تماس با کارشناسان فروش

021-22957127

برای تمیز کردن درب و پنجره های شیشه ای معمولاً روش های متفاوتی وجود دارد. اما اگر این فرآیند طبق اصول و به درستی انجام شود، معمولاً نتایج رضایت بخش تری را به همراه خواهد داشت. به علاوه باید بدانید که استفاده از شیشه پاک کن تنها راه تمیز کردن شیشه نیست. شما می توانید برای تمیز کردن شیشه ها از مواد طبیعی موجود در خانه استفاده کنید و ببینید که چطور شیشه های شما ظاهری براق و درخشان به خود می گیرند. توجه داشته باشید که استفاده از برخی از تمیز کننده ها و انواع اسفنج های ضخیم می تواند به سطح شیشه آسیب برساند و خش و خطوط ریزی روی آن ایجاد کند که برطرف کردن این خطوط معمولاً کار چندان راحتی نیست. در این مقاله از تترافرم قصد داریم شما را با اصول تمیز کردن انواع شیشه آشنا کنیم.

اصول و نکاتی ضروری برای تمیز کردن شیشه

در این بخش به بهترین نکات برای تمیز کردن انواع شیشه اشاره شده است. رعایت این اصول به شما کمک می کند تا فرآیند تمیز کردن انواع شیشه را راحت تر و در مدت زمان کوتاه تری انجام دهید.

ابتدا گرد و غبار روی شیشه را پاک کنید

 اولین مرحله برای تمیز کردن شیشه پاک کردن گرد و غبار است. اگر شیشه مورد نظر شما کثیف است و یا به دلیل ریزش برف و باران گل و لای زیادی روی آن قرار دارد، بهتر است قبل از استفاده از هر نوع ماده پاک کننده ای، ابتدا سطح شیشه را تمیز کنید. برای این کار می توانید یک پارچه نمناک یا یک روزنامه بردارید و روی شیشه بکشید.

اصول تمیز کردن شیشه

برای از بین بردن چربی و لکه های سخت از سرکه استفاده کنید

سرکه چربی ها را در خود حل می کند و موجب درخشان شدن شیشه می شود. یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن شیشه، استفاده از سرکه است. برای این کار باید سرکه را داخل یک قوطی اسپری بریزید. سپس آن را روی محل مورد نظر اسپری کنید. کمی صبر کنید تا لکه برطرف شود. سپس می توانید با استفاده از یک پارچه تمیز شیشه را پاک کنید.

برای از بین بردن برآمدگی ها و لکه های سخت از تیغ استفاده کنید

اگر به تازگی دیوارها را رنگ کرده اید و یا در زمان تمیز کردن شیشه متوجه ذرات خشک شده گچ و رنگ روی شیشه شده اید، می توانید با استفاده از یک تیغ به آرامی محل مورد نظر را تمیز کنید. در زمان استفاده از تیغ مراقب باشید که روی شیشه خراش ایجاد نشود. این روش برای تمیز کردن شیشه لاکوبل و انواع شیشه های درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد و اگر با دقت انجام شود آسیبی به شیشه وارد نخواهد شد.

برای از بین بردن برچسب از روی شیشه دقت کنید

 کندن برچسب های قدیمی از روی شیشه کار چندان سختی نیست. برای این کار می توانید مقداری اسپری آب یا ماده پاک کننده روی محل برچسب بزنید و آن را کاملاً خیس کنید. حال چند دقیقه صبر کنید تا آب به بافت برچسب نفوذ کند. سپس می توانید با استفاده از یک تیغه باریک به آرامی برچسب را جدا کنید. در انتها نیز می توانید مقداری شیشه پاک کن روی محل برچسب بزنید. بعد از چند دقیقه می توانید محل را تمیز کنید. اگر پارتیشن اداری محل کار شما از جنس شیشه است و قصد دارید برچسب روی آن را تمیز کنید، استفاده از این روش می تواند مؤثر باشد.

 

برای تمیز کردن قسمت بیرونی پنجره از شلنگ آب استفاده کنید

تمیز کردن حجم زیادی از آلودگی، گل و خاک با پارچه و روزنامه کار بی فایده ای است. اگر بخش بیرونی پنجره یا درب شیشه ای منزل یا محل کار شما بیش از حد کثیف شده است، برای تمیز کردن آن بهتر است از شلنگ آب استفاده کنید. برای این کار باید با استفاده از شدت آب پنجره ها را تمیز کنید و بعد مراحل تمیز کردن شیشه را با ماده تمیز کننده و پارچه آغاز نمایید.

مراحل میز کردن شیشه

مراحل تمیز کردن شیشه

 برای تمیز کردن شیشه ابتدا باید با استفاده از روزنامه خاک روی شیشه را تمیز نمایید.

  • بعد از پاک کردن خاک شیشه نوبت به تمیز کردن و براق کردن شیشه ها می رسد. برای این کار می توانید مقداری اسپری شیشه پاک کن روی شیشه اسپری کنید. کمی صبر کنید و بعد آن را با استفاده از یک پارچه میکروفیبر تمیز کنید. در صورتی که به شیشه پاک کن دسترسی ندارید، می توانید از ترکیب 1 لیتر آب به همراه سه قطره مایع ظرف شویی یا یک لیوان سرکه سفید و یک لیوان آب نیز استفاده کنید.
  • اگر دسترسی مناسبی به سطوح شیشه ای دارید، می توانید برای تمیز کردن آن ها از یک مقداری آب و کف استفاده کنید و شیشه را با کمک یک اسفنج تمیز کنید.
  • برای تمیز کردن شیشه لاکوبل نیز می توانید از روش های ذکر شده استفاده کنید. اگر نمی دانید شیشه لاکوبل چیست و فرآیند تولید شیشه لاکوبل از کجا آغاز می شود؟ بهتر است بدانید که این شیشه ها نوعی شیشه مقاوم به حرارت و ضربه هستند که امروزه در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان کاربرد زیادی دارد. معمولاً این شیشه ها به صورت رنگی تولید می شوند و بعد از قرار گرفتن در کوره پخته و فیکس می شوند.
  • برای اینکه رد خیسی و آب روی شیشه باقی نماند، حتماً شیشه را بعد از تمیز کردن به خوبی خشک کنید. برای خشک کردن شیشه هیچ نوع پارچه ای بهتر از پارچه میکروفیبر عمل نمی کند. این روش برای شیشه های ساده و شیشه رنگی اهمیت زیادی دارد و جلوه جذاب و درخشانی به شیشه می بخشد.
  • استفاده از الکل یک روش دیگر برای تمیز کردن شیشه است. برای این کار باید یک فنجان الکل را با یک قاشق غذاخوری آمونیاک و یک فنجان آب ترکیب کنید. سپس آن را داخل یک قوطی اسپری دار بریزید و شیشه را تمیز کنید.

جمع بندی نهایی

تمیز کردن شیشه اهمیت زیادی بر ظاهر آن دارد. تنها کمی بی دقتی و انتخاب روش نادرست برای پاک کردن شیشه می تواند ظاهر آن را کدر و زشت کند. باید بدانید که هر چقدر جنس شیشه مورد استفاده شما بهتر است، به مرور آسیب کمتری به آن وارد می شود و تا مدت زمان بیشتری ظاهر شفاف و درخشان خود را حفظ می کند. تترافرم یکی از برترین تولید کنندگان و وارد کنندگان انواع شیشه در ایران است که برای تولید انواع شیشه از به روزترین تجهیزات و برترین کارشناسان کمک می گیرد. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تترافرم تماس بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات