تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

شیشه یکی از متریال های پر استفاده و پر کاربرد در طراحی و معماری ساختمان به حساب می آید. از دیرباز استفاده از شیشه علی الخصوص شیشه رنگی در معماری داخلی و خارجی ساختمانی در ایران کاربرد داشته است و از آن بیشتر برای ساخت درب و پنجره استفاده می شده است.

امروزه به کارگیری و استفاده از متریال شیشه برای دکوراسیون داخلی و خارجی منازل گسترش بیشتری داشته و در زمینه های متفاوت و قسمت های گوناگون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال در طراحی ها و معماری های جدید از شیشه های رنگی در بین کابینت نیز استفاده می شود. اکثر شیشه های رنگی مورد استفاده در معماری ساختمانی از نوع سکوریت شده بوده و دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی می باشند. شیشه رنگی بین کابینت یکی از کاربردی ترین استفاده های شیشه رنگی سکوریت به شمار می رود. زیرا با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتی که این شیشه دارد بسیار مقاوم بوده و به همین دلیل مناسب برای کار در این قسمت می باشد.

ما در این مقاله از وبلاگ تترافرم تلاش کردیم تا نکاتی در خصوص نصب شیشه های رنگی بین کابینت در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان با مطالعه مطالب این مقاله و به کارگیری آن در مواقع نیاز بتوانید عملکرد بهتر و موفق تری را تجربه کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نصب-شیشه-رنگی-بین-کابینت

نکات و مواردی در خصوص نصب شیشه رنگی بین کابینت

برای نصب شیشه رنگی بین کابینت دانستن نکات و مواردی به منظور عملکرد بهتر خالی از لطف نیست. اولین مورد و نکته ای که قبل از هر انتخاب باید به آن توجه کرد، در نظر گرفتن محل نصب شیشه بین کابینت است.
سپس اندازه گیری دقیق و درست شیشه های رنگی حائز اهمیت می باشد. شیشه های مورد استفاده در بین کابینت، همانند شیشه هایی که برای ساخت پارتیشن اداری مورد استفاده قرار می گیرند، بهتر است از نوع سکوریت یا لاکوبل باشند تا مقاومت بالاتر و عملکرد بهتری داشته باشند.
آشپزخانه ها مکان هایی هستند که به شدت در معرض تغییر ناگهانی حرارت و دما قرار دارند، به همین دلیل استفاده از شیشه های سکوریت شده که مقاومت بالایی در برابر گرما، ضربه و یا تغییرات ناگهانی دما دارند بسیار مهم و ضروری است. شیشه های رنگی بین کابینت همانند پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره بوده و دارای انواع متفاوتی می باشند.
مورد بعدی که باید به آن توجه نمود برش شیشه های رنگی متناسب با محل قرار گیری است و فضا برای کلید ها و پریز ها، همچنین برای نصب شیشه باید از چسب های مخصوص استفاده نمود. در ادامه به بررسی برخی از این موارد می پردازیم.

استفاده از شیشه های سکوریت شده برای به کارگیری آن در بین کابینت

همان طور که پیش تر و در بالا به آن اشاره نمودیم به کارگیری شیشه های رنگی به عنوان متریالی برای استفاده در بین کابینت باید از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشند. زیرا معمولاً در بالای اجاق گاز و در موقعیتی قرار می گیرند که در معرض گرما و حرارت شدید قرار دارند و ممکن با تغییر دمایی ناگهانی مواجه باشند. به همین دلیل سکوریت بودن شیشه رنگی یک گزینه بسیار مهم برای استفاده در بین کابینت به شمار می رود. زیرا این نوع شیشه ها با توجه به نوع ساختی که دارند، بسیار مقاوم در برابر ضربه، حرارت و تغییرات ناگهانی دما می باشند. به همین دلیل لازم است در زمان انتخاب و نصب شیشه رنگی بین کابینت به این مرد خوب دقت کنید.

اندازه گیری دقیق و درست فضای بین کابینت به منظور نصب شیشه رنگی

یکی دیگر از مواردی که در زمان نصب شیشه رنگی در بین کابینت باید به آن توجه نمود این است که فضای مورد نظر را به درستی اندازه گیری نمایید. با توجه به این که شیشه های به کار رفته برای این کار از نوع لاکوبل و سکوریت شده هستند، بسیار محکم و در عین حال ضخیم می باشند و به راحتی نمی توان سایز و اندازه آن ها را تغییر داد. پس بهتر آن است پیش از نصب آن حتماً از یک متخصص به منظور اندازه گیری دقیق فضا کمک بگیرید تا با قرار دادن برش صحیح فضای پریز و کلید و … جلوه و نمای بهتری برای آشپزخانه خود بسازید.

شیشه-رنگی-بین-کابینت-آشپزخانه

استفاده از چسب های مخصوص برای نصب شیشه رنگی

مورد دیگری که در زمان نصب شیشه رنگی بین کابینت باید به آن توجه کنید استفاده از چسب های مخصوص برای نصب آن است. برای اینکه شیشه مورد استفاده از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار گردد بهتر آن است از چسب های مخصوص برای این کار استفاده شود. با توجه به این که نصب این شیشه های رنگی دارای حساسیت بالا و مهارت زیادی دارد، لازم است برای انجام این کار از یک متخصص و فرد ماهر کمک بگیرید تا نصب شیشه رنگی بین کابینتتان اصولی و با روشی صحیح نصب گردد.

جمع بندی نهایی

همان طور که پیش تر و در متن این مقاله به آن اشاره نمودیم شیشه های رنگی کاربردهای متفاوتی دارند که از جمله این کاربرد ها می توان به استفاده از آن در بین کابینت و همچنین ساخت پارتیشن اداری ارزان و .. اشاره نمود. برای نصب و به کارگیری شیشه های رنگی در بین کابینت لازم است تا نکات و مواردی را بدانید تا عملکرد بهتر و موفق تری داشته باشید. اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد، محل نصب شیشه است. سپس در گام دوم طریقه نصب شیشه رنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار می گردد.

یکی از موارد مهم در زمان نصب اندازه گیری فضای مورد نظر است که باید توسط یک فرد متخصص اندازه گیری شود تا سایز و اندازه شیشه دقیق باشد و جلوه ای خاص به محیط ببخشد. رنگ شیشه نیز حائز اهمیت است و برای آن که نما و جلوه ای خوب به محیط ببخشد، باید آن را متناسب با دکوراسیون منزل و هماهنگ با آن انتخاب نمایید.
حال نکته مهم دیگری که پیش از تمامی ای نکات برای خرید شیشه رنگی بین کابینتی حائز اهمیت، کیفیت شیشه است. برای داشتن شیشه رنگی با کیفیت بهتر است آن را از یک شرکت و تولید کننده معتبر خریداری نمایید. تترافرم یکی از تولید کنندگان معتبر و شناخته شده در زمینه شیشه رنگی است که با به کارگیری افراد ماهر و مجرب و متخصص و استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به تولید محصولات با کیفیت نموده است.

این کمپانی علاوه بر تولید محصولات خود، برای مشتریان خود خدمات کمک مشاوره ای رایگان نیز در نظر گرفته است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت خدمات کمک مشاوره ای با همکاران ما در تترافرم تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید. در انتهای این مقاله پیشنهاد می گردد تا به منظور کسب اطلاع و آگاهی بیشتر در خصوص شیشه های رنگی و تفاوت آن با سایر شیشه ها مقاله مرتبط با آن با موضوعیت تفاوت شیشه رنگی دکوراتیو و ارسی را از وبلاگ تترافرم مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات