تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

شیشه دو جداره یکی از مرغوب ترین و رایج ترین انواع شیشه است که از آن به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی و همچنین کاهش ورود سر و صدای محیط بیرون به داخل ساختمان استفاده می‌شود. این شیشه برای اولین بار در سال ۱۸۶۵ در شهر نیویورک ابداع شد. این روزها استفاده از شیشه های دوجداره در اکثر ساختمان های مسکونی و اداری امری رایج می باشد. شیشه دو جداره نه تنها عایق مناسبی برای صدا و حرارت محسوب می شود، بلکه از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کند. اما شیشه دو جداره استاندارد چه ویژگی هایی دارد که آن را نسبت به سایر انواع شیشه ها متمایز می کند؟ در این مقاله از تترافرم می توانید با مهم ترین ویژگی های شیشه های دوجداره استاندارد و همچنین کاربرد این شیشه ها آشنا شوید.

تولید-شیشه-های-دو-جداره

تولید و استاندارد شیشه های دو جداره

شیشه های دوجداره استاندارد با استفاده از صفحه های بزرگ شیشه ‌ای تولید می شوند. شیشه دوجداره به شیشه های گفته می شود که برای ساخت آن ها از چند لایه شیشه استفاده می شود و این شیشه ها توسط اسپیسر هایی از جنس آلومینیوم از هم جدا می شوند. در واقع بین هر لایه از شیشه های شیشه دو جداره مقداری فاصله به اندازه چند میلی متر وجود دارد و این فضای خالی معمولاً با هوای خشک یا گاز بی اثر مانند گاز آرگون پر می شود.
در واقع در اولین مرحله از ساخت شیشه های دوجداره ابتدا ابعاد شیشه به وسیله نرم افزار پردازش می شود و سپس شیشه ها بدون کوچک ترین خطایی به اندازه مورد نیاز برش می خورند. بعد از برش شیشه ها به وسیله آب سختی گیر می شوند سپس دو لایه شیشه با فاصله چند میلی متر از هم قرار می‌گیرد و فضای داخل آن از مواد رطوبت گیر پر می شود. در این مرحله شیشه ها به دستگاه پرس منتقل می شوند و گاز آرگون به داخل آن ها تزریق می گردد. در نهایت دور تا دور شیشه به وسیله دستگاه با چسب مخصوص پلی سولفید درزبندی می‌شود. در آخرین مرحله از تولید شیشه دوجداره شیشه ها به صورت رندوم انتخاب می‌شوند و سپس تحت آزمون هایی نظیر پایداری در رطوبت اندازه گیری ضخامت مه گرفتگی قرار می گیرند.
به طور کلی ضخامت شیشه های دوجداره معمولاً از چشم میلی متر تا ۱۶ میلی متر می باشد. امکان این که شیشه های دوجداره به شیشه های رنگی، شیشه رفلکس، شیشه سکوریت و شیشه لمینت تبدیل شوند نیز وجود دارد. از همین رو این شیشه ها امروزه در دسته پر کاربرد ترین و رایج ترین انواع شیشه محسوب می‌شوند.

انواع-شیشه-های-دوجداره

مهم ترین ویژگی های شیشه دو جداره استاندارد

  • شیشه های دوجداره انواع مختلفی دارند و از همین رو برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی‌های شیشه دوجداره استاندارد اشاره شده است.
  • شیشه های دوجداره ایمنی بسیار بالایی دارند.
  • شیشه های دوجداره از نفوذ گرد و غبار جلوگیری می‌کنند.
  • شیشه های دوجداره از ورود صدا به داخل ساختمان جلوگیری می کنند و عایق صوتی مناسبی هستند.
  • شیشه های دوجداره عایق رطوبتی و حرارتی هستند.
  • استفاده از شیشه های دوجداره مصرف انرژی را تا ۴۵ درصد کاهش می ‌دهد.
  • شیشه های دو جداره از ورود به نم و رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کنند.
  • شیشه های دو جداره پوشش دار و شیشه های دو جداره لمینت از ورود اشعه ماورا بنفش به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند.
  • شیشه های دو جداره امنیت بسیار بالاتری نسبت به شیشه های تک جداره هستند. این شیشه ها استحکام و مقاومت بالایی دارند و از همین رو به راحتی شکسته نمی شوند و امنیت ساختمان را افزایش می دهند.
  • شیشه های دو جداره موجب افزایش ارزش ملک می شوند و به دلیل مزیت هایی که دارند طرفداران بیشتری نسبت به شیشه های معمولی دارند.
  • از مزیت های شیشه دو جداره می توان به قابلیت نصب این شیشه ها روی انواع پروفیل اشاره کرد. در واقع شما می توانید شیشه های دو جداره را روی پروفیل های چوبی، upvc یا آلوود نصب کنید.
  • شیشه های دوجداره بر اثر قرار گرفتن در معرض رطوبت و همچنین اشعه ماورا بنفش خورشید تغییر رنگ نمی دهند و ظاهر خود را حفظ می‌کنند.
  • شیشه های دوجداره استاندارد غیر قابل اشتعال هستند. در واقع برای ذوب شدن شیشه دما باید به بالاتر از ۳۸۵ درجه سانتی گراد برسد و از همین رو این شیشه ها موجب انتقال حریق نمی‌شوند.
  • از دیگر ویژگی های شیشه دوجداره استاندارد می توان به مقاومت بالای آن در برابر فشار و ضربه حاصل از زلزله اشاره کرد. این شیشه ها امنیت بالایی در برابر زلزله دارند و بعد از شکسته شدن همانند شیشه های معمولی تیز و برنده نیستند.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های جالب شیشه دوجداره این است که این شیشه ها دما و رطوبت را منتقل نمی کنند. از همین رو معمولاً به دلیل اختلاف دمای داخل و بیرون ساختمان بخار روی این شیشه ایجاد نمی‌شود و در تمام شرایط آب و هوایی دید مناسبی به بیرون دارند.
  • شیشه های دوجداره در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید می شوند. شما می توانید برای طراحی یک دور دوشی ارزان قیمت از شیشه دوجداره استفاده کنید و یا با استفاده از این شیشه یک پارتیشن شکیل و لوکس سفارش دهید.

کاربرد-شیشه-دو-جداره

کاربرد شیشه دو جداره

شیشه های دوجداره برای استفاده به عنوان درب و پنجره ساختمان بسیار مناسب هستند. این شیشه ها عایق حرارت و سر و صدا هستند و از همین رو برای ساخت درب شیشه ای، پنجره ساختمان و دیوارکشی اداری بسیار پر کاربرد هستند. از شیشه های دوجداره می توان به عنوان پارتیشن دو جداره استفاده نمود. امکان سفارش این شیشه ها در ابعاد و رنگ های مختلف وجود دارد و حتی می توان این شیشه ها را به صورت رنگی و با طرح و لوگوی مخصوص نیز سفارش دارد. از طرف دیگر شیشه های دو جداره گزینه مناسبی برای ساخت سقف های شیشه های ویترین های فروشگاهی و محافظ های شیشه ‌ای به جای نرده هستند.

جمع بندی نهایی

تترافرم یکی از معتبرترین تولید کنندگان انواع شیشه و پارتیشن شیشه ای در کشور است که شما می توانید قبل از خرید هر نوع محصول شیشه ای از این شرکت ابتدا از خدمات رایگان مشاوره استفاده کنید و سپس محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت خریداری کنید. در انتها پیشنهاد می شود که حتماً مقاله تفاوت شیشه سکوریت و شیشه معمولی چیست؟ را در وبلاگ تترافرم مطالعه کنید.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات