تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

بهترین چسب برای چسباندن شیشه چیست ؟

برای چسباندن شیشه به شیشه از چسب مخصوص استفاده می شود چسب شیشه انواع مختلفی دارد ، اما از مهمترین آن ها میتوتن به :

  • چسب سیلیکون
  • چسب پلی یورتان
  • چسب یووی UV
  • چسب قطره‌ایs
  • اپوکسی
  • سیلیکون

اشاره کرد .

چسب شیشه

چسب شیشه یووی UV

چسب یووی برای ساخت آکواریوم شیشه ای یا باکس شیشه ای استفاده می شود . برای مونتاژ و ساخت باکس شیشه ای جهت جواهرفروشی و آکواریوم شیشه ای و تراریوم شیشه ای از این چسب استفاده می‌شود.

چسب های یووی انواع مختلفی دارند و بر اساس زمان گیرش و خشک شدن و مقدار شدت نور یووی جهت خشک شدن چسب طبقه بندی می شوند ولی از نظر غلظت هم می‌توان چسب های یووی را به دو نوع رقیق و غلیظ دسته بندی کرد در کارهای مونتاژ باکس شیشه ای از چسب یووی رقیق استفاده می‌شود همچنین جهت چسباندن لبه های شیشه در کارهایی مانند پارتیشن شیشه ای از چسب یووی استفاده می شود. برای چسباندن لبه شیشه به شیشه در نقاط کنج پارتیشن شیشه ای اداری از چسب یووی با لامپ یووی استفاده می شود که قدرت اشعه نور رزین یووی را خشک کرد.از بهترین چسب های موجود در بازار می‌توان به چسب یووی برند loxeal اشاره کرد.

 

چسب شیشه سیلیکون

از دیگر چسب های موجود در بازار می‌توان به چسب های سیلیکون الترا کلییر اشاره کرد که شبیه چسب های سیلیکون هستند ولی بسیار شفاف همانند شیشه هستند و بعد از چسباندن دو شیشه لایه چسب شما قابل رویت و تشخیص نیست که در بازار چسب های شرکت زتکس از نوع ms80 موجود است و شما میتوانید به راحتی تهیه و استفاده نمایید. جدیدا چسب های سیلیکون کاملا شفاف هم تولید شده است که از نوع رزین سیلیکونی می باشند و بیشتر ساخت کشور ترکیه می باشند.

این محصول از جمله چسب‌هایی است که هم در دمای بالا و هم در دمای پایین قابل استفاده است. چسب سیلیکون از مقاومت بالایی برخوردار است. این محصول به چسب آکواریومی هم معروف بوده و برای درزگیری استفاده شده و در برابر رطوبت، نفوذ آب، دمای بالا و پایین مقاوم است؛ به همین دلیل برای درزگیری شیشه ساختمان، درزهای کاشی ساختمان، نصب سینک و روشویی، درزگیری شکاف سرویس بهداشتی، سطوح سنگی، شیشه ای، پلاستیکی، فلزی و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای خرید چسب مخصوص شیشه به برند معتبر و تاریخ مصرف چسب دقت کنید در غیر این صورت به هیچ عنوان کارایی لازم را نخواهد داشت. چسب یووی را می‌توان در انواع برند ها و مارک ها تهیه کرد ولی بهترین نوع آنرا در این مقاله به نام لاکسیل نام بردیم .

تحوه چسباندن دو تا شیشه به یکدیگر

 

چسب قطره‌ای

چسب سیانواکریلات که ممکن است آن را با نام چسب قطره‌ای بشناسید برای چسباندن انواع شیشه رنگی مناسب است. این چسب از رزین اکریلیک ساخته شده که برای ترمیم شکستگی‌ها و پر کردن منافذ ایده آل است. چسب قطره‌ای برای اتصال به آب نیاز دارد. از آنجا که روی هر سطحی مقداری رطوبت هوا موجود است، چسب قطره‌ای می‌تواند سطوح مختلف را به هم بچسباند.

چسب قطره‌ای برای چسباندن انواع شیشه‌های شکسته که در معرض فشار یا آب و رطوبت قرار نمی‌گیرند، ایده آل است در حالی که چسب اپوکسی یا سیلیکون برای کارهای بزرگ صنعتی مناسب است؛ چون این چسب‌ها ضد آب بوده و در برابر رطوبت هوا مقاومت بالایی دارد.

 

چسب اپوکسی

اپوکسی از دو بخش رزین و عامل پخت تهیه می‌شود و در واکنش این دو ماده با هم، فرآیند سخت شدن اتفاق می‌افتد. اپوکسی سطح مقاومت گرمایی و شیمیایی بالا و قدرت چسبندگی فوق‌العاده‌ای زیادی دارد؛ به همین جهت از بهترین چسب‌های موجود برای کارهای صنعتی است. اپوکسی را می‌توان بهترین چسب برای پلاستیک به فلز دانست ؛ زمانی که پخته می‌شود اتصال سخت و بادوامی ایجاد می‌کند و برای چسباندن فلزات، سرامیک، لاستیک و چوب ایده آل است . تحمل شیمیایی و محیطی این ماده چسبناک بسیار عالی است. به آسانی فضاهای خالی را پر می‌کند و در مقابل مواد شیمیایی سخت، خاصیت درزگیری فراهم می‌کند.

 

 

مطالب مرتبط :

ویژگی های پارتیشن شیشه ای اداری تک جداره

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات