه پرداختیم. اما نکته مهمی که در زمان انتخاب این شیشه های دکوراتیو حائز اهمیت می باشند، کیفیت این شیشه ها است. حال برای آن که یک شیشه دکوراتیو با کیفیت داشته باشیم باید آن را از یک تولید کننده و فروشگاه معتبر خریداری نماییم.

تترافرم یکی از تولید کنندگان معتبر و شناخته شده در زمینه شیشه دکوراتیو است که با به کارگیری افراد ماهر و متخصص و مجرب اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت نموده است. این شرکت علاوه بر تولید شیشه های دکوراتیو با کیفیت خود، برای مشتریان خود خدمات کمک مشاوره ای رایگان نیز در نظر گرفته است تا در مواقع نیاز بتوانند از این راهنمایی بهره مند شوند و بهترین و موفق ترین انتخاب را تجربه نمایید.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت خدمات کمک مشاوره ای رایگان با همکاران ما در تترافرم تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید. در انتهای این مقاله پیشنهاد می گردد تا به منظور کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر در خصوص شیشه دیوار پوش مقاله مرتبط با آن با موضوع موارد استفاده شیشه دیوارپوش را از وبلاگ تترافرم مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات