تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

آشپزخانه یکی از مهم ترین مناطق در منازل به شمار می رود، به همین دلیل دکوراسیون آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این بخش از خانه می تواند به منزل جلوه و نمای زیادی ببخشد. شیشه یکی از متریال هایی است که امروزه در دکوراسیون های جدید بسیار کاربرد دارد. از شیشه در فضای بین کابینت، به عنوان دیوارپوش برای تزئین آشپزخانه استفاده می کنند. شیشه بین کابینتی یکی از ارکانی است که موجب زیبایی و درخشش بیشتر محیط آشپزخانه شود. شیشه بین کابینتی طرح سنگ یکی از جذاب ترین مدل های شیشه بین کابینتی است.
ما در این مقاله از وبلاگ تترافرم سعی کردیم تا مطالبی در خصوص شیشه بین کابینتی طرح سنگ، دیوارپوش شیشه ای در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه مطالب آن چیدمان و دکوراسیون زیباتر و بهتری را برای منزل خود انتخاب کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر

شیشه بین کابینت چیست؟

شیشه بین کابینت یا همان شیشه لاکوبل و براق نوعی شیشه رنگی است که طی فرآیندهایی به صورت سکوریت درآمده و از همین رو مقاومت بالاتری نسبت به شیشه های معمولی دارد. امروزه از شیشه های سکوریت برای ساخت انواع دیوارپوش شیشه ای یا پارتیشن های شیشه ای در فضاهای اداری و تجاری نیز استفاده می شود. ابن شیشه ها مقاومت بالایی در برابر حرارت و ضربه دارند و از همین رو برای جلوه بخشیدن به فضای آشپزخانه بسیار پرکاربرد هستند. از مهم ترین ویژگی های شیشه بین کابینت می توان به قابلیت شستشو، مقاومت بالا در برابر ضربه و حرارت، مقاوم بودن در برابر رطوبت و نصب آسا و سریع اشاره کرد.
استفاده از شیشه های رنگی برای فضای بین کابینت در چند سال اخیر در اروپا و آمریکا نیز بسیار رایج شده است و یکی از متریال های اصلی برای جلوه بخشیدن به فضای آشپزخانه های مدرن امروزی محسوب می شود. زیبایی شیشه های بین کابینتی در مقایسه با انواع کاشی و سرامیک هایی که برای این بخش از آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد، واقعاً چشم نواز است و از همین رو اکثر افراد ترجیح می دهند در خانه های مدرن از این متریال استفاده کنید.
شیشه بین کابینتی یک جایگزین فوق العاده برای کاشی و سرامیک های قدیمی در آشپزخانه است که می تواند زیبایی فضای آشپزخانه را تا چندین برابر افزایش دهید. از آن جایی که شیشه های بین کابینتی به خوبی نور را منعکس می کنند، از همین رو موجب روشن تر و بزرگ تر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه می شوند و ظاهر چشم نوازی به آشپزخانه شما می بخشند. معمولاً شیشه های بین کابینتی با ضخامت حدود 6 میلی متر و عرض 60 سانتی متر ساخته می شوند و امکان استفاده از همین شیشه ها با ضخامت بیشتر به عنوان صفحه روی کابینت یا کانتر نیز وجود دارد.

شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر چیست؟

شیشه بین کابینتی طرح سنگ درواقع نوعی شیشه بین کابینتی یا شیشه لاکوبل تزئینی است که طرح سنگ مرمر روی آن ایجاد می شود. شیشه طرح سنگ دارای انواع مختلف و رنگ‎های متفاوتی است. اما با توجه به تنوع مدل‎های مختلف و داشتن تنوع رنگی زیاد در سایر موارد دارای خصوصیات یکسانی هستند که این امر سبب تعیین قیمت کلی این شیشه بین کابینتی شده است همچنین تترافرم سابقه تولید و فروش انواع متریال شیشه ای مثل پارتیشن اداری را دارد که با مشاهده نمونه پارتیشن اداری می توانید انتخاب درستی در خرید این محصول داشته باشید.

عوامل مؤثر بر قیمت شیشه بین کابینتی طرح سنگ

اما با این حال عوامل متعددی بر قیمت شیشه بین کابینتی طرح سنگ تأثیرگذار هستند. به عنوان مثال طرح دار بودن سنگ خود به تنهایی موجب افزایش قیمت آن می شود. علاوه بر این داشتن طرح، مورد دیگری که بر قیمت نهایی شیشه بین کابینتی تأثیر گذار است کیفیت و خود طرح است. به طوری که هرچه طرح شیشه بین کابینتی ظریف تر باشد و با دشواری بیشتری شکل گیرد، قیمت بالاتری نیز نسبت به طرح ساده و معمولی این نوع شیشه بین کابینتی دارد. شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر به بر حسب متراژ مورد استفاده قرار می گیرد و طبعی هر چقدر متراژ این شیشه ها بیشتر باشد، قیمت نهایی شیشه بین کابینتی شما نیز بیشتر خواهد شد. از طرف دیگر باید بدانید که اندازه، رنگ، ضخامت شیشه و همچنین هزینه نصاب نیز بر قیمت شیشه بین کابینتی مؤثر است.
هر چقدر شیشه به کار رفته در ساخت شیشه بین کابینتی باکیفیت تر باشد و از برندهای معتبرتر و شناخته شده تری باشد، قیمت آن نیز احتمالاً بیشتر خواهد بود.

درباره آینه دکوراتیو چه می دانید؟

شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر

شیشه طرح سنگ مرمر نوعی از شیشه بین کابینتی است که طرفداران ویژه خود را دارد و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به کار بردن شیشه بین کابینتی سنگ مرمر جزء مواردی است که هم در آشپزخانه هایی با دکوراسیون مدرن و مینیمال و هم در آشپزخانه های کلاسیک و لوکس مورد استفاده قرار می گیرد و مناسب برای هر دو سبک و فضا است.
اما از شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر بیشتر در سبک کلاسیک استفاده می کنند، زیرا هماهنگی با این سبک ایجاد می کند و آشپزخانه را رسمی و مجلل می سازد. همچنین استفاده از شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر همیشه طرفداران خود را دارد و هرگز قدیمی نمی شود.

انواع شیشه بین کابینتی طرح سنگ

همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم شیشه طرح سنگ دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بررسی برخی از آن‎ها می پردازیم.

شیشه بین کابینتی طرح سنگ سکوریت

متداول ترین و پرطرفدارترین طرح شیشه بین کابینتی طرح سنگ، شیشه بین کابینتی طرح سنگ سکوریت است که دارای مقاومت بالاتر و بیشتری نسبت به شیشه بین کابینتی طرح سنگ ساده است. این نوع شیشه بین کابینتی در صورت شکستن برخلاف شیشه بین کابینتی ساده پودر می شود. برای تولید این نوع شیشه، پس از برش دادن آن ها را داخل کوره‎های با درجه حرارت بسیار بالا قرار می دهند تا مقاومت آن افزایش یابد و برابر حرارت و ضربه مستحکم شوند.

شیشه بین کابینتی طرح سنگ لمینت

از شیشه طرح سنگ لمینت در مواردی که ابعاد شیشه بین کابینتی بیش از حد مجاز باشد، استفاده می شود. برای تولید این نوع شیشه بین کابینتی طرح سنگ ابتدا دو شیشه بین کابینتی سکوریت تولید می شود، سپس توسط لایه پی وی بی (PVB) به یکدیگر متصل و چسبانده می شوند.

شیشه بین کابینتی طرح سنگ حکاکی شده

در شیشه طرح سنگ حکاکی شده با استفاده از دستگاه‎های هوشمند روی شیشه بین کابینتی حکاکی می کنند. به بیانی دیگر در این روش طرح مورد نظر روی شیشه بین کابینتی طرح سنگ کنده کاری می شود. شما می توانید قبل از نصب شیشه بین کابینتی طرح مورد نظر خودتان را روی شیشه سفارش دهید تا شرکت طرح را با استفاده از تجهیزات به خصوص پیاده کند و سپس شیشه بین کابینتی را در محل مورد نظرتان نصب کنید. این ویژگی به خصوص برای شرکت ها و سازمان های بزرگی که دوست دارید لوگوس شرکت را روی این شیشه ها هک کنند، گزینه مناسبی محسوب می شود.

شیشه بین کابینتی طرح سنگ اسیدکاری شده

در این نوع از شیشه بین کابینتی طرح سنگ الگوهای مختلفی را بر روی شیشه توسط اسیدهای مخصوص شیشه و دستگاه کاتر پلاتر ایجاد می کنند.

شیشه بین کابینتی طرح سنگ هوشمند

در شیشه بین کابینتی طرح سنگ هوشمند با استفاده از ریموت شیشه از حالت مات به حالت شفاف و برعکس تبدیل می شود. این نوع شیشه از طریق الکتریسیته عمل می کند و با قطع جریان برق از کار می افتد. این نوع شیشه بین کابینتی طرح سنگ به عنوان برترین طرح شیشه بین کابینتی طرح سنگ به شمار می آید.

شیشه بین کابینتی مات

شیشه بین کابینتی مات به دو دسته سندپلاست و ساتینا تقسیم می شود. شباهت این دو نوع شیشه شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند. تنها فرق بین این دو قابلیت طرح دار شدن شیشه بین کابینتی سندپلاست است. بسیاری از افراد طرح براق شیشه بین کابینتی را دوست ندارند و ترجیح می دهند که این شیشه حالتی مات داشته باشند. امکان استفاده از شیشه های مات، سندبلاست و حتی نیمه مات نیز برای شیشه بین کابینتی وجود دارد و شما می توانید بنا به سلیقه خودتان از این شیشه ها استفاده کنید.

شیشه دیوارپوش بین کابینتی

دیوارها از مهم ترین عناصر فضای داخلی و دکوراسیون منزل به شمار می روند که نقشی تعیین کننده در زیبایی فضای منزل دارند. نوع دیوار و بافت آن بر روی زیبایی و جلوه دکوراسیون منزل بسیار تأثیرگذار است. یکی از جدیدترین نوع دیوارپوش بین کابینتی، دیوارپوش شیشه ای است. شیشه دیوارپوش در دو نوع مات و شفاف تولید می شود.
از شیشه دیوارپوش بیشتر برای محیط ‎های داخلی ساختمان استفاده می شود. نصب شیشه دیوارپوش توسط خط کشی تراز و با استفاده از چسب ‎های مخصوص انجام می گیرد. زیرا اختلاف حتی یک میل می تواند موجب به هم ریختگی و نامنظمی شیشه دیوارپوش گردد.
استفاده از شیشه دیوارپوش در آشپزخانه گزینه ای بسیار مناسب به شمار می آید. زیرا علاوه بر زیبایی ظاهری، نظافت آن نیز بسیار آسان است. همچنین با توجه به تنوع رنگ و طرح شیشه دیوارپوش می توان آن را متناسب با هر سلیقه و دکوراسیونی انتخاب و نصب نمود.

مقاله شیشه رنگی دکوراتیو در طراحی داخلی را حتما بخوانید.

شیشه بین کابینتی طرح سنگ

ویژگی‎های شیشه دیوارپوش آشپزخانه

شیشه دیوارپوش دارای مزایا و ویژگی‎هایی نظیر تنوع در زنگ، وزن کم، نصب آسان و سریع، مقاومت بالا در مقابل رطوبت، قابلیت نظافت و شست شوی راحت،مقاومت حرارتی بالا و … می باشد. شیشه دیوارپوش بین کابینتی در زمان ترکیب با نور فضایی زیبا و منحصر به فرد را به وجود می آورد.
شیشه دیوارپوش دارای انواع مختلفی مانند شیشه دیوارپوش سکوریت، شیشه دیوارپوش لمینت، شیشه دیوارپوش طرح دار، شیشه دیوارپوش مات، شیشه دیوارپوش کریستال، شیشه دیوارپوش دوجداره، شیشه دیوارپوش حکاکی شده، شیشه دیوار پوش هوشمند دارد. این شیشه ها برای آشپزخانه هایی با سبک مدرن بسیار کاربردی هستند و ظاهر جذابی دارند.

روش نگهداری از شیشه بین کابینتی سنگ مرمر

مراقبت از شیشه رنگی بین کابینت نیز همانند هر متریال دیگری باید طبق اصول و با در نظر گرفتن جنس آن انجام شود. قبل از هر چیزی باید بدانید که برای تمیز کردن شیشه بین کابینتی سنگ مرمر به هیچ عنوان نباید از سیم یا اسکاچ زبر استفاده شود. معمولاً برای ساخت شیشه بین کابینتی از شیشه های سکوریت استفاده می شود اما این موضوع به این معنا نیست که این شیشه ها به هیچ عنوان نمی شکنند و یا خش برنمی دارند. به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن شیشه بین کابینتی سنگ مرمر تنها از یک دستمال نرم نمناک یا شیشه پاک کن استفاده کنید و از کشیدن اجسام تیز روی آن اجتناب کنید.
در صورت چرب و آلوده شدن شیشه بین کابینتی سعی کنید هر چه زودتر اقدام به تمیز کردن آن کنید. این کار از ایجاد لکه های بزرگ تر و کدر شدن شیشه جلوگیری می کند و ظاهر جذاب و زیبای این شیشه ها را حفظ می نماید.

نصب شیشه بین کابینتی سنگ مرمر

نصب شیشه بین کابینتی سنگ مرمر باید تنها به دست افرادی متخصص و ماهر انجام شود. برای این امر محل نصب شیشه باید به صورت 90 درجه و کاملاً تمیز باشد و ناهمواری روی دیوار وجود نداشته باشد در صورتی که فضای بین کابینت ها دارای ناهمواری است ابتدا باید سطح مورد نظر کاملاً صاف شود. سپس شیشه بین کابینتی روی آن نصب گردد. شیشه های بین کابینتی با استفاده از چسب مخصوص در فضای بین کابینت ها نصب می شوند. معمولاً بعد از نصب از چسب نواری روی آن ها استفاده می شود تا چسب زمان کافی برای خشک شدن و چسبیدن به دیوار را داشته باشد. در انتها بعد از این که چسب شیشه های بین کابینتی کاملاً خشک شد، می توان چسب نواری را به آرامی جدا نمود و با استفاده از یک دستمال مرطوب روی شیشه ها را تمیز کرد. توجه داشته باشید که استفاده از چسب نامناسب و رعایت نکردن مراحل نصب شیشه بین کابینتی به صورت حرفه ای موجب می شود تا کیفیت و ظاهر کار تحت تأثیر قرار بگیرد و خیلی زود باز شود. از همین رو بهتر است برای نصب انواع شیشه بین کابینتی حتماً از افرادی ماهر و باتجربه کمک بگیرید تا بعداً با مشکل روبرو نشوید.

مزایای استفاده از شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر

طرح سنگ مرمر به دلیل خطور ناهماهنگ و جذابی که روی شیشه ایجاد می کند، ظاهر فوق العاده زیبایی به آشپزخانه شما می بخشد. این طرح هم برای دکوراسیون های مدرن و لوکس کارایی دارد و هم انتخاب مناسبی برای علاقه مندان به سبک کلاسیک و سنتی محسوب می شود. رنگ خنثی به کار رفته در این نوع شیشه بین کابینتی با اکثر رنگ های کابینت و دکوراسیون های متفاوت هماهنگ است و از همین رو کمتر کسی می تواند در برابر زیبایی این شیشه های بین کابینتی مقاومت کند. اما شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر علاوه بر این مزیت های دیگری نیز دارد که در ادامه می توانید با برخی از آن ها آشنا شوید.

  • شیشه های بین کابینتی با طرح سنگ مرمر مقاومت و استحکام بالایی دارند.
  • این شیشه ها در برابر خط و خش بسیار مقاوم هستند و به راحتی ظاهر شفاف و زیبای خود را از دست نخواهند داد.
  • نصب انواع شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر بسیار راحت است و از همین رو شما می توانید به سادگی از این شیشه ها برای جلوه بخشیدن به فضای آشپزخانه خود استفاده کنید.
  • امکان ایجاد فضای مناسب برای نصب انواع کلید و پریز روی این نوع شیشه های بین کابینتی وجود دارد و از همین رو شما می توانید بدون هیچ نگرانی در هر بخش از آشپزخانه استفاده کنید.
  • امکان استفاده از شیشه بین کابینتی برای فضای پشت گاز که حرارت بیشتری نسبت به سایر بخش های آشپزخانه دارد، نیز وجود دارد. شیشه های بین کابینتی سکوریت شده هستند و از همین رو در برابر گرما بسیار مقاوم هستند. میزان تحمل گرمای این شیشه ها حدود 110 درجه سانتی گراد است.
  • تمیز کردن و نظافت انواع شیشه بین کابینتی با طرح سنگ مرمر بسیار راحت است.
  • سطح هموار و صیقلی شیشه های بین کابینتی موجب می شود که شما بتوانید به راحتی لکه انواع چربی و آلودگی را از روی آن پاک کنید.
  • نبودن منفذ روی شیشه های بین کابینتی موجب می شود تا این شیشه ها محل رشد کپک و باکتری نباشند و از همین رو نسبت به خیلی از متریال های دیگر بسیار تمیز تر هستند.
  • تنوع رنگ و طرح در انواع شیشه بین کابینتی با طرح مرمر بسیار زیاد است و شما می توانید این شیشه ها را با هر رنگ و شکلی که دوست دارید، انتخاب کنید.

رنگ بندی شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر

شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر در رنگ های متنوع و مختلفی تولید می شود. شما می ‌توانید این شیشه های بین کابینتی را با رنگ های مختلف و به صورت مات که در و غیر شفاف سفارش دهید. امکان سفارش شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر در ۳۵ رنگ مجزا و مختلف وجود دارد.
رنگ قرمز و طیف رنگی نارنجی و لیمویی یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که دوست دارند انرژی و نشاط بیشتری به فضای آشپزخانه خود ببخشند. اگر ترجیح می دهید رنگ شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر شما خنثی باشد، می تواند از رنگ فیلی طوسی و خاکی استفاده کنید. این رنگ ها معمولاً با اکثر رنگ ها و مدل های کابینت های امروزی سازگاری دارند و از رایج ترین رنگ های شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر محسوب می ‌شوند.
رنگ بعدی که معمولاً در اکثر خانه ها با کابینت های روشن مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ مشکی است. این رنگ شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر برای آشپزخانه هایی که طراحی مدرن و لوکس دارند گزینه مناسبی محسوب می‌شود. رنگ بعدی که می توانید از آن برای سفارش شیشه بین کابینتی طرح سنگ مرمر استفاده کنید رنگ بژ کاراملی است. این رنگ شیشه بین کابینتی نیز با اکثر کابینت ها سازگاری دارد و جلوه شیک و منحصر به فضای خانه شما می بخشد. یکی دیگر از رنگ های پرطرفدار و شیشه بین کابینتی سنگی مرمر رنگ سفید است که معمولاً با کابینت های تیره روشن و تا رنگ های جیغ و پررنگ نیز هم خوانی دارد.

جمع بندی

تترافرم یکی از برترین تولید کنندگان انواع شیشه و آینه های رنگی در کشور است که با ارائه بهترین و جدیدترین انواع شیشه های بین کابینتی طرح ها و مدل های متنوع و باکیفیتی را به مشتریان خود ارائه می دهد. کلیه مراحل تولید انواع شیشه بین کابینتی در شرکت تترافرم با استفاده از تجهیزات و دستگاه های ایتالیایی انجام می شود. به علاوه شما می توانید برای سفارش انواع شیشه بین کابینتی با طرح مرمر رنگ، ضخامت و پارتیشن اداری ارزان با ویژگی هایی که دوست دارید از طریق تترافرم اقدام کنید. تترافرم با ۳۵ سال سابقه تولید و فروش انواع متریال شیشه ای و خدمات مشاوره رایگان را نیز برای مشتریان لحاظ کرده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، استعلام از قیمت‎ها و داشتن انتخابی بهتر و با کیفیت تر با کارشناسان تترافرم تماس حاصل فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات